Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012
Příloha č. 2 Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012 5/2011
2
010: úsek (Kolín -) Kojice - Pardubice
Stávající stav: Osobní vlaky Intenzivní dálková doprava (R, IC/EC) Návrh: Mezi Pardubicemi a Přeloučí zrychlit část vlaků projetím zastávek s minimálním využitím Odůvodnění: Konkurenceschopné spojení Přelouč – Pardubice bude cestujícím nabídnuto každých 30 minut Zastavení by mohlo způsobit rozvázání přípojů v Pardubicích Ve špičce nastupuje ve Svítkově a Opočínku do 4 osob/hod., celková obsazenost vlaků přitom činí asi 150 os./hod. s potenciálem dalšího růstu Zastávka Opočínek se nachází mimo osídlení, oblast je dobře obsloužena MHD směr Pardubice Spojení do Přelouče bude v pracovní dny zajištěno posilovými vlaky, o víkendu autobusy MHD
3
010: úsek Pardubice – Česká Třebová
Stávající stav: Zastávkové osobní vlaky Málo spěšných vlaků Intenzivní dálková doprava Návrh: Osobní vlaky v přiměřeném rozsahu Zrychlení a zvýšení počtu Sp vlaků zast. Bezpráví nahradit autobusy přes obec Orlické Podhůří (rekreační doprava bude zachována) Odůvodnění: Silný přepravní potenciál v dopravní ose měst Pardubice – Choceň – Ústí n. Orlicí – Česká Třebová Potřeba kvalitnějšího napojení Králicka, Letohradska, i ve směru do Polska Obtížné trasování pomalých vlaků vzhledem k vysokému počtu vlaků na koridorové trati Ve špičce v Bezpráví obvykle 1 cestující (za celý den celkem asi 15), zastávka mimo osídlení Využití zastávky Bezpráví:
4
015: úsek Přelouč – Prachovice 017: úsek Heřmanův Městec – Chrudim město
Stávající stav: Chrudim – Heřmanův Městec: doprava neobjednávána již od prosince 2010 Prachovice – Heřmanův Městec: omezený provoz od prosince 2010 Heřmanův Městec – Přelouč: Osobní vlaky denně Návrh: náhrada autobusy Heřmanův Městec - Prachovice Odůvodnění: do Prachovic souběh s autobusy, nízké využití všech vlaků spojení lze velmi kvalitně zajistit výrazně levnější autobusovou dopravou (přestupy na vlaky v Heřmanově Městci)
5
016: Chrudim – Moravany – Holice - Borohrádek
Stávající stav: Osobní vlaky Návrh: Chrudim – Moravany stávající koncepce, průjezd zastávkou Tuněchody Moravany – Holice postupné posilování provozu a dle možností rozvoj přímých vlaků z Pardubic Holice – Borohrádek náhrada autobusy Odůvodnění: Chrudim – Moravany: Úsek je celkově málo vytížen cestujícími, nelze odůvodnit další rozšiřování provozu. Zároveň je však jeden pár školních spojů obsazen velmi silně a je obtížné jej nahradit autobusy. Zast. Tuněchody leží mimo osídlení, a není proto využívána. Bude nahrazena autobusy. Moravany – Holice: Kvalitní umístění zastávek, silný potenciál růstu počtu cestujících. V cílovém stavu přímé vlaky z Pardubic (nyní 200 os./den, potenciál dalšího růstu díky možnostem zrychlení dopravy), odlehčení autobusové dopravě. To je však podmíněno nasazením moderních vozidel. Holice – Borohrádek: vynechaná sídla, pouze asi 50 cestujících za celý den
6
018: úsek Choceň – Litomyšl
Stávající stav: Osobní vlaky Choceň – Vysoké Mýto město s přestupy do Litomyšle Návrh: Průjezd zast. Dvořisko (mimo osídlení) s výjimkou „dělnických“ spojů Vys. Mýto město – Litomyšl: omezení provozu Odůvodnění: Spoje v období 6. a 14. hodiny vykazují silnější využití do/z zast. Dvořisko (10-15 osob), ostatní vlaky zastavují většinou pro 0-2 cestující Samotná místní část Dvořisko se nachází mimo železnici, a je obsloužena autobusy Autobusové zastávky v Litomyšli i Vys. Mýtě umístěny lépe z hlediska dostupnosti Celková obsazenost Vys. Mýto – Litomyšl mimo špičkové hodiny je v nahrazovaném úseku pouze cca 15 osob/spoj. V omezovaném úseku lze nahradit železnici výrazně levnější autobusovou dopravou Náhrada páteřní linkou Svitavy – Litomyšl – Vysoké Mýto – Hr. Králové a obslužnými autobusy pro menší sídla (z Litomyšle se navíc připravují rychlé autobusové přípoje k dálkovým vlakům do Chocně a České Třebové)
