Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název: Leçon zéro Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Seznámení s francouzským jazykem. Porovnání vícero cizích jazyků. První francouzská slova.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název: Leçon zéro Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Seznámení s francouzským jazykem. Porovnání vícero cizích jazyků. První francouzská slova."— Transkript prezentace:

1 Název: Leçon zéro Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Seznámení s francouzským jazykem. Porovnání vícero cizích jazyků. První francouzská slova. Autor: Mgr. Kamila Kubová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

2 Leçon zéro (pro učitele) Travail individuel Žáci si napíší na papír 10 slov, které ve francouzštině znají (nezáleží, zda slovo napíší správně). Travail collectif Žáci vytvoří skupinky (cca po čtyřech), porovnávají navzájem slova napsaná na papíře a vyberou kolem 5-ti slov, na kterých se žáci ve skupince shodnou. Zvolíme mluvčího skupiny (reporteur/porte-parole) a ti vypíši (na tabuli) slova, na kterých se shodli. Discussion Všechny kroky provází diskuse. 1

3 Který text je francouzský? Poznáš i jiné jazyky? Dobrý den. Jmenuji se Petr a jsem Čech. Bydlím v Praze. Je mi 12 let. Právě se začínám učit francouzsky. Good morning. My name is Petr and I am Czech. I live in Prag. I am 12. I just start to learn French. Guten Tag. Ich heiße Petr und ich bin der Tscheche. Ich wohne in Prag. Ich bin 12 Jahre alt. Ich beginne gerade Französisch lernen. Bonjour. Je m´appelle Pierre et je suis Tchèque. J’habite à Prague. J’ai 12 ans. Je viens de commencer à étudier français. Добрый день (Здравствуйте). Меня зовут Пётр и я Чех. Я живу в Праге. Мне двенадцать лет. Сейчас я начинаю изучать французскнй язык. 2

4 Vyber správný francouzský ekvivalent. jmenovat se: heißen s’appeler name называться mít: have haben avoir иметь Jak se máš? How are you? Wie geht es dir? Ca va? Как твои дела? Mám se dobře. Ca va bien. I am fine. Es geht mir gut. Хорошо. 3

5 Les exercices Cvičení Představování se řetězovou reakcí. Představím se Bonjour, je m´appelle Jirka. Et toi? Další žák odpoví totéž, pouze řekne své jméno Bonjour, je m´appelle Petr. A ptá se dalšího (třetího) žáka: Et toi? Třetí žák odpoví totéž… pokračujeme než se vystřídají všichni žáci ve třídě. Pustíme dětem fr.písničku, aby si jazyk poslechly a vnímaly ho. Nejlépe k tématu, tedy s pozdravy (např. Bonjour ma cousine, najdete na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=HZge8J_l_5A, noty a text na: http://www.mamalisa.com/?t=em&p=2919&c=22). 4

6 Písnička: Bonjour ma cousine (pro starší děti pouze text) Bonjour ma cousine. Bonjour mon cousin germain. On m'a dit que vous m'aimiez, Est-ce bien la vérité ? Je ne m'en soucie guère, Passez par ici et moi par là, Au revoir ma cousine et puis voilà ! Dobrý den moje sestřenice Dobrý den můj rodný bratranče Řekli mi, že mě máte rád Je to pravda? Je mi to jedno Projděte se tady a já tam Nashledanou moje sestřenice a pak uvidíme! 5

7 Hra na písničku Bonjour ma cousine (pro menší děti) On peut faire un jeu avec les chansons. Par exemple: Les enfants trouvent un partenaire et ils forment un couple. Ils se mettent en face l’un de l’autre et ils font les mêmes mouvements: - „Bonjour, ma cousine!“ : les enfant font un signe de la main droite - „Bonjour, mon cousin germain!“ : de la main gauche - „On m'a dit que vous m'aimiez...“: ils désignent le doigt comme s‘ils avertissaient pour faire attention - „ Est-ce bien la vérité?“ : ils lèvent un doit en signe d‘avertissement - „Je n'm'en soucie guère...“ : ils lèvent la main droite et ils la mettent sur l’épaule droite - „Je n'm'en soucie guère...“: le même avec la main gauche - „Passez par-ici…“: chacun indique la direction à droite - „Et moi par-là...“: chacun indique la direction à gauche - „ Au r'voir ma cousine et puis voilà!": ils font un signe de la main droite et ils s’approchent de l’autre partenaire. Ils recommencent de nouveau… Můžeme si zahrát hru s písničkami. Například: Děti si najdou partnera a vytvoří dvojice. Postaví se proti sobě a všichni na písničku dělají stejné pohyby: - „Dobrý den moje sestřenice!“ : děti zamávají pravou rukou - „Dobrý den můj rodný bratranče.“ : levou rukou - „Řekli mi, že mě máte rád…“ : zvednou prst jako když chtějí upozornit aby dávali pozor - „Je to pravda?“ : zahrozí prstem - „Je mi to jedno.“: zvednou pravou ruku a položí ji na pravé rameno - „Je mi to jedno.“ : zvednou levou ruku a položí ji na levé rameno - „Projděte se tady…“ : každý ukáže směr doprava - „A já tam… „ : každý ukáže směr doleva - „Nashledanou moje sestřenice a pak uvidíme!“ : zamávají pravou rukou a přibližují se k dalšímu partnerovi Hra se opakuje 6

8 Cíle první (úvodní) hodiny (pro učitele) Především musíme první hodinu zaujmout a žáky motivovat k dalšímu studiu francouzského jazyka (použití obrazového materiálu, poslouchat nahrávku, …). Představení hodiny (presentation du cours) Žáci se musí již první hodinu něco naučit. Alespoň pár slov či frází. Např. Je m´appelle Anna. Et toi? (u pokročilejších přidáme něco navíc) 7


Stáhnout ppt "Název: Leçon zéro Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Seznámení s francouzským jazykem. Porovnání vícero cizích jazyků. První francouzská slova."

Podobné prezentace


Reklamy Google