Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Bakalářky Cyril Brom. Typy práce  Implementační  Implementačně – experimentální  Teoretický 2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Bakalářky Cyril Brom. Typy práce  Implementační  Implementačně – experimentální  Teoretický 2."— Transkript prezentace:

1 1 Bakalářky Cyril Brom

2 Typy práce  Implementační  Implementačně – experimentální  Teoretický 2

3 Dnešní obsah (a 11.10.?)  Moudré rady  Abstrakt, úvod  Implementační práce typy dokumentací  Implementačně-experimentální co je to experiment  Teoretická  Typografické úpravy 3

4 Typický průběh Správně  Téma sháním v polovině druháku nebo na začátku třeťáku  Mluvím s vedoucím aspoň 2 x měsíčně  Pracuji 2 dny v týdnu (tj. 16 hodin) Říjen – prosinec, březen – květen Průběžně dokumentuji  Text mám hotový měsíc před odevzdáním Obvykle špatně  Pracuji 2 hod / týden neustále  Text dopisuji týden před odevzdáním – „stačí přeci něco sesmolit“ 4

5 Typický průběh Správně  Měsíc předem se domluvím na zápočtech i vedoucí může mít dovolenou  Odevzdávám vedoucímu první verzi textu aspoň měsíc předem a programu dva měsíce předem  Zjistím si všechny formality směrnice děkana 8/2010 musím přiložit kód i text práce na CD http://www.mff.cuni.cz/studium/bc mgr/prace/ Obvykle, špatně  Sháním zápočet den předem a pak ho nedostanu  Naháním vedoucího poslední týden nestihne se na práci ani podívat  Ptám se, kolik má mít aspoň práce stran 5

6 6 Smysl práce: Proč to chceme sdělit Nejdůležitější otázka!  Máme důvod  Máme cíl Odpovědí není, že nám to uložil školitel!

7 Téma  Baví mě  Je to něco aspoň trochu nového software, který neexistuje experiment, který nikdo neudělal věta, kterou nikdo nedokázal 7

8 8 Co si má čtenář odnést  Detailní představu o tom, jaké je téma  Téma je zajímavé  Detailní představu o tom, co jsme udělali  Hrubou (někdy detailní) představu, jak jsme to udělali  Udělali jsme, co jsme slíbili  A je tu prostor pro další rozšíření

9 9 Dokud si jasně neodpovíte na otázky PROČ a CO, nemáte téma!

10 Dnešní obsah (a 11.10.?)  Moudré rady  Abstrakt, úvod  Implementační práce typy dokumentací  Implementačně-experimentální co je to experiment  Teoretická  Typografické úpravy 10

11 11 Abstrakt (anotace)  Nejdůležitější část textu!  Délka omezena  Stručně o čem článek pojednává a jakých výsledků bylo dosaženo  Abstrakt určuje, jestli si text někdo přečte

12 12 Introduction - Úvod  Úvod do problematiky  Co už se udělalo  Co je známo  Co není známo  Co a proč chceme naší prací objasnit  Jasná definice cíle práce  Struktura práce

13 13 Abstrakt  Shrnutí, souhrn, resumé, synopse, výtah  Stručný obsah článku  Omezení délkou – cca 100 až 200 slov  Čím kratší a přesnější, tím lepší => Nemělo by v něm chybět ani přebývat jediné slovo!

14 Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 14

15 Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 15

16 Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 16

17 Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 17

18 Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 18

19 Reálný abstrakt – kde je problém? 19

20 20 Jak psát abstrakt  Obvykle se píše na konci před = ujasníme si to, ale musíme to pak přepsat  Shrnout úvod do dvou tří vět  Totéž pro metodu, výsledky a diskusi (diskusi možno vynechat)  Výběr nejdůležitějších faktů  Celek musí dávat smysl

21 21 Jak psát abstrakt 1. Po sepsání uložit abstrakt do šuplíku a nechat ho tam minimálně do druhého dne

22 22 Jak psát abstrakt 2. Abstrakt přečíst U každého slova (věty) se zeptat: Je to důležité? Stane se něco, když to vyškrtnu? Pokud je odpověď „Ne“, škrtat

23 23 Jak psát abstrakt 3. Abstrakt důkladně přečíst Dává smysl jako celek? Je z něj jasné, jaký problém jsme zkoumali a co jsme zjistili? Doplnit chybějící informace