7
020: úsek Choceň - Borohrádek
Stávající stav: Os i Sp vlaky, převážně dle požadavků Královéhradeckého kraje Návrh: Stávající koncepce, průjezd žst. Újezd u Chocně v pracovní dny Odůvodnění: Minimálně využitá stanice Újezd u Chocně se nachází zcela mimo osídlení a v blízkosti zast. Plchůvky Obsluha obce Újezd bude zajištěna pravidelnou autobusovou linkou Choceň – Horní Jelení – Holice O víkendech zastaví 4 páry osobních vlaků Zastávka Plchůvky je také velmi málo využívána, nicméně autobusová obsluha by zde byla značně komplikovaná (nevyhovující silniční síť)
8
021: úsek (Hr. Králové -) Potštejn – Letohrad
Stávající stav: Kombinace spěšných vlaků přímo z Hr. Králové a osobních vlaků s přestupy Od prosince 2010 návrat přímých spojů Hr. Králové - Letohrad Návrh: Redukce osobních vlaků Průjezdy zastávek Sopotnice a Lukavice v Čechách Odůvodnění: Zastávky Sopotnice a Lukavice v Čechách minimálně využity, budou nahrazeny autobusem v centru osídlení Spojení autobusem Letohrad – Žamberk (pro obec Lukavice) stejně jako Ústí nad Orlicí – Potštejn – Vamberk (pro obec Sopotnice) je zajištěno celotýdenně páteřními linkami se značným počtem spojů, počet cest z Lukavice do jiných měst je minimální
9
024: úsek Ústí nad Orlicí – Letohrad - Lichkov
Stávající stav: Převážně zastávkové vlaky Návrh: Posílení počtu přímých spěšných vlaků z Pardubic Zachování osobních vlaků s návazností na rychlíky v Ústí nad Orlicí Odůvodnění: Potřeba kvalitnějšího napojení Králicka a Letohradska do centra regionu Spěšné vlaky budou mít v Pardubicích přípoje na vlaky IC/EC směr Praha Osobní vlaky zajistí spojení pro mezilehlé obce a místní části za současného posílení počtu spojů pro města Jablonné nad Orlicí a Letohrad V Letohradě budou zajištěny přípoje ze směru Lichkov na spěšné vlaky směr Hradec Králové Část spěšných vlaků zajistí spojení z Pardubického kraje (a s přestupem též z Prahy) do Polska
10
024: úsek Lichkov - Králíky – Štíty 025: úsek Dolní Lipka - Hanušovice
Stávající stav: Osobní vlaky, do Hanušovic s přestupy v Dolní Lipce Návrh: Náhrada vlaků v úseku Moravský Karlov - Štíty a Dolní Lipka – Hanušovice autobusovou dopravou Odůvodnění: Počty cestujících z Králík směr Štíty prudce klesají z nejvýše 120 os. za celý den až na pouhých 40 (stanice Štíty je mimo město, nutný souběh autobusů po silnici I.třídy) Do Hanušovic asi 40 osob/den, trať míjí („objíždí“) místní spádové centrum Králíky Doprava v úsecích Králíky – Štíty resp. Hanušovice bude kvalitně nahrazena mnohem levnější autobusovou dopravou (přímé autobusy do Lanškrouna, ski-/cyklobusy) V Lichkově bude zajištěna návaznost autobusů na spěšné vlaky z Pardubic
11
031: úsek Pardubice – Hradec Králové
Stávající stav: Rychlé i zastávkové vlaky převážně každou hodinu Navrhovaný stav: Dílčí omezení zastávkových vlaků Navýšení rozsahu provozu Zvýšení podílu spěšných vlaků Zlepšení přípojů v Pardubicích Odůvodnění: Přivedení MHD Pardubice k nádraží v Rosicích (zkrácení cesty směr Polabiny) znamená potenciál dalšího zvýšení atraktivity spojení pro cestující Z technologických důvodů může být nutné částečně omezit obsluhu žst. Stéblová, která se však nachází mimo stejnojmennou obec. Ta bude (stejně jako lokalita u stanice) obsloužena autobusy. Omezení (ostatních) souběžných autobusů Pardubice – Hradec Králové V budoucnu (postupně podle zdvojkolejňování) další zkracování intervalů Od roku 2012 postupné posilování role zrychlených spojů při zachování obsluhy zastávek Dosažením přestupních vazeb současně v Hradci Králové i Pardubicích dochází ke zrychlení dopravy
