Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Projekt „Tančím pro tebe“
Vypracovala Ilona Malcharová dipl.um. vedoucí tanečního oddělení ZUŠ Sologubova 9/a, Ostrava-Zábřeh, tel:
2
Obsah Taneční obor – STUDIO POHYBU ELKO,
ZUŠ Sologubova Ostrava – Zábřeh Význam projektu „ Tančím pro tebe“ Realizace společných projektů Osobní vyjádření Připravovaný projekt „Oskar a jeho Koalové“ – hudební divadlo
3
1. Taneční obor – Studio pohybu Elko ZUŠ Sologubova Ostrava – Zábřeh
Taneční oddělení na ZUŠ v Ostravě – Zábřehu vzniklo v roce 1997 a v současné době má 45 dětí ve věku od 5 do 23 let. Vyučování probíhá podle osnov pro taneční obory ZUŠ a po splnění těchto metodických pokynů si dopřáváme i různé „umělecké výlety“. U nejmladších dětí pěstujeme taneční průpravu a postupně přidáváme lidový tanec, klasickou taneční techniku a současný tanec. V repertoáru našeho souboru jsou i choreografie založené na cikánském lidovém tanci, či flamencu.
4
Žáci tanečního oddělení absolvují ročně spoustu vystoupení.
Jsme pravidelnými účastníky tanečních přehlídek, soutěží a Každoročním vyvrcholením sezony je celovečerní koncert všech žáků TO a jejich hostů. Děvčata II. stupně již pátým rokem pracují na projektu „Tančím Pro tebe“, ve kterém se věnují integraci dětí s různým stupněm postižení. Při cvičení s těmito dětmi využíváme principů kontaktní improvizaci. Žáci spolu nastudovali již tři choreografie a mají za sebou několik veřejných vystoupení.
5
2. Význam projektu „Tančím pro tebe“
Při realizaci projektu „Tančím pro tebe“ jsme si stanovili tyto cíle: rozpoznávání a rozvíjení schopností dětí se specifickými potřebami vyrovnávání příležitostí s intaktní populací pěstování mezilidských vztahů integrace postižených do adekvátní reality
6
Prací na tomto projektu přispíváme k obohacení osobností dětí s
postižením a k dotažení maximálního stupně socializace. Rozvíjením schopností můžeme specifické potřeby těchto dětí přiblížit potřebám ostatní populace a snížit tím znevýhodnění. Během pěti let, kdy naše spolupráce se Základní školou ve Slezské Ostravě probíhá, se projektu účastnilo víc než 30 dětí s různými stupni mentální retardace. Při našich kontaktních setkáních se věnujeme spastickým partiím, pracujeme s prostorovou orientací, pohybovou pamětí, pěstujeme samostatnost a zároveň smysl pro kolektiv. K pohybovému rejstříku jsme postupem času přidali i práci s rekvizitou a v letošní, školním roce využíváme k rozvíjení pohyblivosti gymnastické míče.
7
Naše pohybové hodiny jsou založeny. na technice kontaktní improvizace
Naše pohybové hodiny jsou založeny na technice kontaktní improvizace. S dětmi ze speciální školy pracují děvčata II.stupně tanečního oboru, a to takovým způsobem, že jedna dívka se osobně věnuje jednomu dítěti. Mezi dětmi vznikají krásné vztahy, což bylo hezké sledovat na všech společných akcích. Dle vyjádření pedagogů a vychovatelů se děti na tančení vždy těší a dobrá pohoda a koncentrace v další práci jim vydrží i několik dní.
8
3. Realizace společných projektů
Výroční koncert tanečního oddělení ZUŠ v DK NH Ostrava – Zábřeh „Motýlek“ – celostátní přehlídka tvořivosti handicapovaných dětí v Kopřivnici Festival tanečních oddělení ZUŠ města Ostravy na JKO Výroční koncert tanečního oddělení ZUŠ v „Motýlek“- celostátní přehlídka tvořivosti Výroční koncert tanečního oddělení ZUŠ v DK Akord, Kombinovaný blok věnovaný handicapovaným dětem – „Nemůžeš chodit, můžeš tančit!“ Česko-francouzské dny, účinkování na galakoncertu v DK města Ostravy
9
4.11.2006 „Motýlek“ – celostátní přehlídka tvořivosti
handicapovaných dětí v Kopřivnici Festival tanečních oddělení ZUŠ města Ostravy na JKO Vánoční koncert ZUŠ v DK Akord Sdružení Podkova – Vánoční dopoledne pro handicapované děti v DK Akord
10
4. Osobní vyjádření vedoucí TO Ilona Malcharová dipl.um.
Na přípravě projektu „Tančím pro tebe“ jsem pracovala poprvé. Při přípravě choreografie „Kulatý svět“ v letošním školním roce jsem poznala, že i handicapované děti, můžou ztvárnit radost a štěstí tancem a pohybem. Díky práci s handicapovanými dětmi jsem se rozhodla projekt zviditelnit. Proto chystáme Taneční večer nejen pro okolní veřejnost, rodiče a přátelé žáků naší školy. Ale hlavně chci zaplnit hlediště diváky jako jsou handicapované děti a děti z dětských domovů. vedoucí TO Ilona Malcharová dipl.um.
11
5. Připravovaný projekt „OSKAR A JEHO KOALOVÉ“ hudební divadlo
Cíl projektu: Cílem projektu je vytvořit dětské hudební divadlo ztvárněné handicapovanými i zdravými dětmi, určené pro dětského diváka. Dále pak propojení všech oddělení naší ZUŠ - dechové, klávesového, bicího, tanečního, výtvarného a začlenění handicapovaných dětí ze školy, se kterými naše škola již několik let spolupracuje. Motivace dětí k samostatné práci a uvědomění si, své schopnosti realizovat celý projekt bez pomoci dospělého, tedy dramatickou, hudební, taneční a výtvarnou složku. Projekt si klade za cíl efektivně naplnit dětem volný čas, všechny děti se tak naučí pracovat v kolektivu a budou lépe připraveny na zkoušky v běžném životě.
12
Divadelní hra je napsána na motivy skladby
Stručný obsah: Divadelní hra je napsána na motivy skladby Oskar a jeho Koalové jejichž autorem je Matias Maute. Hra se skládá ze 13 dílů propojených tancem. Hlavní hrdina Oskar je žákem běžné ZUŠ. Poctivě cvičí na svůj nástroj, ale něco tomu stálé chybí. Až mu jeho kamarádka poradí založit společně s kamarády kapelu. To také Oskar udělá a po několika zkouškách mohou již nadšeně vystupovat a čeká je velký aplaus. Obsazení: V této hře hraje flétnový kvartet doprovázený perkusemi, keyboardem a zvukovými efekty. Herecké role ( Oskar, Líza, Tom, Jonáš, Barča, kocour Nero) ztvární děti z tanečního oddělení spolu s handicapovanými dětmi, které také mezi částmi tančí. Důležitou roli v tomto příběhu má vypravěč. Kulisy vytvoří děti z výtvarného oddělení. Představení nabízí možnost zapojení handicapovaných dětí a jejich začlenění mezi žáky ZUŠ.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.