Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1 Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

2 Větné členy - procvičování Český jazyk 8.ročník Jaroslav Holub

3 Obsah Věta - rozcestník Základní větné členy Příslovečná určení Přívlastky Doplněk a přístavek Infinitiv v pozici různých v.č. Správný slovosled Sestavování věty podle schématu Přístavky Nejčastější slovo - předmět

4 Během letních prázdnin, nejhezčí části školního roku, jsem musel velice nerad chodit kvůli drahým ztraceným teniskám za největšího vedra do lesa na sbírání borůvek. 4 5 6 7 8 9 1

5 Vyhledej a urči základní větné členy. PŘ jsem musel chodit (slovesný složený) PO já (nevyjádřený)

6 Během letních prázdnin, nejhezčí části školního roku, jsem musel velice nerad chodit kvůli drahým ztraceným teniskám za největšího vedra do lesa na sbírání borůvek. Vyhledej a urči všechna příslovečná určení. během prázdnin – PU času velice - PU míry kvůli teniskám - PU příčiny za vedra - PU podmínky do lesa - PU místa na sbírání - PU účelu

7 Během letních prázdnin, nejhezčí části školního roku, jsem musel velice nerad chodit kvůli drahým ztraceným teniskám za největšího vedra do lesa na sbírání borůvek. Vyhledej a urči všechny přívlastky. letních – PK shodný nejhezčí – PK shodný roku – PK neshodný školního – PK shodný drahým ztraceným – PK shodný, postupně rozvíjející největšího – PK shodný borůvek – PK neshodný

8 Během letních prázdnin, nejhezčí části školního roku, jsem musel velice nerad chodit kvůli drahým ztraceným teniskám za největšího vedra do lesa na sbírání borůvek. Vyhledej přístavek a doplněk.

9 Urči, jakým větným členem je infinitiv „vydělat si“ v jednotlivých větách. Chci si vydělat peníze sběrem borůvek. Vydělat si na nové tenisky není snadné. Jeho snaha vydělat si na novou obuv nám byla sympatická. Nechali jsme Bohouše vydělat si nějaké peníze. PŘÍSUDEK slovesný složený PODMĚT PŘÍVLASTEK (n) DOPLNĚK

10 hrnečku sbírat Řáholcelesa do sběhem babičkou chodil prázdnin dokovového borůvky jsem Poskládej pomatenou větu tak, aby dávala smysl. (Může být i více variant.)

11 Vytvoř větu podle daného schématu a použij v ní slovo „měsíček“ ( i v jiném tvaru). PK (s) - PO - PŘ - PU místa – PU podmínky - PT např.: Kouzelná babička sbírala v lese při měsíčku borůvky.

12 Připoj k daným slovům PŘÍSTAVEK a použij ho ve větách. BORŮVKYBABIČKATENISKYLES např.: Borůvky, fialové rozblemcané kuličky, budu sbírat asi celé léto. Tenisky, moji oblíbenou obuv, nosím i ve škole. Babička, moje spřízněná duše, mi vždy rozumí. Les, domov ticha a klidu, mě vítal s otevřenou náručí.

13 Které slovo se objevilo na všech zobrazených stránkách? Použij ho ve větě v různých pádech jako PŘEDMĚT. BORŮVKY (-:

14 Použité zdroje http://google.com V. Bičíková, Z. Topil, F. Šafránek : Český jazyk pro 8. ročník (Tobiáš, Havl. Brod 2002)


Stáhnout ppt "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google