Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový potenciál sociálních sítí pro e-shopy Filip Huněk Jsou sociální sítě vhodným nástrojem marketingu pro e-shopy?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový potenciál sociálních sítí pro e-shopy Filip Huněk Jsou sociální sítě vhodným nástrojem marketingu pro e-shopy?"— Transkript prezentace:

1

2 Marketingový potenciál sociálních sítí pro e-shopy Filip Huněk Jsou sociální sítě vhodným nástrojem marketingu pro e-shopy?

3 ↘ l Trendy na internetu a sociálních sítích 2014 ↘ L Facebook a ti druzí ↘ Sociální sítě a e-shopy ↘ Typy kampaní na sociálních sítích O čem to bude

4 Trendy 2014

5 ↘ Obrázky vítězí nad textem Trendy 2014

6 ↘ Vyšší výdaje do onlinu Trendy 2014

7 ↘ Customer advocacy na sociálních sítích Trendy 2014

8 ↘ Big data a jejich analýza Trendy 2014

9 ↘ Nárůst mobilního marketingu Trendy 2014

10 Facebook a ti druzí

11

12 Zdroj: http://www.m-journal.cz/cs/internet/socialni-site/infografika--socialni-site-v-cesku__s416x9788.html ze dne 8.4.2013 Aktuálně: FB: 1,2 mld / Tw: 500 mio / G+: 550 mio / In: 260 mio / YT: 1 mld. Zdroj: http://expandedramblings.com/index.php/resource-how-many-people-use-the-top-social-media/

13 Sociální sítě a e-shopy v ČR

14 Hypotéza 1 Existují pouze 3 FUNKCE sociálních sítí

15 ↘ Funkce 1) Customer care Diskuze na zdi, odpovědi, manuály, řešení problémů Hypotéza 1

16 ↘ Funkce 2) Promotions Novinky, hry(!), soutěže, fotky, videa, odkazy, články Hypotéza 1

17 ↘ Funkce 3) Advertising PPC reklama, sponsored story, promoted post, premium ads Hypotéza 1

18 ↘ Mimochodem Co mají společného?

19 Hypotéza 2 Sociální sítě NEPRODÁVAJÍ

20 ↘ Sociální sítě nejsou prodejním kanálem Hypotéza 2

21 ↘ Mimochodem Co mají společného?

22 Hypotéza 3 Sociální sítě prodej VHODNĚ DOPLŇUJÍ

23 ↘ Sociální sítě prodej nesuplují, ale doprovázejí

24 Typy kampaní

25 ↘ Záložkové aplikace – Kvíz Typy kampaní Autor: Brandz Friendz

26 ↘ Záložkové aplikace – Storysoutěž Typy kampaní Autor: Inspiro Solutions

27 ↘ Záložkové aplikace – Fotosoutěž Typy kampaní Autor: Brandz Friendz

28 ↘ Záložkové aplikace – Grafický editor Typy kampaní Autor: Pedro Rosenkraft

29 ↘ Záložkové aplikace – Zábavná hra Typy kampaní Autor: Symbio

30 ↘ Soutěže na zdi Typy kampaní ↘ Nově, je možné provádět soutěže (resp. „promotions“) též přímo na zdi dané fanpage. ↘ Je např. možné: o Sbírat soutěžní příspěvky přímo ve formě postu na zdi, či formou komentáře či liku postu o Sbírat soutěžní příspěvky formou zprávy na fanpage o Používat liky jako soutěžní mechanismus ↘ Co však stále není možné uznat jako soutěžní mechaniku, je používání sdílení na vlastní profil či profily přátel ↘ Vyžaduje se též správné taggování v soutěžích, tedy taggování osob, tam kde skutečně jsou vyobrazeny

31 ↘ Soutěže na zdi – proč? Typy kampaní ↘ Why we’re doing it? ↘ „We want to make it easier for businesses of all sizes to create and administer promotions on Facebook, and to align our policies to better meet the needs of marketers.“

