Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výrobna ovocných džemů

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výrobna ovocných džemů"— Transkript prezentace:

1 Výrobna ovocných džemů
Žaneta Stojaspalová

2 Obor podnikání živnostenské podnikání výroba ovocných džemů
možný doplňkový produkt džusy výrobky bez přidaných látek bez náhražek výroba z ovoce místních farmářů z vlastních vypěstovaných zdrojů možnost více druhových džemů

3 Mikroprostředí podniku
firemní prostředí vztahy mezi vedením a zaměstnanci, jimi navzájem vztahy mezi dodavateli a odběrateli určují ceny, způsoby dodání, platební podmínky … cíloví zákazníci spokojenost cílových zákazníků vztahy s veřejností dobré jméno podniku konkurence

4 Makroprostředí podnikání
politické prostředí vydání norem zakazujících určitou látku či přikazujících ekonomické vlivy horší finanční situace rodin zhoršení kurzu koruny k euru v případě vývozu demografické vlivy změna počtu dětí pokles počtu obyvatel vzdělanost

5 Makroprostředí podnikání
vliv technologií neočekáváme nové technologie přírodní vlivy mají vliv na produkci škůdci, klima … kulturní prostředí zpracovávání ovoce v minulosti důraz na kvalitní potraviny

6 Porterův model 5 sil stávající konkurence nová konkurence
supermarkety (10 velkých a 116 menších na 1 milión obyvatel) hypermarkety (26 na 1 milión obyvatel) malé potraviny zdravá výživa nová konkurence snadné podnikání nevyžaduje velké náklady

7 Porterův model 5 sil vliv odběratelů (zákazníků) vliv dodavatelů
ochota nakupovat kvalitnější potraviny (zvýšit ochotu) vliv dodavatelů možnost dodávání produktů od zemědělců 5 členů PRO-BIO produkující ovoce substituční produkty džemy jiných značek sýry, salámy, … jogurty, müsli

8 Vymezení trhu Ústecký kraj sídlo Ústí nad Labem
výrobna – na okraji města či farmě zvážení spojení výroby s moštárnou (Ústí nad Labem – Habrovice)

9 Prodej výrobků přímo ve výrobně, na farmě ve městě malá prodejna
zdravé výživy farmářské trhy

10 Objem prodeje rodina 2 dospělí a 2 děti celkový prodej za:
cca 1 – 2 sklenice za měsíc celkový prodej za: měsíc 100 kusů rok kusů

11 Vývoj trhu objem prodeje bude vzrůstat faktory ovlivňující růst
lidi více zajímá co jí vyšší poptávka po kvalitních produktech výrobky bez přidaných látek a náhražek vyhledávání místních produktů efektivní reklama

12 Cílová skupina zákazníků
rodiny s dětmi starší občané zvyklí na kvalitu potravin lidé vyhledávající přírodní produkty preferující místní výrobky

13 Existující konkurence
Zámecké sady Chrámce zaměření na 4 druhy džemů (hrušky, jablka, třešně, višně) cena 45 – 55 Kč za 400 g Biovišňový extra džem oceněná regionální potravina zdravé výživy, ekologická centra, regionální biotrhy velké potravinové řetězce

14 Existující konkurence

15 Bariéry vstupu na trh ze strany EU – zákaz používání pojmu marmeláda
dodavatelé ovoce ochota zákazníků kupovat produkt cenová dostupnost trvanlivost přítomnost substituentů důvěryhodnost

16 Náležitosti pro zahájení
živnostenské oprávnění pro činnost "Výroba potravinářských a škrobárenských výrobků„ (volná živnost) schválení prostor stavebním úřadem pro daný typ podnikání závazné stanovisko hygienické stanice souhlas hasičského záchranného sboru příslušného kraje – z hlediska požární bezpečnosti provést oznámení na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci

17 Obchodní příležitosti

18 Příležitost na trhu v podnikání
vzrůstající zájem o české/regionální produkty zákazníky více zajímá co konzumují přidávání látek do poteravin klamavá reklama (“kvalitní výrobky“)

19 Příležitost po zahájení
pracovní příležitost podpora místního zemědělství možnost získání dotací po zaměstnání z úřadu práce dotace při zaměstnání lidí se zdravotním postižením sleva na dani z příjmu při zaměstnání postižených pro stát/obec příjem z placení daní zvýšení zaměstnanost

20 Zdroje http://poradna.podnikatel.cz/index.php?topic=5718.0

21 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Výrobna ovocných džemů"

Podobné prezentace


Reklamy Google