Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_EKG.1.15 Ekosystém Vytvořeno: Ověřeno: Třída: NS1

2 Ekosystém Vzdělávací oblast: Enviromentální vzdělávání
Předmět: Ekologie Ročník: 1. Autor: Radomíra Hradilová Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: ekosystém přirozený, umělý, biosféra, sukcese, klimax Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu ekologie. Charakterizuje ekosystém obecně, ekosystém umělý a přirozený, vysvětluje proces sukcese a obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 Ekosystém ucelená část přírody, tvořená neživým prostředím a všemi organismy, které se v něm vyskytují skládá se ze složky živé, tvořené organismy (tzv. společenstvo neboli biocenóza) a složky neživé, tvořené prostředím (biotopem) velikost ekosystému je různá – od trávicí soustavy (se symbiotickým, popř. parazitickými organismy), přes malé jezírko až po rozlehlý prales

4 Typy ekosystémů Ekosystémy dělíme na:
přirozené umělé Přirozené ekosystémy – vznikly přirozeným vývojem bez zásahu člověka. V Evropě se vyskytují málo, protože krajina je člověkem velmi intenzivně využívána. tropický deštný les neodvodněná rašeliniště na vrcholových partiích Krušných hor

5 Typy ekosystémů Umělé ekosystémy - v současnosti převažují. Vznikly působením člověka, který do nich musí dodávat energii, aby nedošlo k jejich zhroucení. Jsou velmi nestabilní, druhově chudé a nejsou schopny autoregulace. Příklady: pole, sady, vinice intenzivně využívané rybníky jednodruhové lesní porosty Všechny ekosystémy na Zemi tvoří biosféru neboli globální ekosystém.

6 Vznik a vývoj ekosystému
Každý ekosystém je výsledkem předchozího vývoje, tzv. sukcese, který směřuje ke stavu stability a rovnováhy, zvanému klimax. Sukcese přirozený způsob regenerace vegetačního krytu např. v situaci, kdy na daném prostoru nežijí prakticky žádné organismy (plochy po lesních požárech, nově vzniklé ostrovy, lávová pole, plochy po povrchové těžbě, apod.).

7 U jednotlivých ekosystémů uveďte, zda se jedná o umělý nebo přirozený
Vysokohorské porosty kosodřeviny přirozený umělý Skleník Korálové útesy Tropické dešťové pralesy Rýžová pole Akvárium Přírodní rezervace

8 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"

Podobné prezentace


Reklamy Google