Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Stanovení ceny v marketingu
2
Proces stanovení ceny Upřesnění poslání a cílů při stanovení ceny
Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody stanovení ceny Konečná strategie stanovení ceny
3
1.Cíle stanovení ceny Zisk Maximalizace zisku Tržní podíl
Růst objemu prodeje Návratnost investic Špičková kvalita výrobku Přežití Jiné cíle
4
2.Odhad poptávky Poptávková fce neelastická Poptávková fce elastická
P P1 P P2 Q1 Q Q Q2
5
Faktory působící na citlivost zákazníků
Vliv jedinečné hodnoty Vliv povědomí o náhradě Vliv obtížného porovnání Vliv celkových výdajů Vliv kvality Celkový užitek
6
Měření poptávky Statistické analýzy z minulých let
Laboratorní podmínky Dotazování respondentů Platí: %změna požadovaného množství % změna ceny
7
Stavy poptávky Negativní poptávka Nulová poptávka Klesající poptávka
Nepravidelná poptávka Plná poptávka Nadměrná poptávka Nezdravá poptávka Neg- trh výrobek nemá rád
8
3.Odhad nákladů 4. Rozbor cen konkurence
9
5. Metody stanovení ceny Nákladová Poptávková
Na základě cen konkurence Podle vnímané hodnoty zákazníkem S ohledem na návratnost investic Se zřetelem na uzavření kontraktu
10
6. Konečná strategie stanovení ceny
Sladění s ostatními mkg. nástroji Závislost na fázi životního cyklu výrobku str.skimming str. pronikání Ceny výrobních skupin Diskriminační ceny
11
Slevy Srážka při platbě Množstevní sleva Sezónní sleva Funkční sleva
Prémie Platba na protiúčet
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.