Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAnna marie Šmídová
1
Audiovizuální politika EU Program MEDIA – Kreativní Evropa FILM V DIGITÁLNÍ ÉŘE
listopad 2013, FAMO Písek
2
EVROPA – audiovizuální průmysl
EU zemí 502,5 mil. obyvatel celovečerních filmů 933.3 mil prodaných vstupenek 6 473 mld EUR GBO pláten/ digitálních 7 EUR – lístek
3
EVROPA - audiovizuální průmysl
obrat 107mld EUR/ rok 1,2 mil. pracovních míst motor pro inovace kulturní identita film - silné médium, masové umění, snadná distribuce, popularita
4
PODPORA MEDIA – vývoj, distribuce, vzdělávání, festivaly, přístup na trh, nové technologie EURIMAGES – evropské koprodukce NÁRODNÍ FONDY– debuty, krátké filmy, výroba, domácí průmyslu – 2 mld. EUR/rok – 80 % - výroba FILMOVÉ PODBÍDKY – daňové úlevy, cash – udržení a růst AV průmyslu v dané zemi – 1mld. EUR/ROK
5
Audiovizuální politika EU
REGULACE Směrnice o audiovizuálních mediálních službách (AVMS Directive) – pro všechny služby obsahující AV obsah (evropský obsah v TV, ochrana dětí apod.) Doporučení o státní podpoře – Cinema Communication – pravidla pro státní fondy; kulturní výjimka – podpora pro kulturní projekty a služby je možná – max. 50%, ne postprodukce, 80% nákladů doma, 20% v zahraničí; de minimis – max EUR/3 roky
6
Audiovizuální politika EU
PODPORA MEDIA komplementarita k národním programům EXTERNÍ OPATŘENÍ obrana zájmů EU ZVLÁŠTNÍ OPATŘENÍ - online distribuce, mediální gramotnost
7
MEDIA – KREATIVNÍ EVROPA
1. LEDNA 2014 dílčí program MEDIA – 56 % dílčí program Kultura – 33 % finanční nástroj 1,462 mld. EUR každý stát Creative Europe Desk
8
KREATIVNÍ EVROPA Podpora kulturních a kreativních odvětví
přístup k financování roztříštěnost trhu přechod na digitální ekonomiku sběr dat, mezioborová spolupráce Priority – budování publika a práce s publikem, mediální a filmová gramotnost Kultura – překlady, projekty spolupráce, sítě, platformy
9
MEDIA 1991 – opatření na rozvoj audiovizuálního průmyslu
34 členských států: EU + EHS, Malta, Kypr, Switzerland, Lichtenstein, Croatia, Bulgaria, Romania, BaH, Černá hora nově: „sousedící země“
10
MEDIA - PRINCIPY přidaná evropská hodnota projektů diverzita
podpora konkurenceschopnosti a spolupráce evropských profesionálů a společností podpora nezávislých společností podpora kvalitních a udržitelných projektů
11
MEDIA – okruhy podpory PODPORA PRODUCENTŮ – vývoj filmů, interaktivních projektů a her, výroba TV programů, DISTRIBUCE – zahraniční evropské filmy – automatická a selektivní, prodejci (sales agents), VoD, digitální kinodistribuce, KINA – sítě kin/Europa Cinemas VZDĚLÁVÁNÍ – vzdělávací programy pro audiovizální profesionály – vývoj, marketing, financování, animace, dokument, nové technologie PROPAGACE/FESTIVALY – přístup na trh,propagace evropských AV děl, festivaly audiovizuálních děl NOVÉ TECHNOLOGIE – databáze audiovizuálního obsahu
12
MEDIA – NOVÉ PRÁCE S PUBLIKEM KOPRODUKČNÍ FONDY
- filmové vzdělávání „schopnost porozumět filmu a kriticky analyzovat jeho obsah, schopnost výběru filmu, používat filmovou řeč a technologie k jeho tvorbě“ – inovativní akce zaměřené na uvádění filmů mimo obvyklá místa – filmy oceněné na festivalech, filmové ceny EFA, Oscar atd. KOPRODUKČNÍ FONDY – podpora stávajících koprodukčních fondůtak, aby je mohlo využívat víceproducentů a více filmů
13
MEDIA – jak to funguje? MEDIA politická rozhodnutí oblasti podpory
EDUCATION AUDIOVISUAL AND CULTURE EXECUTIVE AGENCY pravidla podpory hodnocení projektů experti panely expertů smlouvy, monitoring projektů, kontakt s příjemci podpory vyhodnocování výsledků podpory
14
2002 - MEDIA v ČR Informační a servisní kancelář programu MEDIA
