Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013
2
Zaměření mojí DP Současné vybavení na pracovišti TWR Praha
Dnes B-RSN → A–SMGCS Úrovně 2 Analýza a rozdělení generovaných alertů Zpracovány měsíce květen, červen a červenec 2012 Návrh pracoviště TWR Praha Zobrazení a ovládací prvky jednotlivých systémů Návrh generovaných alertů pracoviště TWR Praha Rozdělení generovaných alertů a jejich implementace Přínos inovací
3
Co jsou A-RSN? A-RSN dostaneme propojením A-SMGCS a EFPS
Přehledová data + vstupy řídícího přes EFPS A-SMGCS Úrovně 2 EFPS A-SMGCS Úrovně 2 Vstupy řídícího Přehledová data Přehledová data Navrhovaný stav A-RSN B-RSN B-RSN Současný stav
4
Proč potřebujeme A-RSN?
Problém pracoviště TWR Praha s B-RSN Snížení rizika runway incursion za všech meteorologických podmínek Neexistuje efektivní sdílení dat mezi systémy Výhoda A-RSN Znalost aktuálních povolení a instrukcí → zlepšené předvídání runway incursion pomocí sdílení dat Zvýšení bezpečnosti + menší zátěž řídícího letového provozu
5
Hlavní benefity A-RSN Pro poskytovatele služeb řízení letového provozu: vyšší bezpečnost provozu za všech meteorologických podmínek duální kontrola správnosti vydaného povolení nebo instrukce snížení pracovní zátěže řídícího letového provozu přiblížení kapacity odbavených letů k maximální kapacitě letiště Pro posádky letadel a vozidel: vyšší bezpečnost informace o letadlech a vozidlech v reálném čase lepší možnosti navádění letadel a vozidel kratší doba pojíždění minimalizace zpoždění menší spotřeba paliva
6
Analýza generovaných alertů
Sledované období od do : celkově 11 951 alertů 9 507 alertů Úrovně 1 2 444 alertů Úrovně 2
7
A-SMGCS v A-RSN Zobrazení A-SMGCS: Ovládací prvky A-SMGCS:
Zobrazení mapy letiště Zobrazení ostatních provozních ploch letiště Zobrazení sledovaných cílů a jejich identifikace Provozní stav EFPS Ovládací prvky A-SMGCS: Ovládací prvky: počítačová myš a klávesnice Možnost konfigurace ovládacích prvků Možnost změny zobrazení A-SMGCS
8
Zobrazení A-SMGCS
9
EFPS v A-RSN Zobrazení EFPS: Ovládací prvky EFPS:
Zobrazení aktivních letových plánů Zobrazení čekajících letových plánů Zobrazení přidělených povolení Provozní stav EFPS Ovládací prvky EFPS: Integrované nabídky vstupů Ovládací prvky: dotyková obrazovka + dotykové pero
10
Zobrazení EFPS
11
Integrované vstupy do EFPS
Zkratka Nastavitelné parametry Kontakt AOC Povolení k přistání C-LND (Dráha) Povolení Go Around GO Povolení k opuštění dráhy EXIT (Dráha, pojezdová dráha) Aktivace letu na CDD INI Odletové povolení ATC (Dráha, odletová trať) Povolení k spouštění motorů SUP Vytlačení PUSH (Stání) Povolení k pojíždění na odmrazovací místo DEICE (Odmrazovací místo) Povolení k pojíždění TAXI Povolení ke křížení dráhy RWX Povolení ke vjezdu na dráhu LUP Povolení ke vzletu T-OF Předání letu HND Pozice (TEC, GEC) Zruš poslední povolení Tlačítko se znakem šipky Poslední povolení
12
Úrovně generovaných alertů
Úroveň 1: zobrazuje se v žluté barvě upozorňuje řídícího, když nastala situace, která vyžaduje jeho zvláštní pozornost má informativní charakter, není vyžadována aktivní reakce Úroveň 2: zobrazuje se v červené barvě varování řídícího, že nastala kritická situace vyžaduje aktivní reakci řídícího, jinak je ohrožena bezpečnost a plynulost provozu
13
Rozdělení generovaných alertů
Pozice versus Povolení Porušení povolení Rozporná pozice Povolení versus Povolení Chybné povolení Konfliktní povolení
14
Rozdělení generovaných alertů
Alert spuštěn v důsledku nesouhlasící pozice a povolení: Porušení povolení (např. vjezd na dráhu, když nebylo dáno povolení ke vjezdu na dráhu) Rozporná pozice (např. povolení na přistání na RWY1, když se letadlo blíží k RWY2) Alert spuštěn v důsledku dvou neodpovídajících povolení: Chybné povolení (např. povolení na vjezd na dráhu, když je vydáno jiné povolení na vjezd na dráhu a není povoleno více vjezdů) Konfliktní povolení (např. povolení na vjezd na dráhu, když bylo vydáno povolení na přistání)
15
Navrhované alerty A-RSN-příklad
AR1 – letadlo vstoupí do ochranného prostoru dráhy bez povolení k vjezdu nebo bez povolení ke křížení bude generován alert Úrovně 2 tato situace nastává nejčastěji výhoda oproti B-RSN, které nemá detekci vjezdu na dráhu bez povolení, dokud nedojde ke konfliktní situaci nyní je na LKPR v provozu pouze za podmínek nízké dohlednosti
16
Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013
Děkuji za pozornost Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.