12
236: úsek Třemošnice – Žleby (- Čáslav)
Stávající stav: Osobní vlaky souběžně s autobusy, spíše dle požadavků Středočeského kraje Návrh: Nyní zachování stávajícího rozsahu a podoby provozu Odůvodnění: Nutnost souběžného vedení autobusové linky z Pardubického kraje - trať až na výjimky špatně obsluhuje obce, je velmi pomalá (delší než vhodným autobusem) Středočeský kraj má zájem trať nadále provozovat
13
238: úsek Pardubice - Chrudim - Hlinsko
Stávající stav: Převážně osobní vlaky, částečně zrychlené (malý počet Sp a R) Návrh: Posílení železniční dopravy Využití potenciálu Hlinecka a Skutečska zvýšením počtu spěšných vlaků Zachování rychlíků Pardubice - Jihlava Odůvodnění: Vysoké využití cestujícími zejména do Chrudimi, nekvalitní silniční síť na Hlinecku Pardubice – Chrudim (- Slatiňany) vyšší hustota spojů (příměstská doprava) Přestupy na návazné autobusy do více směrů v Chrasti, Žďárci a Hlinsku Dojde k výraznému zatraktivnění relace Pardubice – Chrudim - Hlinsko páteřními spěšnými vlaky, na které budou navazovat autobusové linky Sp vlaky také umožní rychlé spojení z Poličska na západ (Chrudim, Chotěboř) i přes náhradu vlaků Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice autobusy Nový koncept na trati je prvním krokem ke zkvalitnění nabídky dopravního spojení, které bude dále řešeno v souvislosti s pořizováním nových železničních vozidel Nedochází k nesouladu v regionální dopravě Pardubické kraje a Vysočiny
14
260: úsek Česká Třebová - Svitavy - Letovice
Stávající stav: Stabilní počet R, několik Os vlaků bez pravidelných intervalů Návrh: Zastávkami z Březové do Svitav převážně projíždět (pouze vlaky Sp/R) Svitavy – Č. Třebová mírná redukce počtu zastávkových spojů (kompromis) Zvýšení počtu přímých osobních vlaků z Březové nad Svitavou do Brna. Odůvodnění: Bez navrženého zrychlení nelze stihnout všechny potřebné přestupy (vlaky i autobusy) Obsluha obcí autobusovou linkou v souběhu s tratí, výrazné zrychlení vlaků pro Svitavy Je vhodné další zkrácení intervalů (podmínkou je však shoda s Jihomoravským krajem) Autobusové linky v okolí trati je nutné vést v každém případě (zastávky mimo osídlení)
15
261: úsek Svitavy – Polička – Pustá Kamenice
Stávající stav: Převážně zastávkové osobní vlaky, souběh s autobusy Návrh: Zastávkami Vendolí, Květná, Květná zast., Pomezí a Pomezí zast. projíždět Výrazně zlepšit přestupy ve Svitavách Odůvodnění: Nutnost zajistit přípoje na vlaky a autobusy současně v Poličce i Svitavách a zároveň efektivní obraty vozidel znamená jízdní doby z Poličky oběma směry do 26 minut Autobusy, obsluhující obce Pomezí, Květná a Vendolí, jsou nutné vzhledem k umístění železničních zastávek mimo osídlení V průběhu špičkové hodiny nastupuje v dotčených zastávkách průměrně 0,5-3 osoby Nahrazení autobusovou dopravou nebude znamenat prodloužení cestovní doby Ve Svitavách jsou autobusové zastávky umístěny lépe než železniční stanice Ztráta přípojů by ohrozila další existenci regionálních vlaků (ostatní úlohy by vyřešily autobusy)
16
261: úsek Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice
