Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarkéta Kovářová
1
Dotazník “Internet a vy” Autor: Doc. Martin Bílek, PdF VŠP Hradec Králové 1. Pilotní průzkum (leden 1998) 52 respondetů - studenti PdF VŠP Hradec Králové 2. Průzkum 99 (březen – duben 1999) 142 respondentů - studenti PdF VŠP Hradec Králové 3. Frekventanti kursu VŠ pedagogika (leden 2000) 26 respondentů – VŠ učitelé v ČR 4. Průzkum ZČU (květen 2000) 98 respondentů - studenti FPE ZČU v Plzni)
2
Kde ses setkal poprvé s Internetem?
3
Definuj, co je Internet?
4
K jakému účelu využíváš Internet?
5
Které služby Internetu znáš?
6
Kolik času věnuješ týdně Internetu (v hodinách)? Interval: 0-15; 0-15; 0-27,5; 0-15 hod. Průměr: 4; 1,8; 6,8; 2,6 hod. Jsou možnosti Tvého přístupu na Internet dostačující? ANO:48; 28,2; 73,1; 52,9 % NE: 52; 71,8; 26,9; 41,1 % Chtěl bys počet hodin přístupu na Internet zvýšit?ANO: 65; 80,3; 30,8; 49,9 % NE:35; 19,7; 69,2; 44,1 % Prům. v zaměstnání: 5,5 - doma: 1 - jinde: 0,04
7
Definuj pojem Web - prohlížeč (Web - browser) a uveď, který používáš? Netscape: 73; 17; 65; 44 % MS Explorer: 58; 83; 61; 61 %Oba: 34 %
8
Jaké jsou tvoje nejoblíbenější stránky (max. 3)?
9
Dokážeš si představit využití Internetu ve výuce? ANO: 89; 92,9; 100; 96,1 %NE: 11; 7,1; 0; 3,9 %
10
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Je to pro mě základní zdroj informací, řadu svých studijních povinností bych jinak nemohla splnit. Vzájemná interakce je plodná. Internet má řadu skrytých možností, o kterých mnoho lidí ještě neví (ani já ne). Využití Internetu ve výuce na ZŠ a SŠ je v nedohlednu (alespoň v ČR).
11
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Mohl by sloužit pro samostudium (hypertextové možnosti) na SŠ a VŠ. Využití Internetu je pro studenty, kteří potřebují vyhledávat informace. Internet je pro ně velké zjednodušení. Využití Internetu si dokážu ve výuce představit i v hodinách, ale ne základního typu.
12
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Měla by být vedena výuka o práci na Internetu. Pro výuku jazyků, zkvalitňování informací, práce s textem. Web stránky zaměřené na aktivity v hodině. Do hodin jen jako demonstrace. Pro výuku nevhodné. Do budoucna jistě neoddělitelná záležitost.
13
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: V současnosti se stává stále důležitější součástí výuky. V budoucnu se bez něj žádná škola asi neobejde. Na VŠ nedostačující. Jen se prázdně mluví a nic se nedělá. Velmi perspektivní a dosud nedoceněná kapitola VŠ vzdělávání. Hudba budoucnosti!
14
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Ani nevím, zda je u nás na fakultě možnost realizovat výuku s využitím Internetu. Stále otázka financí ve školství. Student se připraví sám, učitel konzultuje - úspora času. Málo počítačů pro studenty - složitý přístup.
15
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Velice vhodné doplnění výuky. Pro základní vyučování se mi informace jeví příliš kusé, bez souvislostí. Finanční náročnost blokuje dostupnost Internetu i na venkovských školách. Nezajímá. Bolí z toho oči, tudíž ho nechci moc používat k výuce. Zatím jsem nezažila.
16
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Spíš individuální vyhledávání informací, přímo v hodinách asi těžko. Využití např. přístup k cizojazyčné literatuře, spolupráce s jinými školami, popř. i v cizině. Získávání aktuálních informací, publikace vlastních prací, zrychlená cizojazyčná komunikace, korespondence.
17
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Vede k individualizaci studia. Myslím si, že Internet je dnes k výuce nezbytný, ale já osobně z toho nejsem moc nadšená. Seznámit žáky s touto možností - zapojení tohoto tématu do osnov výuky některého z předmětů. Všeho moc škodí. Děti musí číst knihy.
18
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Myšlenka využití Internetu ve škole se mi nelíbí. Jedině při individuálním studiu. Bylo by to šikovné. Bylo by dobré, aby si k Internetu našel cestu každý sám. Neradno komukoliv nutit cokoliv. Dobrá pomůcka, ale živého učitele nenahradí. R.U.R. přece nechceme!
19
Volná odpověď na téma: Internet - studenti - výuka: Zajímavá forma, více motivující. Koncepce využití Internetu ve výuce v ČR je velmi chabá, proto si myslím, že zavedení Internetu na ZŠ bude vést jen k tomu, že si žáci budou prohlížet pochybné stránky, zatímco didaktický účinek bude minimální. Jsem pro.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.