Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
2
Propagace Podpora prodeje
3
Propagace Je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím Informuje, přesvědčuje nebo připomíná spotřebitelům vlastnosti a dostupnost produktu
4
Propagační mix 1. Podpora prodeje 2. Reklama 3. Public relations 4. Přímý marketing 5. Osobní prodej
5
Podpora prodeje Je forma komunikace, která se snaží podpořit prodej pomocí různých podnětů Zaměřuje se pouze na distribuční síť (velkoobchod a maloobchod) a na konečné zákazníky Zahrnuje krátké stimuly, které mají povzbudit nákup či prodej výrobku nebo služby
6
Nástroje podpory prodeje Reklamní dárky Vzorky Ochutnávky Kupóny Cenové stimuly Vystavování zboží Soutěže a loterie Prémie
7
Reklamní dárky Tvoří je drobné předměty většinou každodenní potřeby se značkou firmy Cílem je rozšířit počet kupujících a odměnit zákazníky věrné značce
8
Vzorky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení výrobku Jsou nabízeny zdarma prostřednictvím pošty, časopisů, při příležitosti výstav, veletrhů nebo osobním kontaktem v obchodě
10
Ochutnávky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení potravin Realizují se nejčastěji v obchodech s cílem zaujmout zákazníka novým výrobkem
11
Kupóny Kupón je poukázka umožňující získat při nákupu výrobku určitou výhodu Hlavním záměrem je motivovat kupujícího k opětovnému nákupu
13
Cenové stimuly Mohou být iniciovány prodejce nebo výrobcem Např. zvýhodněná balení, množstevní slevy, akční ceny
15
Vystavování zboží Vystavení zboží v regálech má velký vliv na rozhodnutí o nákupu Tomu napomáhá i i vhodné umístění poutacího plakátu Např. vystavení zboží u pokladen, atrapa zboží ve velké zvětšenině
16
Soutěže a loterie Nejčastěji se realizují přímo v obchodě Podstatou soutěže je hra s danými pravidly Podstatou loterie je náhodné losování
17
Prémie Je to forma peněžité i nepeněžité odměny zákazníkovi Např. věrnostní programy čerpacích stanic, vkládání dárků do výrobků
19
Zdroje: http://www.mvracing.cz/img/reklama3.jpg http://www.ream-reklama.com/foto/tuzky.jpg http://www.levneparfemy.org/images/panske_vzorky.jpg http://www.dogdog.cz/img/vzorky.jpg http://www.zdravsie.sk/images/vzorky.jpg http://www.clubmarkpromo.cz/pics/ochutnavky01.jpg http://www.slevove-kupony.cz http://shop.i-tatinek.cz/images/pic_darky/kupon-2-3d.jpg http://720.cz/wp-content/1104788055_obchod-slevy-2.jpg http://www.geosan-development.cz/upload/kalendar_slevy.jpg http://www.olympiaplzen.cz/data/news/big/img888.jpg http://www.volis.cz/volis/reklama/TUTY-soutez.jpg http://www.tvproducts.cz/tinymce_obrazky/vernostni_program_1.jpg Ing. M. Moudrý, Základy marketingu, ComputerMedia, 2008
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.