MEDIA Desk od r. 2003 konzultace projektů informační činnost a prezentace programu v ČR publikace – MEDIA Info, jak na MEDIA, Podpořené projekty tematické publikace – Cesty ke scénáři, Digitalizace filmových děl, herní průmysl…. spolupráce s EACEA, MEDIA, Ministerstvem kultury a Státním fondem workshopy – Podpora producentů, miniArchidoc, miniMIDPOINT Licenční fórum projekty s Českým filmovým centrem Hostitelská organizace - NFA
15
MEDIA v ČR - VÝSLEDKY 2 mil EUR ročně Development EUR Distribuce – EUR Protektor, Tři sezóny v pekle, Nebel, Čtyři slunce, Soukromý vesmír Anifest, MFF Zlín, Fresh Film Fest, MFDF Jihlava, LFŠ ANOMALIA, TransIStor, MIDPOINT, Ex Oriente Film
16
MEDIA Distribution Automatická - na základě návštěvnosti Selektivní pro menší tituly 7 distributorů v různých zemích Sales agents
17
MEDIA Festivals 70 % filmů v programu ze zemí EU práce s diváky i během roku a v dalších městech, oslovování jiných skupin publika MEDIA Market Access - koprodukce, prezentace námětů, trhy
18
koprodukční fóra - trhy – burzy námětů
Přístup na trh MEDIA podporuje koprodukční fóra - trhy – burzy námětů European Short Pitch leden – duben CineMart leden Berlinale Co-Production Market únor East European Forum březen Cartoon Movie květen Forum IDFA listopad Connecting Cottbus listopad
19
PŘÍSTUP NA TRH Stánky - pro nezávislé producenty
zázemí - technická pomoc- prezentace materiálů – poradenství EFM Berlinale MIF Cannes MIPCOM MIP TV
20
PROPAGACE INFORMACE Producers on the Move - Cannes
Film Sales Support – pro filmy vybrané na festivaly – Toronto, Pusan, Sundance INFORMACE Cineuropa – evropský film Film New Europe – zpravodajství Cinando – databáze pro profesionály
22
DALŠÍ INFORMACE http://ec.europa.eu/culture/media/index_en. htm
en.asp
23
MEDIA Training 60/70 vzdělávacích programů – 1500 účastníků
vzdělávání profesionálů - vývoj projektů - management – právo,finance, marketing - práce s publikem - nové technologie dokumenty, animace Initial Training – pro studenty Nyní: Erasmus +
24
MEDIA Training různé stupně a úrovně - MIDPOINT, MAIA, Ex Oriente, ACE, EAVE, FAS Screenleaders stipendia pro účastníky získání a udržení kontaktů snazší vstup na trh Nová výzva – neúspěšní žadatelé musí předložit „změny“!!
25
Podpora přípravy a vývoje filmových, televizních a interaktivních děl
MEDIA Development Podpora přípravy a vývoje filmových, televizních a interaktivních děl 2002 – 2012 79 mil. CZK 84 projektů– 33 realizováno
26
Co lze financovat? psaní a úpravy scénáře; treatment - storyboardy
akvizice autorských práv rešerše archivů prezentace na trzích a festivalech, jednání s distributory vyhledávání koproducentů a fin. partnerů - burzy námětů vyhledávání - herecké obsazení - štáb příprava rozpočtu - natáčecího plánu pilotní díly, video treatment
27
DOTACE Druhy financování Single Projects (SP): 1 projekt
Slate Funding (SF): projektů 50 % rozpočtu na VÝVOJ paušální částky (anim), (dokument) v závislosti na výšce rozpočtu a žánru filmu(30/ hraný) DOTACE
28
Jaké společnosti? nezávislá
není vlastněná TV, 90 % příjmů nesmí být z 1 TV stanice evropská registrovaná v zemi MEDIA a vlastněná státními příslušníky – fyzická i právnická osoba musí existovat alespoň 1 rok , u SF 3 roky produkční společnost hlavní předmět činnosti – AV produkce
29
Hlavní podmínky referenční dílo
produkce A komerční šíření díla ve stejné kategorii v období 2/5 let před podáním žádosti 50 % vlastnictví práv formou opce nebo akvizice – scénář, námět výjimka – předchozí dílo producenta/vlastníka společnosti
30
Jaké projekty ? Jednotlivé filmy i seriály (film i TV) > 60min
