Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiroslava Procházková
1
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
2
vyspělé země vyváží průmyslové výrobky a technologie
Zaměření obchodu: rozvojové země vyváží nezpracované nerostné suroviny a zemědělské produkty vyspělé země vyváží průmyslové výrobky a technologie Zaměření mezinárodního obchodu ve světě
3
Zahraniční obchod tvoří:
- Dovoz (import - I) a vývoz (export - E) Ukazatele zahraničního obchodu: součet I a E = OBRAT rozdíl I a E = OBCHODNÍ BILANCE a) aktivní bilance – převažuje E nad I b) pasivní bilance – převažuje I nad E Nejdůležitějšími centry světového obchodu jsou: USA, Japonsko a EU
4
OBLASTI SMĚŘOVÁNÍ ZAHRANIČNÍCH INVESTIC
INVESTOR CÍLOVÉ ZEMĚ USA Argentina, Bolívie, Filipíny, Chile, Kolumbie Mexiko, Panama, Saúdská Arábie, Venezuela Evropská unie Brazílie, ČR, Chorvatsko, Srbsko, Černá Hora Maďarsko, Polsko, Slovensko, Slovinsko, Rusko Japonsko Austrálie, Korejská republika, Malajsie, Thajsko
5
Samostatná práce Pokus se zjistit co tyto pojmy znamenají: clo, kvóty, Světová obchodní organizace (WTO), zóny volného obchodu, bártrový obchod, převod plateb přes banku, monokulturní hospodářství, ropné země, obchodní bilance.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.