32 ↘ Soutěže na zdi – Anketa, Kvíz Typy kampaní ↘ Přátelé, připravili jsme pro vás novou mikulášskou soutěž o ______! Dejte "Líbí se mi" naší stránce a napište nám do komentářů pod příspěvkem zajímavé důvody, proč právě vy byste měli získat dárkové balení _______. Posílejte vaše originální a vtipné nápady do soboty 18:00. Večer poté vyhlásíme 3 výherce, jejichž příspěvky nás pobavily či zaujaly nejvíce, a ti si odnesou dárková balení ______ :) ↘ Uživatelé mají za úkol odpovědět na otázku/-y ↘ Jedna odpověď, multiple choice, otevřená otázka ↘ Výherce může být vylosován ze správných odpovědí, kdo odpoví jako první, kdo odpoví jako 1., 100., 200. apod.

33 ↘ Soutěže na zdi – Textová soutěž Typy kampaní ↘ Přátelé, připravili jsme pro vás novou mikulášskou soutěž o ______! Dejte "Líbí se mi" naší stránce a napište nám do komentářů pod příspěvkem jednoduchou básničku o vaší rodině a svátcích na 4 řádky. Posílejte vaše skvělé výtvory do soboty 18:00. Večer poté vyhlásíme 3 básničky, které se nám líbily nejvíce a které vyhrály ______ :) ↘ Uživatelé mají za úkol napsat krátký text ↘ Může jít o báseň, recenzi, komentář, vtip, co bych udělal, kdyby... atd. ↘ Výherce vybere odborná komise, namátkou či podle počtu liků

34 ↘ Soutěže na zdi – Fotosoutěž Typy kampaní ↘ Pošlete nám níže do komentářů fotografie svých dětí před vánočním stromečkem a s výrobkem ______, napište k fotce kdy a kde vznikla, a vyhrajte dárkové balení _______. Posílejte vaše originální a vtipné fotografie do soboty 18:00. Večer poté vyhlásíme 3 výherce, jejichž fotografie nás pobavily či zaujaly nejvíce, a ti si odnesou dárková balení ______ :) ↘ Uživatelé mají za úkol vkládat do komentářů své fotografie na konkrétní téma ↘ Každý uživatel může vložit jednu či více fotografií (dle klienta) ↘ Výherce může být vylosován, vybrán dle počtu liků

35 Typy kampaní ↘ Pravidla ↘ Musí obsahovat informace: o Organizátor/Pořadatel soutěže o Doba konání o Účast v soutěží (kdo se smí zúčastnit podle věku, regionu, jazyka apod.) o Mechanika soutěže + hodnotící kritéria o Výherci o Výhry o Oznámení výherců a způsob jejich kontaktování o Ustanovení ochrany osobních údajů o Ustanovení licencí a autorských práv o Datum a místo počátku platnosti pravidel

36 ↘ Case study: ↘ Založení FB stránky, migrace obsahu, PPC kampaň ↘ Zřízení CZ stránky, převedení obsahu a fanoušků z globální stránky, migrace aplikací, získání nových 1 000 CZ fanoušků Typy kampaní ↘ Obsah, obsah a zase obsah Autor: Aqua Digital

37 ↘ Kontakt: Filip Huněk ↘ Telefon: +420 777 766 902 ↘ Email: filip.hunek@aquadigital.cz filip.hunek@aquadigital.cz Aqua Digital s.r.o. ↘ Office: Na Jezerce 1451/2a, 140 00 Praha 4 ↘ Web: www.aquadigital.cz www.aquadigital.cz ↘ Facebook: www.facebook.com/aquadigital www.facebook.com/aquadigital


Stáhnout ppt "Marketingový potenciál sociálních sítí pro e-shopy Filip Huněk Jsou sociální sítě vhodným nástrojem marketingu pro e-shopy?"

Podobné prezentace


Reklamy Google