Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
objednávkový cyklus formy objednávek Majerová Barbora Melounová Pavlína Procházková Jana Schůrková Barbora Staňková Zuzana Truhlář Zdeněk
2
OBJEDNÁVKA objednávka je v podstatě návrh kupní smlouvy a je konečnou fází akvizičního procesu nejčastější formy objednávek – písemné, faxové, ové, telefonické, přes internet objednávka je potvrzena buď: potvrzením kopie objednávky, která je zaslána zpět kupujícímu, nebo písemným potvrzením, zpravidla na firemním formuláři, který obsahuje žádost, aby potvrzenou kopii tohoto dokumentu zaslal zákazník zpět
3
DOBA CYKLU OBJEDNÁVKY doba, která uplyne od obdržení zákaznické objednávky do okamžiku, kdy je výrobek zákazníkovi dodán celková doba cyklu objednávky zahrnuje: předávání objednávek zpracování a kompletaci objednávek dodatečnou dobu pro získání zásob dodací lhůtu
4
DOBA CYKLU OBJEDNÁVKY: HLEDISKO FIRMY
5
DOBA CYKLU OBJEDNÁVKY předávání objednávek
nejrychlejším řešením fax + zpracování a kompletace objednávek zpracování zahrnuje přípravu dopravních dokumentů, kontrolu správnosti, poskytování informací oddělení prodeje, výroby a účetnictví kompletace zahrnuje odběr objednávky ze skladu, přesunutí objednávky do expedice, zkompletování objednávky, balení a spojení s dalšími objednávkami dodatečná doba pro získání zásob v případě, že zásoby dojdou, je nutná dodatečná doba pro získání zásob ze závodu dodací lhůta doba, po kterou trvá přesun objednávky ze zásobovacího bodu k zákazníkovi
6
DOBA CYKLU OBJEDNÁVKY: HLEDISKO ZÁKAZNÍKA
7
DOBA CYKLU OBJEDNÁVKY
8
DOBA CYKLU OBJEDNÁVKY doba cyklu objednávky se pohybuje v rozmezí ,5 – 21,5 dne nejpravděpodobnější dobou cyklu objednávky je 13 dnů doba cyklu objednávky se odvíjí od výrobce: zda udržuje ve skladu nadměrné zásoby pro pokrytí poptávky, nebo zda ztrácí příležitosti na základě nedostatečných zásob doba cyklu objednávky je značně prodlužována poškozeným nebo kazovým zbožím
9
ZKRÁCENÍ DOBY CYKLU OBJEDNÁVKY
možnosti zkrácení doby cyklu objednávky: jiný způsob předávání objednávek jiné zadávání objednávek do systému zefektivnění skladovacích operací a přepravy zboží
10
SYSTÉM ZPRACOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
SZO je základem logistického informačního systému SZO zahrnuje všechny činnosti, které jsou potřebné mezi odesláním objednávky a jejím přijetím objednatelem SZO musí kromě zpracování objednávek zajistit dostatečně rychlou komunikaci mezi podnikem, zákazníky a dodavateli SZO pracuje se dvěma druhy objednávek, a to: objednávkami, které podnik přijímá od zákazníků objednávkami, které podnik vystavuje dodavatelům
11
SYSTÉM ZPRACOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
správně fungující SZO by měl splňovat 4 požadavky: poskytovat souhrnné přehledy o přáních zákazníků nabízet algoritmy pro stanovení priorit při vyřizování objednávek trvale vyhodnocovat stav plnění objednávek zabezpečovat administrativu s vyřizováním objednávek hlavními cíli práce SZO jsou: snížení doby cyklu objednávky zvýšení spolehlivosti dodržování dodacích lhůt
12
ELEKTRONICKÉ ZPRACOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
ve srovnání s manuálními metodami: minimalizuje riziko lidských omylů zajišťuje rychlé vyřízení objednávky zajišťuje rovnoměrnost cyklu objednávky
13
SYSTÉMY ELEKTRONICKÉ VÝMĚNY DAT - EDI
EDI je elektronický přenos standardizovaných obchodních dokumentů mezi počítači různých organizací příklad EDI: zákaznické objednávky, přehledy o stavu objednávek, oznámení o dodávce, faktury, celní deklarace, materiální bilance atd. výhody EDI: snížení administrativy, zvýšení přesnosti a rychlosti, snížení nákladů na předávání a zpracování objednávek, snížení stavu zásob
14
TYPY SYSTÉMŮ EDI systémy oborových asociací
mají vlastní standardy EDI používané v rámci odvětví (potravinářský, automobilový, chemický aj. průmysl) proprietární systémy (ONE TO MANY) nákladné, podnik nakupuje u řady dodavatelů a je s nimi v přímém kontaktu sítě přidaných hodnot (MANY TO MANY) veškeré přenosy dat probíhají přes třetí stranu (clearingové středisko), které informace/dokumenty třídí a distribuují je dále k různým dodavatelům
15
SYSTÉM ČÁROVÝCH KÓDŮ napomáhá reagovat na stále rostoucí požadavky zákazníků, kteří očekávají spolehlivé dodací lhůty, vyrovnané cykly objednávek a vysokou informovanost spojovací článek se systémem EDI výhody čárových kódů snížení objemu kapitálu vázaného v zásobách uvolnění skladovací plochy snížení doby cyklu objednávky zefektivnění materiálových operací příjem zboží lze plně automatizovat
16
POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE
DANĚK, J: Logistické systémy. 2006, Ostrava: VŠB – Technická univerzita, ISBN LAMBERT M.D., STOCK R.J., ELLRAM M.L. Logistika. 2000, Praha: Computer Press, ISBN LUKOSZOVÁ, X: Nákup a jeho řízení. 2004, Brno: Computer Press, ISBN
17
Děkujeme za Vaši pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.