Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XI Identifikátor: VY_32_INOVACE_Sada XI _ Př , DUM č.9 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Název: Botanika Autor: Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
2
Název: Botanika Autor: Ing. Andrea Hojková Stručná anotace: Prezentace je určená k výkladu učiva. Objasňuje žákům vývoj vědního oboru botanika a zaměření jednotlivých jejích oborů. Dále zmiňuje význam rostlin a vysvětluje funkci rostlinných pletiv. Metodické zhodnocení: Prezentace byla odpilotována v 7.C. Časová dotace materiálu je 1 vyučovací hodina a je vhodný i pro žáky s SVP. Formu zápisu lze v prezentaci vyznačit změnou řezu písma.
3
BOTANIKA
4
OSNOVA CO JE TO BOTANIKA? VĚDNÍ OBORY BOTANIKY VÝZNAM ROSTLIN
BOTANICKÝ SYSTÉM PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ A JEJICH PŘIZPŮSOBENÍ SE ŽIVOTU NA SOUŠI
5
BOTANIKA VĚDA O ROSTLINÁCH
DO 17. STOLETÍ SOUČÁSTÍ MEDICÍNY – TŘÍDĚNÍ ROSTLIN PODLE LÉČIVÝCH A HOJIVÝCH ÚČINKŮ OD 18. STOLETÍ – UCELENÝ PŘEHLED ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ- ŠVÉDSKÝ BIOLOG CARL VON LINNÉ ( )- DVOUSLOVNÉ NÁZVY (ROD, DRUH)
6
VĚDNÍ OBORY BOTANIKY SYSTEMATICKÁ BOTANIKA (TAXONOMIE) – POPISUJE A TŘÍDÍ ROSTLINY DO BOTANICKÉHO SYSTÉMU MORFOLOGIE – STUDUJE A POPISUJE VNĚJŠÍ STAVBU ROSTLIN – TVAR ANATOMIE – ZABÝVÁ SE VNITŘNÍ STAVBOU ROSTLIN FYZIOLOGIE – VYSVĚTLUJE DĚJE PROBÍHAJÍCÍ V ROSTLINÁCH
7
CYTOLOGIE – ZABÝVÁ SE STUDIEM BUNĚK
GENETIKA – ZABÝVÁ SE DĚDIČNOSTÍ
8
VÝZNAM ROSTLIN ROSTLINY MAJÍ V PŘÍRODĚ NEZASTUPITELNOU FUNKCI:
FOTOSYNTÉZA ZÁKLADNA POTRAVNÍ PYRAMIDY KAŽDÉHO EKOSYSTÉMU – PRODUCENTI ÚČASTNÍ SE PŘÍRODNÍCH DĚJŮ A OVLIVŇUJÍ VEŠKERÝ ŽIVOT NA ZEMI
9
BOTANICKÝ SYSTÉM NIŽŠÍ ROSTLINY – ŘASY
- SLADKOVODNÍ - ZELENÉ – ŠROUBATKA - ŽABÍ VLAS - MOŘSKÉ – HNĚDÉ = CHALUHY - ČERVENÉ = RUDUCHY
10
VYŠŠÍ ROSTLINY – MECHOROSTY - JÁTROVKY
- MECHY - PLAVUNĚ - PŘESLIČKY - KAPRADINY - NAHOSEMENNÉ ROSTLINY - KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
11
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ
ROSTLINNÁ ŘÍŠE JE STARŠÍ NEŽ ŽIVOČIŠNÁ NEJSTARŠÍMI ROSTLINAMI BYLY VODNÍ ŘASY NEJSTARŠÍ SKUPINOU SUCHOZEMSKÝCH ROSTLIN JSOU MECHOROSTY NEJDOKONALEJI PŘIZPŮSOBENÉ K ŽIVOTU NA SOUŠI JSOU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
12
PŘIZPŮSOBENÍ SE ŽIVOTU NA SOUŠI
VZNIK PLETIV = BUŇKY, KTERÉ MAJÍ STEJNÝ TVAR A FUNKCI PLETIVO VODIVÉ PLETIVO KRYCÍ – NACHÁZÍ SE ZDE PRŮDUCHY PLETIVO PODPŮRNÉ PLETIVO ZÁSOBNÍ
13
POUŽITÁ LITERATURA ČABRADOVÁ, V. Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň : Nakladatelství Fraus, ISBN s DOBRORUKA J., L. a kol. Přírodopis II pro 7. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Scientia, ISBN s Obrázky poskytl Microsoft
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.