Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOldřich Kašpar
1
Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Petr Jedlička, Ph.D.
2
strana 2 Cíl práce Zhodnotit technologii IM a vybrat vhodné aplikace jejího využití, včetně vhodných programových prostředků. Hodnocení probíhalo ve dvou rovinách: pro běžné uživatele v rámci podnikové sítě
3
strana 3 Metodika 1/2 Analýza současného stavu Stanovení vhodných kritérií hodnocení včetně jejich vah (dvojí hodnoty vah ) Analýza nejčastěji používaných klientů a sítí (protokolů, služeb) v České republice, jejich vlastní testování a experimenty Kvantitativní a kvalitativní hodnocení sítí a klientů
4
Metodika 2/2 Návrh jejich využití v praxi v podnikové sítí pro běžné uživatele Průběžně realizace průzkumu mezi uživateli názory a zkušenosti s IM technologií používané sítě a klienty předpokládaný budoucí vývoj Vyhodnocení průzkumu a porovnání s vlastními závěry v podobě diskuze strana 4
5
Analyzované sítě, klienty a webové aplikace strana 5 Sítě Jabber (XMPP) ICQ (OSCAR) IRC Skype Klienti Miranda ICQ7 Jabbim mIRC PSI Pidgin QIP Infium Skype Webové aplikace Meebo Facebook chat ICQ2go
6
Alternativy k výsledkům Rozdílní uživatelé mohou mít rozdílné nároky, proto byly navrženy možnosti použití alternativních IM nástrojů: Začátečník – ICQ7 Středně pokročilý uživatel – přes multiprotokolového klienta (Mirandu, Pidgina) provozovat více sítí (Jabber, ICQ) Pokročilý uživatel – síť Jabber, klient Miranda nebo Pidgin Volání a audiovizuální komunikace – Skype strana 6
7
Shrnutí výsledků průzkumu Odpovědělo 212 respondentů Nejpoužívanější sítě ICQ (15 hodin týdně), Facebook chat, Skype Nejpoužívanější klienty ICQ 7, QIP, QIP Infium, Miranda Nejdůležitější vlastnosti posílání souborů, bezpečnost, absence reklam, přehlednost, intuitivnost strana 7
8
Příklady vhodného využití IM Posílání malých souborů (řádově v desítkách MB). Audio (vizuální) komunikace. Zanechávání vzkazů momentálně nepřítomným lidem. Sdílení informací o aktuální činnosti a možnosti zastižení pomocí statusů. Realizace více paralelních konverzací s různými lidmi. strana 8
9
Závěr Progresivní oblast s rychlým vývoj především klientů. Webové aplikace nejsou konkurence schopné klasickým klientům. Problémem je nekompatibilita sítí a klientů. Konkurence klasického IM v podobě sociální sítě Facebook a její IM aplikace. Vhodné provést analýzu dalších sítí (Yahoo!, Google Talk, Windows Live Messanger). strana 9
10
Děkuji za pozornost. Petr Horák 2010 strana 10 Zde je prostor pro vaše dotazy.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.