Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí
2
Kultura = všechny projevy sociálního života = vše, co není vytvořeno přírodou užší pojetí kultury Oblasti kultury materiální – prostředky, předměty, nástroje,... duchovní – umění, filozofie, náboženství, věda, ideje,... normativní – morálka, právo, tradice, zvyky, zásady chování,...
3
Dětská kultura kultura pro děti – zboží, umění, instituce, rituály,... kultura dětí – aktivní tvorba, rozvoj, učení, kreativita,... právo dětí na vlastní kulturu Kulturní zařízení pro děti a mládež: muzea, zoo, knihovny, divadla, kina,...
4
Typy VČ kulturních aktivit: v rámci kontaktu s kulturní institucí (divadla, výstavy, akce,...) s návštěvníkem za podpory kulturního pedagoga (lektora, kurátora, animátora,...) v kulturním zařízení i mimo ně za využití dalších doprovodných kulturně didaktických materiálů za využití kyberkultury (virtuální muzea,...)
5
Využívání kyberkultury pro VČ Kyberkultura = internetové subkultury reflexe nových médií využívání IT v kulturní praxi: obrovské možnosti – učení, zábava,... vážné problémy – hodnotová orientace, manipulace,...
6
Rozvoj kyberkultury Východisko: digitalizace kulturního dědictví důležité pro zachování kultury a vzdělávání např. 2006 – cca 7 % v muzeích podpora MK ČR podpora Evropská unie výraznější posun především v knihovnictví např. Korejská národní knihovna – 100 000 000 stran digitálně ČR – např. projekty NKP a MZK
7
Virtuální kulturní zařízení Počátky: postupné zapojování do virtuálního prostoru – www strany kulturních institucí internetové prezentace kulturních institucí relativně dobré propojení na internet postupné zpřístupňování digitalizovaného kulturního dědictví
8
Virtuální kulturní zařízení Skutečné virtuální muzeum: neodpovídá reálná prostorová forma např. virtuální výstavy, expozice budoucnost – především funkční propojení reálného a virtuálního muzea např. www.nm.cz/virtualni-vystavy/... ?
9
WWW kulturních zařízení pozitiva: - hodnotová orientace - objektivita - vědeckost - estetičnost -... problémy: - aktuálnost - interaktivnost - síťování -...
10
Webové strany mají obsahovat: informace ke všem aktuálním programům (důležitá je možnost on-line rezervace) ceny (pro všechny programy, věkové skupiny, slevy ap.) nabídku dalších služeb (kavárny, restaurace, obchody ap.) informace pro návštěvníky se specifickými potřebami (např. bezbariérovost, popisky v Braillově písmu, zvukové komentáře,...)
11
Webové strany mají obsahovat: možnost komunikace s pracovníky zařízení i s dalšími uživateli internetu (s reálnými i potencionálními návštěvníky, doma i v cizině,...) informace o zajímavých i nezveřejněných objektech přístup k textům, obrazovým materiálům, publikacím, databázím,...
12
Webové strany mají obsahovat: odkazy na další webové linky (dalších kulturních, vědeckých,... institucí, ale i analogických obsahových oblastí – smyslem je další prohloubení komunikačních možností – „chat“, diskusní skupiny, „elektronické konference“ ap.) „participace“ na programech kulturních zařízení pomocí webových kamer virtuální prohlídky virtuální kulturní zařízení... ?
13
Hlavní cíle www kultury: učení – vzdělávání (education) + zábava (entertainment) edutainment posílení interaktivity vnější internetové prezentace kulturních zařízení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.