Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmil Bureš
1
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze
2
2 O tom, že tvorba ŠVP je pro školu přínosem, bylo na počátku tvorby přesvědčeno: 50–75 % učitelů 16,67 % více než 75 % učitelů 8,33 % 25 – 50 % učitelů 29,17 % méně než 25 % učitelů 45,83 %
3
3 O tom, že tvorba ŠVP je pro školu přínosem, bylo na konci tvorby přesvědčeno: méně než 25 % učitelů 0,00 % více než 75 % učitelů 8,33 % 50–75 % učitelů 70,83 % 25 – 50 % učitelů 20,83 %
4
4 Vytváření vyučovacích předmětů Vytváření mezipředmětových souvislostí Rozpracování učiva a výstupů Tvorba učebního plánu Tvorba strategií v předmětech Začlenění průřezových témat Stanovení cílů v oblastech autoevaluace Stanovení kritérií v oblastech autoevaluace Stanovení nástrojů v oblastech autoevaluace Míra problematičnosti tvorby některých částí ŠVP
5
5 Došlo ve vašem ŠVP k podstatným (věcným) úpravám na základě zkušeností z prvního roku výuky? 13,79% 17,24% 0,00% 13,79% 20,69% 10,34% 24,14% 0,00% 5,00% 10,00% 15,00% 20,00% 25,00% 30,00% Strategie školy Strategie na úrovni vyučovacího předmětu Učební plán Organizační vymezení některých vyučovacích Vymezení vzdělávacího obsahu Začlenění průřezových témat Autoevaluace školy
6
6
7
7 Zkušenosti po 2 letech výuky
8
8 Změna atmosféry na škole a míry zapojení žáků 14 6 6 1 2 Jak se změnila atmosféra na škole (mezi učiteli)? Jak se změnila míra zapojení žáků? mírně se zhoršila nezměnila se částečně se zlepšila podstatně se zlepšila výrazně se zvýšila mírně se zvýšila nezměnila se
9
9
10
10 Specifické oblasti, které (pilotní) školy nadále vnímají jako problémové Zájem části rodičů o probíhající reformu Zájem části zřizovatelů… Synchronizaci s postupy ČŠI Připravenost absolventů fakult vzdělávající učitele
11
11 Posun v některých oblastech? Průměry indikátorů přechodu na výuku podle ŠVP 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Systematické sledování realizace ŠVP Týmová spolupráceOstatní rysy reformy (metody) Indikátory přechodu na výuku podle ŠVP Průměrná hodnota indikátoru
12
12 Rozložení škol podle hodnot indikátorů přechodu na výuku podle ŠVP 0 2 4 6 8 10 12 Systematické sledování realizace ŠVP Týmová spolupráceOstatní rysy reformy (metody) Indikátory přechodu na výuku podle ŠVP Počet škol 0-25 % 26-50 % 51-75 % 76-100 %
13
13 ŠVP Učební plán Učební osnovy Efektivní metody výuky Evaluace Rozvoj klíčových kompetencí Hodnocení klíčových kompetencí Týmová práce ve škole Potřeba trvalé a efektivní zpětné vazby ke všem procesům ve škole Motivace učitelů a žáků Principy učící se školy Profilace školy a žáků
14
14
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.