Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_12_INOVACE_ČJL – GRAMATIKA-20 Tematický celek (sada): Gramatika Téma (název) materiálu: Úvaha, kritika, recenze Předmět: Český jazyk a literatura Ročník / Obor studia: 3. a 4. ročník/ všechny obory a formy studia Autor / datum vytvoření: Mgr. Marie Kalušová/ Anotace: Materiál slouží k výkladu nové látky a opakování, seznámení s jednotlivými slohovými útvary a jejich rozlišením Metodický pokyn: Materiál slouží k prezentaci a samostudiu Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
2
Úvaha, kritika, recenze
3
Úvaha, kritika, recenze Úvaha osvětluje nebo hodnotí problém nebo jev
Vychází ze všeobecných požadavků nebo z obecné zkušenosti Hodnotící úvaha se nazývá kritika - zabývá se jakýmkoli tématem Recenze – hodnotí nový literární projev
4
Úvaha, kritika, recenze Osnova:
Úvod – stručné vytčení cíle úvahy (kritiky, recenze) Vlastní úvaha – vlastní řešení problému Závěr – zdůraznění (shrnutí, vyvození) stěžejní myšlenky úvahy (kritiky, recenze)
5
Úvaha, kritika, recenze Jazykové prostředky – hodnotící přídavná jména, podstatná jména, příslovce Řečnické otázky Obraty podněcující úvahu – např.: zamyslíme-li se…., položme si otázku……, někdy se…..
6
Úvaha, kritika, recenze Z následujících témat si vyberte jedno a napište slohovou práci: Co je to přátelství Média v naší společnosti Film, který jsem viděl Televizní reklamy
7
Použité zdroje MAŠKOVÁ DANUŠE. Český jazyk - přehled středoškolského učiva. Třebíč: Petra Velanová, 2005, ISBN Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.