Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJohana Navrátilová
1
Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň Předmět: Občanská výchova Ročník: 8,9 Autor: PhDr. Vladimír Stejskal Školní rok: 2011 – 2012 a dále Druh učebního materiálu: prezentace Zpracováno v programu: Microsoft PowerPoint 2010 Potřebné vybavení: Interaktivní tabule s ozvučením Registrační číslo: 18_I_36 Rozdělení materiálů 1. č. 13 – 24 Ceny – 8.ročník 2. č. 25 – 36 Peníze, placení – 9.ročník
2
18_I_13_OV_ Trh_Stejskal 18_I_14_OV_ Trh příklad_Stejskal 18_I_15_OV_ Způsoby stanovení ceny_Stejskal 18_I_16_OV_ Příklady způsobu stanovení ceny_Stejskal 18_I_17_OV_ Odlišné ceny téhož zboží_Stejskal 18_I_18_OV_ Cenové praktiky_Stejskal 18_I_19_OV_ Cena jako výsledek nabídky a potávky snížení ceny_Stejskal 18_I_20_OV_ Cena jako výsledek nabídky a potávky. Zvýšení ceny_Stejskal 18_I_21_OV_ Inflace_Stejskal 18_I_22_OV_Důsledky inflace_Stejskal 18_I_23_OV_ Reakce obyvatelstva na inflaci_Stejskal 18_I_24_OV_ Reakce bank a podniků na inflaci_Stejskal
3
Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008 Internet: http://www.mesec.cz/ http://www.mesec.cz/ http://www.finance.cz/ http://www.finance.cz/ http://www.cnb.cz/cs/index.html http://www.cnb.cz/cs/index.html
4
Cílem uvedených digitálních učebních materiálů je audiovizuálně představit žákům problematiku cen a peněz Jednotlivé textové informace jsou strukturované a mají charakter tezí k další diskuzi se žáky Textová část je doplněna hypertextovými odkazy na renomované weby Např.www.mesec.cz, www.finance.czwww.mesec.czwww.finance.cz Vzhledem k věkovému složení žáků a rozsahu látky v ŠVP si tyto digitální učební materiály nekladou za cíl poskytnout žákům doplňkové hry a soutěže
5
Trh Nabídka Poptávka Vznik rovnovážné ceny Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008
6
Ceny zboží se v tržních ekonomikách vytvářejí na trhu Trhem můžeme chápat místo, kde se setkávají prodávající a kupující (obchod, obchodní dům, supermarket) Trhem však rozumíme také spojení nabídky a poptávky po určitém zboží či službě
7
Jako prodávající dávám na trh určité množství zboží nebo služeb Jako prodávající chci prodat za co nejvyšší cenu Vedle mne dávají na trh stejné zboží i další prodejci (konkurenti) Tyto výrobky a služby nazýváme nabídka
8
Jako kupující přicházím na trh s cílem koupit určité zboží nebo službu Jako kupující chci koupit za co nejnižší cenu (mám opačný zájem než prodávající) Zájem o výrobky či služby nazýváme poptávka Nabídka se tedy na trhu setká s poptávkou
9
Jako prodávající si na trhu konkuruji s dalšími prodávajícími Čím si snažím získat kupujícího ? Cena Kvalita Servis Kvalita prodeje Vyrovná-li se na trhu při určité ceně nabídka s poptávkou, nazýváme to rovnovážná cena Příklad – vývoj trhu s nemovitostmi
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.