Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Testovací techniky PhDr. Eva Složilová, MA Katedra jazyků
Fakulta vojenských technologií Univerzita obrany Brno
2
Terminologie test methods testing techniques item types types of items
test tasks task types …
3
Druhy testovacích technik
4
Výběr vhodné testovací techniky
znalost testovacích technik jazyková dovednost výchozí text konstrukt dílčí dovednosti spolehlivost
5
Výběr vhodné testovací techniky
7. autenticita úkolu 8. face validity („laická validita“) 9. praktičnost 10. …
6
Testovací techniky true/false MCQ SAQ matching ordering summary cloze
c-test gap-filling summary cloze error correction info transfer
7
Dichotomní volba (true/false)
jednoduchá tvorba praktičnost žádná kontaminace celkové porozumění spolehlivost 50 : 50 autenticita úkolu face validity
8
Čtyřnásobná volba (MCQ)
praktičnost žádná kontaminace celkové porozumění počítače v testování těžké na tvorbu 1 : 25 problém distraktorů (nefunkčnost, eliminace, matení…) učení k testu/ technice dopad na výuku strategie autenticita úkolu
9
Otevřené otázky (SAQ) snadná tvorba testování všech dílčích dovedností
redukuje strategie spolehlivost – pretestování kontaminace psaním
10
Přiřazování (matching)
eliminace problému distraktorů celkové porozumění praktičnost autenticita úkolu interpretace
11
Správné pořadí (ordering, jumbled sentences, paragraphs…)
snadná tvorba praktičnost konektory, celková organizace face validity autenticita úkolu interpretace představivost
12
Shrnutí (summary) celkové porozumění textu hlavní a podpůrná myšlenka
odlišení relevantní a irelevantní informace subjektivita hodnocení totální kontaminace čtení psaním
13
Doplňování vynechaných slov / n-té slovo (cloze)
praktičnost snadná tvorba validita konstruktu vypuštěná slova - závislost na charakteru a pořadí slovní báze – nepostižitelnost dílčích dovedností spolehlivost - pretestování face validity autenticita úkolu
14
Doplňování vynechaných částí slov (c-test)
spolehlivější měřítko pochopení textu než cloze ??? viz předchozí
15
Doplňování vynechaných slov/výběr slov/kombinace s MCQ (selective deletion gap-filling)
snadná tvorba praktičnost vše pod kontrolou globální porozumění doplňkové mikrolingvistické dovednosti náročný výběr textu (text-mapping) spolehlivost- pretestování
16
Shrnutí s vynechanými slovy (summary cloze, gapped summary)
hlavní myšlenky i podrobné čtení náročná tvorba spolehlivost- pretestování
17
Opravy chyb v textu (error correction)
snadná tvorba testování doplňkových mikrolingvistických dovedností nepřesahuje jejich hranici autenticita úkolu – pro učitele
18
Transformační techniky (info transfer techniques)
scanning při přenosu čísel a jmen bez kontaminace kontaminace psaním při přenosu slov, frází nebo vět podujatost (bias) – čtení grafů a tabulek složité instrukce umělé zvýšení obtížnosti úkolu
19
Použitá literatura Alderson, J.C. (2000). Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press. 2. Alderson, J.C., Clapham, C. & Wall, D.(1995). Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: CUP 3. Bachman, L.F. & Palmer, A.S. (1996). Language testing in practice.Oxford: Oxford University Press 4. Heaton, J.B. (1988). Writing English Language Tests. Longman. 5. Weir, C.J. (1993). Understanding and developing English tests. Hemel Hempstead: Prentice Hall International (UK) Ltd.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.