Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mapování kreativních průmyslů na krajské a místní úrovni: metodika v podmínkách České republiky Pavel Bednář.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mapování kreativních průmyslů na krajské a místní úrovni: metodika v podmínkách České republiky Pavel Bednář."— Transkript prezentace:

1 Mapování kreativních průmyslů na krajské a místní úrovni: metodika v podmínkách České republiky
Pavel Bednář

2 Osnova prezentace Vymezení kreativních průmyslů
Vymezení prostorových úrovní mapování Zdroje, metody a příklady využití sekundárních regionálních dat Zdroje, metody a příklady využití primárních regionálních dat Závěr – problematické okruhy

3 Vymezení kreativních průmyslů
Volná umění Kreativní pracovní síla (OSVČ) Amatér. aktivity Podpora a servis Veřejná kultura Veřejná správa Kulturní edukace Řemesla Kultura a média Užitné umění Komerční Veřejné Neformální

4 Regionální úrovně mapování kreativních průmyslů
Národní Krajská (kreativní regiony) Místní – administrativně vymezené Obce s rozšířenou působností Obce (kreativní města) Mikroregiony (kreativní venkov) Místní – ostatní vymezení Sociálně-ekonomické (Zlínská aglomerace) Kulturní (národopisné regiony – Haná, Moravské Slovácko,Valašsko) Kombinace sociálně-ekonomických a kulturních faktorů (Zlínsko, Ostravsko)

5 Zdroje sekundárních dat
Komerční databáze Albertina Merit CDF Veřejně dostupné databáze Národní Administrativní registr ekonomických subjektů Ministerstva financí ČR Registry kulturních subjektů CIK NIPOS Regionální Databáze kulturních aktivit a aktérů Zlínského kraje

6 Metody zpracování sekundárních dat
Jednorozměrné statistické metody Vícerozměrné explorační statistické metody Grafické výstupy Geografické informační systémy Input-output analýza

7 Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK
Analýza prováděna pouze pro komerční sektor (firmy) Datová základna Albertina 2010 Vybrané proměnné podskupina odvozené převažující CZ-NACE druh vlastnictví kategorie počtu zaměstnanců sídlo firmy obec s rozšířenou působností datum registrace firmy

8 Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK
Seskupení podskupin odvozené převažující CZ-NACE do odvětví kreativních průmyslů na základě podobnosti produktu převažující doby působení na trhu Vymezená odvětví kreativních průmyslů – viz graf

9 Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK

10 Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK

11 Příklad využití komerční databáze – mapování KP měst ČR
Seskupení podskupin odvozené převažující CZ-NACE do odvětví kreativních průmyslů Jádrové umění Umění řemesla a zábava Fotografické činnosti Kulturní průmysly Televizní a rozhlasové vysílání Film a video Tisk Vydavatelství Pořizování zvukových nahrávek a vydávání hudby Kreativní průmysly Reklama a marketing Architektura Vydávání software Specializovaný design

12 Příklad využití komerční databáze – mapování KP měst ČR

13 Příklad využití regionální veřejné databáze ZLK v oblasti kultury
Databáze kulturních aktivit a aktérů Zlínského kraje Kulturní aktivity Kulturní aktéři

14 Kulturní aktivity v ORP Zlínského kraje

15 Kulturní aktéři v ORP Zlínského kraje

16 Cíle výzkumu, zdroje a metody zpracování primárních dat
Cíle výzkumu při využití primárních dat Analýza sítí (kreativní klastr) Nalezení klíčových aktérů KP v regionu Nalezení prostorových vazeb KP regionu Zjištění klíčových obsahů spolupráce v KP regionu Etnografický výzkum (kreativní město) Vymezení kreativních prostor na místní úrovni Zdroje dat Dotazníková šetření – fyzická i virtuální Rozhovory Mentální mapy – vymezení kreativních prostor

17 Cíle výzkumu, zdroje a metody zpracování primárních dat
Analýza sociálních sítí – viz příklad Mentální mapy Diskutované téma v rámci KulturQUell – Evropský kreativní think tank v Plzni dne 24. května 2012

18 Analýza sociálních sítí v KP

19 Závěr – problematické okruhy
Sekundární databáze Nedostupnost dat za pobočky firem a organizací v jiných krajích Data se vztahuj k sídlu firmy či organizace Nedostupnost účetních dat za OSVČ a mikropodniky do 10 zaměstnanců Nedostupnost dat o počtech zaměstnanců, obratu, exportu a přidané hodnotě Imputace a přepočet dat z kategorií počtu zaměstnanců a obratu Data o počtu zaměstnanců,obratu, exportu a přidané hodnotě za různá období

20 Závěr – problematické okruhy
Identifikovaná „problémová“ odvětví dle vymezení CZ NACE Software prověřovaní činnosti Reklamní činnosti vykazovaná a skutečná činnost vs. činnosti reklamních agentur Překladatelství a tlumočnické činnosti spojení dvou činností překlady návodů, komerčních brožur vs. překlady literárních uměleckých děl či odborné literatury Řemesla široké vymezení jednotlivých oborů obtížné oddělení ruční výroby s vlastní inovací a masové výroby dle zadaného vzoru

21 Závěr – problematické okruhy
Mapování lze uskutečňovat pouze na základně údajů o kreativních firmách Nelze pokrýt „creative trident“ Databáze „Výběrové šetření pracovních sil“ je v průběhu času založena na náhodném výběru. Schází jednotná databáze o dobrovolnických aktivitách a pracovních silách Schází jednotná databáze hudebních klubů

22 Závěr – problematické okruhy
Primární databáze – analýza sítí (kreativní klastry) Ochota spolupráce ze strany komerčních firem k uskutečnění rozhovorů či dotazníkových šetření poskytování informací údaje o spolupracujících partnerech považovány za obchodní tajemství otázce identifikace klíčových aktérů v odvětví

23 Děkuji za pozornost Pavel Bednář Fakulta ekonomiky a managementu Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Mostní Zlín


Stáhnout ppt "Mapování kreativních průmyslů na krajské a místní úrovni: metodika v podmínkách České republiky Pavel Bednář."

Podobné prezentace


Reklamy Google