Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výrobna ovocných džemů
Žaneta Stojaspalová
2
Obor podnikání živnostenské podnikání výroba ovocných džemů
možný doplňkový produkt džusy výrobky bez přidaných látek bez náhražek výroba z ovoce místních farmářů z vlastních vypěstovaných zdrojů možnost více druhových džemů
3
Mikroprostředí podniku
firemní prostředí vztahy mezi vedením a zaměstnanci, jimi navzájem vztahy mezi dodavateli a odběrateli určují ceny, způsoby dodání, platební podmínky … cíloví zákazníci spokojenost cílových zákazníků vztahy s veřejností dobré jméno podniku konkurence
4
Makroprostředí podnikání
politické prostředí vydání norem zakazujících určitou látku či přikazujících ekonomické vlivy horší finanční situace rodin zhoršení kurzu koruny k euru v případě vývozu demografické vlivy změna počtu dětí pokles počtu obyvatel vzdělanost
5
Makroprostředí podnikání
vliv technologií neočekáváme nové technologie přírodní vlivy mají vliv na produkci škůdci, klima … kulturní prostředí zpracovávání ovoce v minulosti důraz na kvalitní potraviny
6
Porterův model 5 sil stávající konkurence nová konkurence
supermarkety (10 velkých a 116 menších na 1 milión obyvatel) hypermarkety (26 na 1 milión obyvatel) malé potraviny zdravá výživa nová konkurence snadné podnikání nevyžaduje velké náklady
7
Porterův model 5 sil vliv odběratelů (zákazníků) vliv dodavatelů
ochota nakupovat kvalitnější potraviny (zvýšit ochotu) vliv dodavatelů možnost dodávání produktů od zemědělců 5 členů PRO-BIO produkující ovoce substituční produkty džemy jiných značek sýry, salámy, … jogurty, müsli
8
Vymezení trhu Ústecký kraj sídlo Ústí nad Labem
výrobna – na okraji města či farmě zvážení spojení výroby s moštárnou (Ústí nad Labem – Habrovice)
9
Prodej výrobků přímo ve výrobně, na farmě ve městě malá prodejna
zdravé výživy farmářské trhy
10
Objem prodeje rodina 2 dospělí a 2 děti celkový prodej za:
cca 1 – 2 sklenice za měsíc celkový prodej za: měsíc 100 kusů rok kusů
11
Vývoj trhu objem prodeje bude vzrůstat faktory ovlivňující růst
lidi více zajímá co jí vyšší poptávka po kvalitních produktech výrobky bez přidaných látek a náhražek vyhledávání místních produktů efektivní reklama
12
Cílová skupina zákazníků
rodiny s dětmi starší občané zvyklí na kvalitu potravin lidé vyhledávající přírodní produkty preferující místní výrobky
13
Existující konkurence
Zámecké sady Chrámce zaměření na 4 druhy džemů (hrušky, jablka, třešně, višně) cena 45 – 55 Kč za 400 g Biovišňový extra džem oceněná regionální potravina zdravé výživy, ekologická centra, regionální biotrhy velké potravinové řetězce
14
Existující konkurence
15
Bariéry vstupu na trh ze strany EU – zákaz používání pojmu marmeláda
dodavatelé ovoce ochota zákazníků kupovat produkt cenová dostupnost trvanlivost přítomnost substituentů důvěryhodnost
16
Náležitosti pro zahájení
živnostenské oprávnění pro činnost "Výroba potravinářských a škrobárenských výrobků„ (volná živnost) schválení prostor stavebním úřadem pro daný typ podnikání závazné stanovisko hygienické stanice souhlas hasičského záchranného sboru příslušného kraje – z hlediska požární bezpečnosti provést oznámení na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci
17
Obchodní příležitosti
18
Příležitost na trhu v podnikání
vzrůstající zájem o české/regionální produkty zákazníky více zajímá co konzumují přidávání látek do poteravin klamavá reklama (“kvalitní výrobky“)
19
Příležitost po zahájení
pracovní příležitost podpora místního zemědělství možnost získání dotací po zaměstnání z úřadu práce dotace při zaměstnání lidí se zdravotním postižením sleva na dani z příjmu při zaměstnání postižených pro stát/obec příjem z placení daní zvýšení zaměstnanost
20
Zdroje http://poradna.podnikatel.cz/index.php?topic=5718.0
21
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.