Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:"— Transkript prezentace:

1 Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Cílem mé prezentace je podat co nejvíce základních informací, které by pomohly lidem, kteří se o letectví tolik nezajímají, a pomoci jim získat ucelený přehled, jak letiště Praha Ruzyně funguje. Obsah prezentace: Základní historické dění. Popis a parametry letiště. Bezpečnostní opatření. Řízení letového provozu. Dopravní piloti.

2 Základní historické dění
1933 až 1937 bylo letiště vystavěno 5. dubna 1937 zahájen letový provoz. 15. srpen až 22. listopad 1937 vybudovány zpevněné VPD* 1947 až 1956 po II. světové válce bylo modernizováno a provedena úprava pro přistání proudových letadel 1960 až 1968 rozšířeno severním směrem o tzv. Nové letiště (terminál, hangár, nový systém VPD) 1997 otevřen nový terminál Jih na Staré Ruzyni 2006 otevření nového terminálu Sever 2 2007 otevření nové budovy pro řízení letového provozu v Jenči u Prahy * VPD znamená vzletová a přistávací dráha

3 Popis a parametry letiště
Umístění letiště je 10 km severozápadně od centra Prahy. Provoz na letišti je mezinárodní, vnitrostátní, pravidelný i nepravidelný. Odbavení cestujících probíhá na Nové Ruzyni (Severní terminály), nebo na Staré Ruzyni (Jižní terminály). Dráhový systém tvoří tři dráhy v označení 06/24, 13/31, 04/22. Součásti dráhového systému jsou pojezdové dráhy a stojánky. Označení a parametry drah pojezdových a VPD. Hlavní a vedlejší VPD na ruzyňském letišti. Jaké jsou důvody?

4 Bezpečnostní opatření
06 90 24 Bezpečnostní opatření letištní. Standardní odbavovací prohlídka. Meteorologická stanice – tlak, vítr, oblačnost, dohlednost, teplota atd. Větrný rukáv. Osvětlení VPD. Odchyt a plašení ptáků. Bezpečnostní opatření vzdušné - zajišťují vzdušné prostory. Vzdušné prostory jsou prostorové. Řízené letiště má dva druhy vzdušných prostorů CTR a TMA. Bezpečnostní opatření mezi pilotem a řídícím letového provozu. Sekundární přehledový radar SSR – spolupráce s odpovídačem.

5 Řízení letového provozu
Co má řídící na pracovišti k dispozici a kde sídlí ? Kdo platí zaměstnance ŘLP ? Hustota provozu na území ČR. Řídící řídí provoz, nikoli naviguje piloty. Popis jednotlivých stanovišť. TMA II. TMA I. CTR VERTIKÁLNÍ ŘEZ

6 Dopravní piloti Kdyby nebylo dopravních pilotů, kteří vynakládají mnoho svých sil, aby si splnili svůj dětský sen, nebyla by pravděpodobně velká mezinárodní letiště. Proto si myslím, že je dobré si o nejpodstatnější profesi na letišti něco říci. Mezi nejkrásnější a nejobdivovanější práci patří zaměstnání dopravního pilota. Avšak mnoho lidí neví, co takové prestižní zaměstnání obnáší. Co potřebujete k tomu, abyste se stali dopravním pilotem ? Velký obnos peněz cca ,- Kč. Průměrná inteligence s ohromnou pílí naučit se věci, které se létání tolik netýkají. Složit mnoho zkoušek teoretických a praktických. Zdraví. Jsou dva způsoby, jak se dostat k profesionálnímu létání na dopravních letounech. Integrovaný způsob Modulový způsob

7 Integrovaný VS modulový
Integrovaný výcvik Pro piloty, kteří nemají zkušenosti s létáním. Mají (rodiče) dostatek financí. Výcvik musí absolvovat do 3 let. Výcvik musí dokončit do konce, nebo nemají nic. Piloti mají více zkušeností s IFR lety a lety na řízená letiště. Výcvik mohou absolvovat pouze VŠ studenti. Modulový výcvik Pro piloty s leteckou zkušeností. Nemají potřebné peníze pohromadě. Výcvik si mohou rozložit do X let. Výcvik mohou přerušit, licence (moduly) pilotovi zůstanou. Piloti mají méně zkušeností s řízenými lety. Výcvik mohou absolvovat na VŠ nebo v soukromých leteckých školách.

8 Minimální kariéra dopravního pilota
PPL(A) Time - building VFR night MEP(A) ATPL(A) frozen 1. medical class IR(A) CPL(A) Type rating Pilot u ČSA Středoškolské vzdělání. Výborná znalost českého jazyka. Výborná znalost anglického jazyka. Zdravotní prohlídka 1. třídy. Pilotní průkazy CPL(A), MEP(A), IR(A) – obchodní pilot letounu s vícemotorovou kvalifikací pro přístrojové lety. Průkaz všeobecného radiotelefonisty. Teoretická zkouška ATPL(A). Nálet 100 hod. ve funkci velitele letounu. Trestní bezúhonnost. * ČSA nevyžaduje typovou kvalifikaci pro dopravní letouny.

9 Děkuji za pozornost Jiří RUDOLF 2009


Stáhnout ppt "Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:"

Podobné prezentace


Reklamy Google