hraný (celý seriál) kreativní dokument (1 díl) animace (celý seriál) interaktivní díla NE – publicistika, magazíny, filmy o filmu, přírodopisné filmy
31
….výsledky Finance ca EUR ročně EUR EUR EUR EUR nejvyšší podpory v historii - SF EUR – InFilm, EUR Dawson
32
Požadavky na projekt ostrá konkurence – přísné hodnocení, zvláště SP hrané projekt – šance na dokončení vývoje distribuční potenciál – nejen pro domácí diváky, originální námět, zajímavé zpracování, nezaměnitelnost tvůrčí tým – zkušenosti - debut musí mít zkušeného producenta a naopak
33
MEDIA – TV Broadcasting
projekty pro TV vysílání animace, drama, dokument jednotlivé i seriály 3 různé TV zapojené do projektu jako: presale – 7 let koprodukce – 10 let
34
crowdsourcing/crowdfunding transmedia
Program II. FILM V DIGITÁLNÍ ÉŘE nové obchodní modely crowdsourcing/crowdfunding transmedia
35
BUDOUCNOST FILMU ? SOCIÁLNÍ SÍTĚ – nový nástroj IRON SKY
with-mind-blowing-stats/ IRON SKY CROWDFUNDING + CROWDSOURCING
36
Nové technologie změna obchodních modelů aktivní zapojení diváků
nové možnosti financování a marketingu diverzita obsahu otevřenost
37
Ceny klesají – 2000 2009
38
Nový model bez gatekeeperů není exkluzivita globální univerzální průhlednost dlouhý život díla mnohočetné zdroje příjmu Starý model gatekeeper exkluzivita teritoria okna peníze……??? jedna šance pouze několik zdrojů příjmu
39
Nový marketing možnost výběru ukazuj dokaž to doporučení diváků video Starý marketing řízená nabídka zaujmi a prodej je to jak říkám hvězdy text, print &
40
Obchodní modely Nyní propagace financování výroba distribuce Dříve
41
Crowdfunding Obsah dokumenty, aktivistické snímky
žánrové snímky – sci-fi apod. úzký profil – globální komunita Možnosti 10 % rozpočtu marketing získávání dat výhoda pro další financování
42
Crowdfunding Omezení jazyková, kulturní bariéra malý trh
chování populace na internetu
43
TRANSMEDIA - ????? bezprecedentní množství obsahu, produktů a příležitostí – vybírá si divák technologie a volný trh - vysoká úroveň personalizace a možnosti reagovat rozvoj sociálních sítí nová generace diváků - chce interakci/možnost ovlivnit obsah, jiný způsob sledování médií a AV obsahu
45
TRANSMEDIA STORYTELLING
- příběh se odehrává ve více různých médiích (na více různých platformách) - s účastí diváků - interakce až participace - divák je součástí celého procesu - sám si vybírá míru participace - každé médium může stát samo o sobě a každé přidává příběhu "svoji" kvalitu - - celek – skládačka, která zapadá dohromady a posunuje příběh dál
46
Nový způsob vyprávění DNES - lineární vyprávění, horizontální
jeden vstup do příběhu jedna vrstva příběhu TRANS - vertikální, nelineární více vstupů do příběhu, části fungují nezávisle na sobě více vrstev
47
„SVĚT PŘÍBĚHU“
48
Možnosti oslovení různých cílových skupin - filmoví diváci - hráči a naopak více možností působení na diváka vyprávění se vrací ke svému původnímu účelu široký dosah delší životnost zapojení diváka – vliv na příběh dostupnost – místo, čas …………………………………….
49
Projekty Collapsus http://vimeo.com/15396143 Prison Valley
Gaza Sderot
50
Pasti nejdříve PŘÍBĚH, pak technologie
NE inovace za každou cenu – každé médium má vlastní kvalitu, každý projekt potřebuje jiná média opustit stará omezení– žánry, média jazykové a kulturní bariéry nová forma NEBO nový žánr nové profese …..story architect
51
FINANCOVÁNÍ zatím nejsou modely – není placený obsah
velcí zadavatelé – ARTE, CHANNEL FOUR, VPRO fondy – CNC, National Film Board of Canada product placement velké rozpočty – marketing
52
Více…….. www.thepixelreport.org
53
Děkuji Vám za pozornost a přeji hodně úspěchů!!!!
MEDIA Desk CZ Národní 28, Praha 1 T: – 210 F:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.