Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Agilní Softwarové Procesy
eXtreme Programming + SCRUM
2
Agilní procesy Snaha o minimalizaci rizik
Vývojem v iteracích Vývojem v krátkých časových obdobích 1-4 týdny Intenzivní komunikací V týmu Se zákazníkem Základní myšlenka je adaptabilnost procesu
3
XP - eXtreme Programming
Agilní softwarový proces založený na Silném testování Integraci Komunikaci se zákazníkem 12 základních principech Je více radikální, méně teoreticky založený než jiné metodologie
4
12 principů XP Plánovací proces Častější software releases Metafora
Jednoduchý design Testování Refactoring Programování v párech Společné vlastnictví kódu Průběžná integrace 8 hodinová pracovní doba, 40 hodinový pracovní týden Zákazník k dispozici při vývoji Programovací standardy
5
SCRUM
6
SCRUM development process
Iterativní způsob vývoje softwaru patřící mezi agilní metody Přebírá principy XP a rozšiřuje je Lze jej využít pro Vývoj softwaru Údržbu softwaru Software management
7
SCRUM schéma
8
Principy SCRUM Neexistuje žádný manažerv klasickém pojetí
Aktivity týmu řídí SCRUM master Tým se podílí na plánování Úkoly se nezadávají, úkoly si berete 15 min SCRUM schúze každý den
9
Role Slepice a prasata (podle vtipu o slepici a praseti)
A pig and a chicken are walking down a road. The chicken looks at the pig and says, "Hey, why don't we open a restaurant?" The pig looks back at the chicken and says, "Good idea, what do you want to call it?" The chicken thinks about it and says, "Why don't we call it 'Ham and Eggs'?" "I don't think so," says the pig, "I'd be committed but you'd only be involved."
10
Role 2 Prasata Slepice Vlastník projektu SCRUM master Tým Uživatelé
Stakeholdeři Manažeři
11
Setkání Daily SCRUM Sprint planning meeting Sprint review meeting
V průběhu sprintu, minut Sprint planning meeting Před započetím sprintu, limit 8h Sprint review meeting Na konci sprintu, ukázky kódu, limit 4h Sprint retrospective Zpětné srovnání sprintu, odpověď na otázky Co šlo ve sprintu dobře Co by šlo vylepšit
12
Artefakty Product backlog Sprint backlog Burn down
Vysokoúrovňový dokument popisující celý produkt Co má být tvořeno, požadavky Sprint backlog Detailní dokument obsahující informace o nastávajícím (probíhajícím) sprintu Burn down Je veřejný dokument obsahující zbývající práci se Sprint backlogu
13
SCRUM a XP Časté schůze se stakeholdery Zákazník na IT pracovišti
Práce ve dvojicích Sdílení kódu Udržování jednoduchosti tvořeného softwaru 8 hodin denně/40 hodin týdně Žádné penalizace - nezametáváme problémy pod koberec
14
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.