Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Křižovatky ČSN 73 6102 Projektování křižovatek na pozemních komunikacích
1. úrovňové - komunikace se protínají nebo stýkají ve stejné výškové úrovni 2. mimoúrovňové - vzájemně propojené komunikace se kříží v různých výškových úrovních Křižovatka musí vyhovovat z hlediska dopravního (kapacitní posouzení) a hlediska bezpečnosti.
2
1. Úrovňové křižovatky Podle způsobu řízení rozlišujeme křižovatky
bez rozlišení přednosti v jízdě (pravidlo pravé ruky) s rozlišením přednosti v jízdě dopravními značkami řízené světelným signalizačním zařízením
3
Podle půdorysného tvaru rozlišujeme křižovatky
Styková - 1 komunikace je průběžná a druhá v místě křižovatky začíná nebo končí (doporučený úhel křížení 75° °)
4
Chybný tvar průsečné křižovatky – nevhodný úhel křížení komunikací
5
Důležité pro bezpečnost – jasné vymezení hlavní a vedlejší komunikace (nejen dopravní značkou, ale i dalšími úpravami, odstranění zeleně před značkou)
6
příjezd z vedlejší ukrytá dopravní značka
7
Průsečná - dvě průběžné komunikace (doporučený úhel křížení 75° °)
8
Vidlicovitá - 1 komunikace se rozděluje do 2 stejného dopravního významu Odsazená - 2 stykové křižovatky v bezprostřední blízkosti
9
Hvězdicovitá - 5 a více paprsků
10
Okružní - miniokružní, s 1 pruhem na okruhu, se 2 a více pruhy na okruhu, nový typ – spirálovité
11
Miniokružní křižovatka (pojížděný střed)
12
Okružní křižovatka s 1 pruhem na okruhu
13
Okružní křižovatka se 2 pruhy na okruhu
14
Přestavba nepřehledné křižovatky
15
Řešení okružní křižovatky (5 v jedné) ve Swindonu v Anglii
16
2. Mimoúrovňové křižovatky
umožňují bezkolizní odbočovací manévry zvyšuje se bezpečnost levého odbočení Nevýhody vysoké náklady na výstavbu a údržbu velký zábor půdy
17
Podle uspořádání se rozlišují mimoúrovňové křižovatky
s křižnými body (deltovitá, osmičková) s průpletovými úseky (srdcovitá, čtyřlístková) bez průpletových úseků (trubkovitá) útvarové (rozštěpová)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.