Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava."— Transkript prezentace:

1 Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava

2 Virtuální lektor? Lektor v prostředí virtuální učebny  Jaké musí být jeho kompetence, aby svoji roli v tomto prostředí vykonával efektivně?

3 Virtuální třída/učebna Webový interaktivní nástroj, který v sobě kombinuje e-learning a „klasickou“ (prezenční) výuku Umožňuje lidem setkávat se, komunikovat a spolupracovat bez osobní přítomnosti na jednom konkrétním místě (BAREŠOVÁ, A. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: VOX, 2011)

4 Virtuální třída/učebna (VC) Co umožňuje? komunikaci mezi lektorem a účastníky a mezi účastníky navzájem pomocí zvuku – přenos hlasu lektora i účastníků obrazu – videopřenos obrazu lektora i účastníků psaného textu – krátké textové zprávy sdílení dokumentů – prezentací, obrázků, textových dokumentů, webových stránek atd.

5

6

7 Výhody a nevýhody VC VÝHODY oproti „klasické“ výuce NEVÝHODY oproti „klasické“ výuce čas, finance nároky na technologické zabezpečení digitální gramotnost jiné administrativní a organizační nároky interaktivita

8 Kompetence virtuálního lektora Práce ve virtuální třídě klade odlišné nároky na kompetence vzdělavatele: komunikační kompetence osobnostní kompetence metodické kompetence odborné kompetence 1.2. 3.4.

9 Srovnání práce lektora v klasické a virtuální učebně 1.Před výukou Lektor v „klasické“ výuceLektor ve virtuální učebně Zjistí/zajistí určité „fyzické“ dispozice učebny Zjistí/zajistí funkčnost virtuální učebny Připraví učebnu (funkčnost pomůcek, didaktické techniky) Připraví učebnu (připraví a nahraje vše, co bude využívat) Instruktáž účastníků

10 Srovnání práce lektora v klasické a virtuální učebně 2.Na začátku výuky Lektor v „klasické“ výuceLektor ve virtuální učebně Nastavení techniky (sluchátka, mikrofony, prostředí), kontrola spojení a jeho kvality Přestavení lektora, představení účastníků Lektor sdělí cíle výuky, její strukturu a časové rozdělení Lektor sdělí cíle výuky, strukturu, co budou v rámci výuky využívat a potřebovat

11 Srovnání práce lektora v klasické a virtuální učebně 3.Během výuky a na jejím konci Lektor v „klasické“ výuceLektor ve virtuální učebně Odlišná motivace účastníků na začátku i během výuky Verbální i neverbální komunikace s účastníky Především verbální komunikace s účastníky Organizace a řízení výuky – široké spektrum metod Organizace a řízení výuky – omezené spektrum metod Kontrola – snadná, rychlá zpětná vazba od všech účastníků Kontrola – průběžná zpětná vazba od účastníků omezená

12 Výuka prostřednictvím VC Je vhodná pro: Účastníky místně rozptýlené Menší počet účastníků (max. 20) Mladší účastníky Opakované, nikoliv jednorázové vzdělávací akce Kratší vzdělávací akce Informativní styl výuky


Stáhnout ppt "Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava."

Podobné prezentace


Reklamy Google