Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJindřiška Vítková
1
Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Inovace výuky odborných předmětů na bázi řízení projektu Jana Šarmanová Libor Holub Radoslav Fasuga
2
Výuka na katedře informatiky Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Výuka Prezenční forma Kombinovaná forma
3
Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Bakalářské studium (3 roky) Navazující magisterské studium (2 roky) V roce 2003 do BC studia přijato 80 studentů MGR studia přijato 20 studentů V roce 2004 do BC studia přijato 120 studentů MGR studia přijato 30 studentů
4
Studijní materiály Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály Textová forma Multimediální forma AnimaceZvukVideo
5
Studijní materiály - TEXTY Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Textová forma Snadné vytvoření Jednoduchá aktualizace Jednoduché rozšiřování Snadná lokalizace Výhodný materiál pro studenty (mohou si jej vytisknout)
6
Studijní materiály - VIDEO Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Video přednášky Vytvořeno pro předmět TZD a SWI Synchronizace videa a PowerPointu 14 kompletních přednášek cca 2 500 minut záznamu (42 hodin)
7
Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Animace Obtížné vytvoření Složitá aktualizace Složité rozšiřování Výhodou pro studenty je vizualizace probírané látky (ve výuce odborných předmětů tato výhoda zastiňuje většinu nevýhod) Studijní materiály - ANIMACE
8
Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Proces vytváření animací Studijní materiály - ANIMACE
9
Realizace jednotlivých animací Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály - ANIMACE
10
Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Realizace jednotlivých animací Výběr vhodných témat pro zanimování Návrh základního prostředí pro FLASH animace (studenti provedou návrhy prostředí, následně se provede vybrání nejlepších prvků) Výběr studentů pro realizace jednotlivých animací jako bakalářské nebo diplomové práce
11
Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Příprava tvorby animací Důkladná analýza zpracovávané problematiky Definování cílové skupiny Vhodné rozvržení látky na jednotlivé skupiny animací Vytvoření scénáře
12
Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Příprava tvorby animací - scénáře Scénáře vytváří samotný student (v případě, že student animuje jinou oblast než studuje, je autorem scénáře zadavatel autorem) Vhodné rozvržení animace na jednotlivé kroky (jednotlivá kliknutí) Detailní popis animace v každém kroku Nutná následná konzultace scénáře s autorem
13
Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Příprava tvorby animací Minimalizace textových informací v animacích Textové informace jsou uloženy v samostatných textových souborech Oddělení textů umožňuje snadné vytváření jazykových verzí Systematický přístup k návrhu jednotlivých prvků animace
14
Vlastní tvorba animací Animátor musí použít předem navržený vzhled a rozložení ovládacích prvků Postupné vytváření knihovny objektů Důsledná konzultace s autorem Úprava scénáře dle skutečné reality Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava
15
Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Oprava chyb Cílem komunikace v průběhu vytváření animace mezi autorem a animátorem je eliminace tohoto problému Uchování scénáře Pro možnost opravy chyb musí být zachovány zdrojové soubory animací i textů Díky použití stejné technologie pro všechny animace mohou opravy chyb provádět i jiní animátoři
16
Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Doplňování nových animací Každá animace má svůj scénář Animace jsou děleny na atomické celky Využití již navrženého vzhledu a rozložení grafických prvků
17
Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Testy Stejný formát jako animace Testy jsou vytvářeny pro ucelený okruh látky Možnost visuálního testování
18
Pro kombinovanou formu studia bylo vytvořeno cca 100 animací do různých předmětů Na vytváření animací se v rámci bakalářské nebo diplomové práce podílelo 14 studentů Současný stav Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava
19
Proškolování autorů tak, aby navrhovali optimální scénáře Vytváření animací i pro jiné katedry nebo instituce v rámci diplomových a bakalářských prací Budoucnost Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava
20
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.