24 24 Jak psát abstrakt 4. Abstrakt znovu důkladně přečíst Čte se dobře? Nemusím nějakou větu luštit? Kdybych o tématu nic nevěděl, rozuměl bych všemu? Jaké otázky by mě napadaly? Opravit všechny chybné formulace

25 25 Jak psát abstrakt 5. Opakovat bod 1. - 4. tak dlouho, dokud Není čas odevzdat článek Nejsme spokojeni Dejte abstrakt přečíst třetí osobě Čtete své texty nahlas

26 26 Úvod Cíl Úvodu:  Uvést čtenáře do problému  Specifikace problému  Proč je tato práce důležitá  Jasně pojmenovat cíl práce  Struktura práce

27 27 Related works  Co už udělali jiní  Co nového hodlá udělat autor v úvodu samostatná kapitola za úvodem v závěru článku

28 28 Formulování myšlenky v Úvodu Správně: First Person Shooters (FPS) je typ počítačové hry, ve které hráč... Špatně: Nejdříve si řekněme něco o počítačových hrách. Počítačové hry jsou velmi rozšířené a oblíbené. Dělí se na několik typů. Například First Person Shooters (FPS) je typ počítačové hry, ve které hráč... V obou případech jsme řekli totéž!

29 29 Ukázka možného Úvodu Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Položili jsme si otázku, jestli opravdu stoupají po stejné dráze. Odpověď bude důležitým příspěvkem k hydromechanice bublavých kapalin. K simulaci bublinek jsme se rozhodli použít metodu BUBL1, kterou vytvořil O. Chmel [1] pro popis bublinek na vnitřní stěně pivní sklenice.

30 30 Ukázka možného Úvodu Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Položili jsme si otázku, jestli opravdu stoupají po stejné dráze. Odpověď bude důležitým příspěvkem k hydromechanice bublavých kapalin. K simulaci bublinek jsme se rozhodli použít metodu BUBL1, kterou vytvořil O. Chmel [1] pro popis bublinek na vnitřní stěně pivní sklenice. Co je známo Cíl práce Je to důležité Volba metody

31 31 Nedostatky ukázkového Úvodu  Příliš stručný  Detailněji důležitost  Co přesně budeme dělat a měřit  Zmínit další práce o bublinkách  Když několika větami dodáme, jak jsme metodu BUBL1 modifikovali pro naše potřeby a co jsme nakonec zjistili, máme abstrakt!

32 Dnešní obsah (a 11.10.?)  Moudré rady  Abstrakt, úvod  Implementační práce typy dokumentací  Implementačně-experimentální co je to experiment  Teoretická  Typografické úpravy 32

33 Implementačně – experimentální práce  Navrhuji nějaký model či algoritmus  Implementuji ho  Měřím výsledky  Interpretuji výsledky  Experimenty plynou z cíle! 33

34 Špatný příklad  Chtělo se mi simulovat chování švábů… 34

35 Špatný příklad  Jejich chování řídím konečným automatem… 35

36 Špatný příklad  Experimenty ukazují, že program funguje. 36

37 Dobrý příklad  Biologové nevědí, proč švábi agregují  Teorii, že agregují proto, že v agregaci je víc jídla (mrtvol) lze testovat na počítači 37

38 Dobrý příklad  Chování modelovaných švábů odráží chování švábů tak, jak je popisují biologové… 38

39 Dobrý příklad  Experimenty jsme sestavili tak, abychom mohli testovat hypotézu o agregaci díky mrtvolám. bez mrtvol vs. s mrtvolami  Naměřili jsme výsledky  Výsledky znamenají, že švábi za těch a těch předpokladů opravdu mohou agregovat díky mrtvolám 39

40 Struktura  Úvod reálné pozadí modelovaného jevu (může být např. i plánovací algoritmus!) proč to děláme, jakou máme hypotézu  Popis modelu či algoritmu  Krátký popis implementace není to programátorská dokumentace  Experimenty včetně diskuse  Závěr, budoucí práce 40

41 Experiment  Vychází z hypotézy  Je replikovatelný  Metoda: Jak přesně sbíráme data  Výsledky: Co jsme naměřili  Diskuse: Co to znamená diskuse je nejdůležitější část práce! 41


Stáhnout ppt "1 Bakalářky Cyril Brom. Typy práce  Implementační  Implementačně – experimentální  Teoretický 2."

Podobné prezentace


Reklamy Google