Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatěj Beneš
1
Workshop - internetové poradenství
2
Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast Pro nás Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména linky důvěry (Modrá linka v Brně) Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména linky důvěry (Modrá linka v Brně) Byla první Konference v oblasti IP v říjnu 2008 Byla první Konference v oblasti IP v říjnu 2008 (naše informační zdroje + naše zkušenosti) (naše informační zdroje + naše zkušenosti)
3
Vaše zakázka V praktické části Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Obecný nebo příliš konkrétní dotaz Obecný nebo příliš konkrétní dotaz V teoretické části Etika e-mailového poradenství Etika e-mailového poradenství Uzavírání smlouvy a průběh a plánování služby Uzavírání smlouvy a průběh a plánování služby Na co není prostor: Výklad zákonů Výklad zákonů Specifické oblasti dle vašich porad. témat Specifické oblasti dle vašich porad. témat
4
Návrh programu 1. teorie - obecně o IP, typologie IP, typologie dotazů - úkol – typologie dotazů - úkol – typologie dotazů - zakázka v IP - poradenský proces v IP (smlouva...) - metodika zpracování odpovědi a vodítka - diskuze - diskuze - disinhibice - příklad, diskuze - příklad, diskuze - Etika IP (triáda, EK a jeho nároky na redaktory) - diskuze - diskuze
5
Návrh programu 2. praktická část - zkoušení odpovědí a diskuze nad vašimi tématy: Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Obecný nebo příliš konkrétní dotaz Obecný nebo příliš konkrétní dotaz
6
Teoretická část – typologie IP Internetové poradenství (IP) = poradenská služba uživatelům, kteří se ocitli v situaci, pro jejíž řešení vyhledávají pomoc odborníků prostřednictvím internetu a zároveň nechtějí nebo nemohou komunikovat s odborníkem prostřednictvím telefonu, nebo osobně. Dělení IP: 1. webovým rozhraním4. audiochatem (Skype, 2. e-mailemVOIP) 3. písemným chatem5. videochatem
7
Teoretická část – typologie dotazů Typologie dotazů (všechny oblasti) 1) informativní 2) testovací 3) naléhavý 4) poradenský
8
Teoretická část – webové poradenství Webové poradenství (někde uvádí i e-mailové): a) aktivní = uživatel se sám ptá b) pasivní = uživatel čerpá z databáze webu Ad b) Jedná se o veškerý příjem informací návštěvníkem webového prostoru internetové poradny, kdy uživatel sám nevstupuje do aktivního kontaktu s poradnou.
9
Teoretická část – informativní dotaz 1) informativní
10
Teoretická část – testovací dotaz 2) testovací
11
Teoretická část – naléhavý dotaz 3) naléhavý
12
Teoretická část – poradenský dotaz 4) poradenský
13
Praktický úkol Zkuste zařadit vybrané dotazy dle typologie (informativní, testovací, poradenský, naléhavý) Zkuste zpracovat odpověď na něj dle vodítek
14
Teoretická část.... pokračování dle návrhu...
15
Praktický úkol - závěr Zkuste zpracovat odpověď na dotaz v naprostém kontrastu s vodítky a teorií
16
Kde nás najdete v Olomouci Krapkova 3 Olomouc 779 00 6. patro (v budově je výtah) tramvaj číslo: 7, 2 zastávka Nádraží město
17
Děkuji vám za pozornost Ivana Herzogová, ředitelka sdružení ivana.herzogova@internetporadna.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.