Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiřina Konečná
1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
2
Konstrukce rovnoběžníků II. Matematika 7. ročník Jana Míková
3
Konstrukční úlohy Opět nejprve narýsujeme trojúhelník pomocí jedné z vět sss, sus, usu. Hledáme čtvrtý bod rovnoběžníku 2. způsob: využíváme toho, že protější strany mají stejnou délku
4
ABCD a = 4,8 cm b = 3,2 cm │< ABC │= 110° Rozbor: Postup:
5
Konstrukce:
7
EFGH e = 6 cm │ < EFH │ = 30° │ < FEH │ = 70° Rozbor: Postup:
10
Úkoly: DEFG d = 5,8 cm │ EG │ = 6,5 cm │ < EFH │ = 35° PRST s = 5,3 cm t = 3,5 cm │<RPT │= 80° Pozor!!! Vyznač správně úhel !!! Protější strany a úhly mají stejnou velikost !!!
11
Zdroje: Rosecká, Z.-Růžička J.: Geometrie pro 7. ročník, nakl. Nová Škola, Brno 2003 Odvárko, O.-Kadleček, J.: Matematika pro 7. ročník ZŠ, 2. díl, nakl. Prometheus, Praha 1998
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.