Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Média, PR a virtuální svět 24. 4. 2014, VŠB – TU Ostrava
2
Obsah a cíle semináře Obsah: 1.Místo médií v komunikaci s veřejností 2.Autoři vs. čtenáři tiskových zpráv 3.Co, kde, kdy a jak je zpráva?
3
Obsah a cíle semináře 5.Mýty a fakta 6.Co jiného, když ne tisková zpráva? Kam míří PR? 7.Zprávy v krizích a o krizích 8. Souhrn a diskuze
4
Obsah a cíle semináře Cíle: 1.Pochopení reality médií 2.Best practices v komunikaci s médii
5
Místo médií v komunikaci s veřejností Elektronizace na všech frontách Rychlost přenosu dat především Každý přece umí číst a psát Kdo je co na mediální scéně – www.mam.cz
6
Autoři X čtenáři zpráv Kdo jsou ti, kteří píší (tiskové) zprávy? Ovlivňovatelé (PR, lobbing, odborníci) Kdo jsou ti, kteří čtou zprávy? Vlivní „neovlivnitelní“ (zaměstnanci, vydavatelé)
7
Co je zpráva? Co? (Klíčové sdělení 1 větou) Kde? (Na místě a zasazení do reálií záleží) Kdy? (Aktuálně, nebo vůbec) Jak? (Popis nutný) http://tn.nova.cz/zpravy/zajimavosti/cesi-zvladli- unikatni-operaci-pacient-zije-zcela-bez-srdce.html Proč?(Bez souvislostí to nemá smysl) S kým nebo proti komu? (Konflikt posiluje)
8
Co je zpráva? Struktura zprávy -titulek aneb prvních 5 vteřin pro čtenáře/diváka -čelo (1. odstavec) – 10 – 15 vteřin „v obraze“ -tělo zprávy a citace -background (pozor na vlastní paměť!)
9
Tvorba zprávy Pohled médií - ČTK jako vzor vyjadřování? -stručně -jasně -bez příkras -s maximem faktů
10
Tvorba zprávy Pohled zadavatele – Ogilvy jako vzor? -kreativně -v superlativech -s důrazem na produkt David Mackenzie Ogilvy
11
Tvorba zprávy Pohled autora (PR) – Přežít! -stručně -věcně -s možným množství faktů a dat -s trochou hodnotících výrazů -s kontaktem na školenou osobu
12
Mýty a fakta Svět čeká na naše sdělení V médiích se musí dát prostor všem a všemu Veřejnost je potřeba vzdělávat Novináře je potřeba vychovávat (a volat jim) Angličtina (latina) je světová
13
Mýty a fakta Virtuální svět médií?!
14
Kam míří komunikace a PR? Na internet Do integrovaných systémů komunikace Do vedení firem Do vedení státu Do krizových a projektových týmů
15
Komunikace v krizích TZ - rychlý a spolehlivý komunikační nástroj Sebereflexe a kontrola komunikace Získávat čas Rozdílné reakce přísně zakázány Strategie - nutný základ pro pozdější rozvíjení komunikace
16
Krize a média Krize (obecně) = událost, která ohrožuje nejdůležitější hodnoty subjektu Krize (firma) = událost, která ohrožuje hodnotu značky, ekonomickou či personální stabilitu = má nebo může mít masivní dopad
17
Krize a média Typy krizí z hlediska času a lhůty pro reakci: Náhlé = nečekané, 0 čas na přípravu Rozvíjející se (vynořující se) = impuls + další a další skutečnosti, čas na přípravu v řádu max. dní Vleklé (fatální) = trvale poškozující skutečnosti, relativně dlouhý čas, ale nejsložitější reakce
18
Krizové řízení – řízení krize Předpokladem úspěšného řízení a zvládání krizí je: 1.Koordinace 2.Určení kompetencí s „právem veta“ 3.Zajištění podmínek pro realizaci kroků a jejich finanční krytí 4. Zajistit zpětnou vazbu a příp. korekci postupu
19
Právo veta – proč je důležité, aby bylo v krizi využíváno Realita redakcí - proč není důležitý šéfredaktor Krize a média
20
Média, a to i tištěná, jsou účinný komunikační nástroj Úspěšnost komunikace závisí na znalosti prostředí – poznej virtuální svět Jazyk médií je jazykem většiny populace Souhrn
21
Gabriel Laub: „To, co stojí za sdělení, se vejde do dvou, tří řádků. Zbytek jsou vysvětlivky k nejasným formulacím.“ Souhrn
22
Mgr. Eva Kijonková eva.kijonkova@ek-media.com www.ek-media.com www.ceskefirmy.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.