Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadovan Čermák
1
Rapid e-learning (REL): sílící trend Mgr. Ludmila Urbášková CDV UP Olomouc akademie distančního vzdělávání
2
Proč Rapid eLearning? Požadavky na čas a prostředky u klasického eLearningu převyšují jeho výhody. Často je potřeba vytvořit kurz ve velmi krátkém čase. Často se jedná o informace s velmi krátkou „dobou životnosti“.
3
Subject-matter expert (SME) Stává se středem malého realizačního týmu. Přímé sdílení znalostí se studenty.
4
Definice Rapid eLearningu Je definován pomocí následujících kriterií: Obsah kurzu může být vytvořen za méně než tři týdny Jako základní zdroj vývoje působí právě SME Použití obecně známých nástrojů nebo „user- friendly“ šablony (tempaltes) Multimediální prvky jsou zahrnuty pouze takové, které netvoří technologické bariéry Jednotlivé učební bloky musí být vytvořeny do jedné hodiny Mohou zahrnovat synchronní i asynchronní modely
5
Kdy použít Rapid eLearning? studium rozdílů v dříve studovaných znalostech či dovednostech obsah má jen krátkou dobu platnosti, brzy bude změněn témata vyžadující časté aktualizace problémy, které musejí být vysvětleny bezprostředně úvodní kapitoly v prezenční výuce nebo uvádění detailních informací v kombinované výuce
6
Úskalí Rapid eLearningu Bariéra malého porozumění technologiím Velké zaneprázdnění SME, takže nevěnují tvorbě materiálů takovou pozornost, jaká je zapotřebí Malé nebo žádné zkušenosti SME s výukou on-line
7
A jaké je řešení? Vyškolit potenciální autory (výběr platformy pro tvorbu obsahu) Poskytněte šablony (templates): Umožnit efektivitu předávání informací Podpora tematických diskuzí Zajištění žádoucích pravidel (fonty, barvy…) Připravte SME pro virtuální výuku Podněcujte tvorbu aktualizací Vytvořte jakési „best practices“ pro SME
8
Tato práce byla vytvořena pro projekt Akademie Distančního Vzdělávání (@div) a slouží k demonstraci jedné z alternativ využití eLearningu v praxi. Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.