Stávající stav: Osobní vlaky v celé trati ze Svitav Dlouhé jízdní doby Návrh: Neobjednání osobní dopravy v prac. dny (mimo prázdniny) Zachována rekreační doprava, obnoven přímý vlak z Pardubic Odůvodnění: Nízké využití cestujícími (ve špičce jen méně než 10 os./hod.), dlouhé jízdní doby, nevýhodná poloha žel. stanic Výhodnější poloha autobusových zastávek, kratší cestovní doby z centra osídlení (Skuteč i další obce), spádovost vedle Skutče také směr Hlinsko, kam vlak nejede Významný rekreační potenciál, je proto vhodné zachovat turistickou dopravu Zkvalitněno spojení Polička – Chotěboř (Chrudim) autobusy po silnici I/34, navazujícími na spěšné vlaky v Hlinsku Polička - Pardubice: bus/vlak přes Choceň Přestupní vazby bus/vlak pro obce v okolí Skutče ve Žďárci u Skutče
17
262: úsek Česká Třebová – Moravská Třebová
Stávající stav: Osobní vlaky, částečně spojované mezi Čes. Třebovou a Třebovicemi s jinými linkami Návrh: Zachování stávající koncepce Samostatné vedení všech vlaků až do České Třebové resp. zpět Odůvodnění: Vlak může sloužit jako dopravní páteř Očekává se nasazení rekonstruovaných vozidel Důsledné provážení souprav až do České Třebové bez spojování vlaků a zavedení pravidelných intervalů mezi spoji může atraktivitu linky dále zvýšit Zajištění návazností v České Třebové
18
262: úsek Mor. Třebová – Chornice – Velké Opatovice 271: úsek Chornice – Konice
Stávající stav: Několik párů málo využívaných osobních vlaků s přestupy Návrh: Náhrada autobusovou dopravou Odůvodnění: Trať je vedena zcela mimo osídlení, velmi nízké počty cestujících (asi 50 osob za celý den, v průměrné špičkové hodině do 10 osob celkem) Stanice umístěny skoro vždy mimo osídlení (např. Jevíčko 1,5 km), je tak nutné vedení souběžných autobusů Spojení bude výrazně kvalitněji zajištěno mnohem levnější autobusovou dopravou, vzniknou zcela nová nebo budou posílena dnes velmi omezená spojení (Jevíčko – Konice, Moravská Třebová – Mohelnice)
19
270: úsek Česká Třebová – Zábřeh na Moravě
Stávající stav: Několik párů Os vlaků Dálková doprava Návrh: Zachování stávající koncepce Odůvodnění: Trať je sice rychlá, avšak mimo Krasíkov velmi špatně napojuje sídla a nevede v hlavním směru přirozené dojížďky (Lanškroun, popř. Moravská Třebová, mimo trať 270) Je nutná obsluha obcí autobusovými linkami směr Lanškroun (Mor. Třebová) Spojení České Třebové se Zábřehem by bylo dostačující dálkovou dopravou jednou za hodinu, avšak stávající jízdní řád rychlíků stále zachovává nerovnoměrné rozložení spojů Regionálními vlaky tak jezdí stále ještě významné množství cestujících, a při dojížďce do České Třebové je vlak výrazně rychlejší Regionální doprava tedy bude zachována
20
272: úsek Česká Třebová – Lanškroun
Stávající stav: Pouze osobní vlaky Částečně přestupy, někdy přímo či spojené vlaky směr Zábřeh/Lanškroun Návrh: Zvýšit počet spojů Důsledně vést přímé vlaky Projíždět touto linkou stanici Třebovice v Čechách Odůvodnění: Toto spojení má vysoký potenciál nárůstu poptávky po přepravě (zejména s ohledem na budoucí nasazení moderních vozidel nebo v případě zlepšení přestupů na autobusy v Lanškrouně) Trať bude sloužit jako dopravní páteř, na kterou budou dále navazovat obslužné linky Průjezd žst. Třebovice v Č. je nutný z důvodu obratů soupravy a přípojů v Č. Třebové Třebovice budou plně obslouženy linkami směr Moravská Třebová, resp. Zábřeh, směr Rudoltice (z toho jen část Lanškroun) jezdí z Třebovic cca 10 osob za celý den - bude možné využít linku směr Zábřeh na Moravě stejně jako přímé autobusy Očekává se zkrácení jízdní doby v případě úprav infrastruktury v Lanškrouně
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.