Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVítek Švec
1
Dobrovolnické centrum Ostrava
2
DC ADRA Ostrava Nejsme poskytovatel soc. služeb 3 akreditace MV ČR na vysílání dobrovolníků do soc. a zdrav.zařízení – k seniorům - k dětem a zdrav. postiženým - paliativní péče Domovy pro seniory – Ostrava, Karviná, Orlová, Petřvald… - celkem 10 seniorských programů Centrum pro osoby se zdrav. postižením – Čtyřlístek Nemocnice, Dětský domov, Mobilní hospic
3
DC ADRA Ostrava V 10 programech – 155 dobrovolníků za rok 2010 - 9500 hodin – 26 hodin denně
4
DC ADRA Ostrava - metodika Školení dobrovolníků – přímo v zařízení 1-2x ročně organizace práva a povinnosti možnosti dobr. činnosti očekávání přijímající organizace, smluvní vztah a pojištění skladba uživatelů– jejich soc. situace, potřeby prohlídka zařízení, BOZP praktická část – manipulace s inval. vozíkem materiál ke školení
5
DC ADRA Ostrava - metodika
6
Vstupní pohovory – za účasti zaměstnance (kontaktní osoby) přijímající organizace motivace dobrovolníka jeho představa o činnosti očekávání časové možnosti termín 1. návštěvy
7
DC ADRA Ostrava - metodika Doklady k doložení Smlouva o dobr. činnosti (do 18 let podepisuje i rodič) Čistý výpis z TR Potvrzení o zdravotní způsobilosti Registrační karta
8
DC ADRA Ostrava - metodika Označení Vizitkou Tričko nebo mikina ADRA Důležité pro personál, rodinu, uživatele
9
DC ADRA Ostrava - metodika Koordinátor dobrovolníků - zaměstnanec DC prostředník mezi DC a přijímající organizací má i více dobr. programů organizuje školení a supervize účastní se výběrových pohovorů informuje o změnách v programu sleduje docházku, odhlašuje z pojištění řeší případné problémy vybírá TR, smlouvy, proplácí náklady
10
DC ADRA Ostrava - metodika Kontaktní osoba – zaměstnanec přijímající organizace účastní se školení, pohovorů doprovází D na 1.návštěvě, představuje ho personálu vytváří dvojici dobrovolník-uživatel přijímá omluvy D z nepřítomnosti řeší případné problémy uvnitř organizace sleduje docházku informuje D o možnostech zapojení se do akcí vytváří vhodnou půdu pro D
11
DC ADRA Ostrava - metodika Evidence odchozených hodin v každém zařízení docházková kniha zápis příchod/odchod chronologicky důležité pro – pojišťovnu, součet hodin, kontrolu
12
Činnosti dobrovolníků
22
Nevhodné činnosti Cokoliv co by nahrazovalo práci personálu (hygienické úkony, polohování, podávání stravy, aplikace léků…..) Manipulace s uživatelem – oblékání, posazování na vozík… Pomoc s úklidem, vařením, praním… Nákupy
23
Supervize dobrovolníků 3 krát do roka v každém zařízení
24
Vánoční supervize
25
Péče o dobrovolníky Blahopřání k narozeninám Supervize se vzděláváním Kulturní akce u příležitosti MDD Kurz 1. pomoci a jiné vzdělávací akce Drobné dárky na supervizích Trička, mikiny Možnost individuální supervize
26
Ukončení činnosti Dobrovolník má právo kdykoliv svoji činnost ukončit – důvody: změna zaměstnání, stěhování, ukončení studia, rodinné, zdravotní problémy… DC má taky možnost vypovědět smlouvu s dobrovolníkem – důvody: porušení mlčenlivost, nerespektování pravidel programu (zasahování do rodinných záležitostí, do soukromí, do režimu dne, alkohol, přijímání financí…)
27
Děkuji za pozornost www.adraostrava.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.