Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLinda Černá
1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
2
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz
3
Vzdělávací obor:FYZIKA Třída:VIII. C Vyučující:Mgr. Lada Kročková Datum:2. 11. 2005 Téma vyučovací hodiny : „ TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM „ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor
4
Zdroje informací Učebnice Fyzika pro 8. ročník ZŠ ( doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc.,PaedDr. Jiří Bohuněk )
5
Opakování - pohybová energie částic - vnitřní energie - jak lze zvýšit vnitřní energii tělesa - E k mají částice, protože se pohybují - je součet všech E k všech částic - vykonáním práce
6
TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM Nastane, jestliže se dotýkají dvě tělesa o různé teplotě.
7
Pokus : Pozorujeme : -Lžička se postupně zahřívá, čaj chladne -Vysvětlení : částice horkého čaje mají větší E k, narážejí do částic lžičky – rozkmitají je lžička horký čaj hrnek
8
Tepelná výměna končí, když se teploty obou těles vyrovnají.
9
Závěr pokusu : Jedno těleso ( čaj v hrnku) předává energii, druhé těleso ( lžička ) přijímá energii. Tato předaná ( přijatá ) energie při tepelné výměně se nazývá teplo.
10
TEPLO Je fyzikální veličina Označení……. Q Jednotka Joule……J
11
Při tepelné výměně látky přijímají (odevzdávají ) teplo - snadno --- látka = tepelný vodič ( např. kovy ) využití : topné spirály, žehlička,… - obtížně --- látka = tepelný izolant ( např. vakuum !, vzduch, molitan, peří,…) využití : k zamezení tepelných ztrát,…
12
Hodnocení vyučovací hodiny Při pokusu je třeba podpořit žáky při vyjádření vlastních prognóz a závěrů. Je třeba dbát na správnou terminologii ( teplota – teplo ) Vzhledem k pokusu je třeba učivo časově rozvrhnout tak, aby bylo dost času na výklad učiva, zápis do sešitu a opakování. Klady Zápory
13
Poznámky k prezentaci Použití dataprojektoru určitě usnadní práci, např. při výuce v paralelních třídách. Učitel se musí naučit synchronizovat výklad učiva, pokusy a použití dataprojektoru tak, aby prezentace nepůsobila při výuce rušivě. Příliš mnoho efektů a barev působí v prezentaci spíše rušivě a zbytečně odvádí pozornost, zvlášť u mladších dětí. Je lepší si připravit jako prezentace spíše bloky učiva nebo celé tematické celky učiva a pak použít část – podle potřeb dané třídy. Tato prezentace je postavena tak, aby si žáci zapisovali učivo v průběhu výkladu. Je dobré použít laserové ukazovátko.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.