Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka"— Transkript prezentace:

1 EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XI Identifikátor: VY_32_INOVACE_Sada XI _ Př , DUM č.9 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Název: Botanika Autor: Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je

2 Název: Botanika Autor: Ing. Andrea Hojková Stručná anotace: Prezentace je určená k výkladu učiva. Objasňuje žákům vývoj vědního oboru botanika a zaměření jednotlivých jejích oborů. Dále zmiňuje význam rostlin a vysvětluje funkci rostlinných pletiv. Metodické zhodnocení: Prezentace byla odpilotována v 7.C. Časová dotace materiálu je 1 vyučovací hodina a je vhodný i pro žáky s SVP. Formu zápisu lze v prezentaci vyznačit změnou řezu písma.

3 BOTANIKA

4 OSNOVA CO JE TO BOTANIKA? VĚDNÍ OBORY BOTANIKY VÝZNAM ROSTLIN
BOTANICKÝ SYSTÉM PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ A JEJICH PŘIZPŮSOBENÍ SE ŽIVOTU NA SOUŠI

5 BOTANIKA VĚDA O ROSTLINÁCH
DO 17. STOLETÍ SOUČÁSTÍ MEDICÍNY – TŘÍDĚNÍ ROSTLIN PODLE LÉČIVÝCH A HOJIVÝCH ÚČINKŮ OD 18. STOLETÍ – UCELENÝ PŘEHLED ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ- ŠVÉDSKÝ BIOLOG CARL VON LINNÉ ( )- DVOUSLOVNÉ NÁZVY (ROD, DRUH)

6 VĚDNÍ OBORY BOTANIKY SYSTEMATICKÁ BOTANIKA (TAXONOMIE) – POPISUJE A TŘÍDÍ ROSTLINY DO BOTANICKÉHO SYSTÉMU MORFOLOGIE – STUDUJE A POPISUJE VNĚJŠÍ STAVBU ROSTLIN – TVAR ANATOMIE – ZABÝVÁ SE VNITŘNÍ STAVBOU ROSTLIN FYZIOLOGIE – VYSVĚTLUJE DĚJE PROBÍHAJÍCÍ V ROSTLINÁCH

7 CYTOLOGIE – ZABÝVÁ SE STUDIEM BUNĚK
GENETIKA – ZABÝVÁ SE DĚDIČNOSTÍ

8 VÝZNAM ROSTLIN ROSTLINY MAJÍ V PŘÍRODĚ NEZASTUPITELNOU FUNKCI:
FOTOSYNTÉZA ZÁKLADNA POTRAVNÍ PYRAMIDY KAŽDÉHO EKOSYSTÉMU – PRODUCENTI ÚČASTNÍ SE PŘÍRODNÍCH DĚJŮ A OVLIVŇUJÍ VEŠKERÝ ŽIVOT NA ZEMI

9 BOTANICKÝ SYSTÉM NIŽŠÍ ROSTLINY – ŘASY
- SLADKOVODNÍ - ZELENÉ – ŠROUBATKA - ŽABÍ VLAS - MOŘSKÉ – HNĚDÉ = CHALUHY - ČERVENÉ = RUDUCHY

10 VYŠŠÍ ROSTLINY – MECHOROSTY - JÁTROVKY
- MECHY - PLAVUNĚ - PŘESLIČKY - KAPRADINY - NAHOSEMENNÉ ROSTLINY - KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

11 PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ
ROSTLINNÁ ŘÍŠE JE STARŠÍ NEŽ ŽIVOČIŠNÁ NEJSTARŠÍMI ROSTLINAMI BYLY VODNÍ ŘASY NEJSTARŠÍ SKUPINOU SUCHOZEMSKÝCH ROSTLIN JSOU MECHOROSTY NEJDOKONALEJI PŘIZPŮSOBENÉ K ŽIVOTU NA SOUŠI JSOU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

12 PŘIZPŮSOBENÍ SE ŽIVOTU NA SOUŠI
VZNIK PLETIV = BUŇKY, KTERÉ MAJÍ STEJNÝ TVAR A FUNKCI PLETIVO VODIVÉ PLETIVO KRYCÍ – NACHÁZÍ SE ZDE PRŮDUCHY PLETIVO PODPŮRNÉ PLETIVO ZÁSOBNÍ

13 POUŽITÁ LITERATURA ČABRADOVÁ, V. Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň : Nakladatelství Fraus, ISBN s DOBRORUKA J., L. a kol. Přírodopis II pro 7. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Scientia, ISBN s Obrázky poskytl Microsoft


Stáhnout ppt "EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka"

Podobné prezentace


Reklamy Google