Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace na téma: "Geograficko-historická exkurze do Jeseníků Ve dnech 14. - 17.10. 2008 proběhla pro studenty kvarty E a F exkurze. Důvodem bylo prohloubení znalostí o České."— Transkript prezentace:

1 Geograficko-historická exkurze do Jeseníků Ve dnech 14. - 17.10. 2008 proběhla pro studenty kvarty E a F exkurze. Důvodem bylo prohloubení znalostí o České republice, která je náplní osnov zeměpisu právě v kvartách. Exkurze byla zaměřena komplexně. Studenti poznávali nejen přírodní zajímavosti, ale také i kulturně-historický vývoj oblastí nebo vliv člověka na krajinu od minulosti po současnost. Na průběhu exkurze se studenti aktivně podíleli přípravou a prezentací příspěvků o jednotlivých navštívených místech, které přednášeli svým kamarádům a spolužákům. Následující stránky zachycují některé zážitky a postřehy studentů během těchto čtyř dnů.

2 Přehled trasy 1. den - prohlídka města Litomyšl se zámkem a dalšími památkami, Javoříčské jeskyně, hrad Bouzov 2. den - ruční papírna Velké Losiny, dřevěný kostelík v Žárové, město Jeseník, rašeliniště na Rejvízu 3. den - Karlova studánka, NPR vodopády Bílé Opavy, NPR Velká kotlina 4. den - město Bruntál, sopky Nízkého Jeseníku - Uhlířský vrch a Velký Roudný, Olomouc

3 1. Den Naše první zastávka byla v Litomyšli. Město je známé velmi bohatou historii a dominantou jednoho z největších renesančních zámků u nás. V areálu zámku najdeme malé divadlo, patřící k nejstarším v Evropě. Pro svou historickou hodnotu je tato památka zapsána v seznamu kulturního dědictví UNESCO. Zámek Klášterní zahrady

4 Z Litomyšle jsme zamířili k Javoříčským jeskyním, kde jsme uskutečnili prohlídku. Podzemní prostory v délce přes 4000 m a výškovým rozpětím přes 60 m, jsou uspořádány patrně do tří pater. Tento rozdíl výšky jednotlivých pater souvisí se změnami erozního působení potoka Špraněk. V jednotlivých obdobích vývoje jeskyní, se tok postupně zařezával do nižších úrovní, čímž jeho voda opouštěla výše položená patra. Horní patro je tvořené největšími prostorami s nejkrásnější krápníkovou výzdobou a vedou jím dvě návštěvnické trasy o délce 460 m a 788 m.

6 2. Den Den začal návštěvou Velkých Losin, ve kterých se nachází poslední papírna ve střední Evropě, s unikátní výrobou ručního papíru. Celá budova včetně Muzea papíru je přístupná veřejnosti. Návštěvníci mohou sledovat celý proces výroby a v podnikové prodejně pak také zakoupit hotové výrobky a další suvenýry.

7 Velké mechové jezírko Kostelík v Žárové Jeseník Rejvíz Po opuštění Velkých Losin jsme pokračovali do lázeňského města Jeseník. Cestou jsme ještě stačili navštívit dřevěný kostelík v obci Žárová, který pochází z r. 1611. Odpoledne pak zakončila návštěva NPR Rejvíz Toto tajemné místo je známé svými rašeliništi, největšími na Moravě.

8 3. Den Den se nesl v duchu turistického putování. Nejprve nás autobus dovezl do Karlovy Studánky. Tato malebná obec, skrytá v horském údolí, je známá svými prameny a lázeňskou léčbou, zaměřenou především na respirační choroby. Pak už jsme museli použít pouze síly vlastních nohou. Procházeli jsme údolím Bílé Opavy, horské říčky s mnoha stupni a vodopády. Po náročnějším výstupu jsme nechali naše těla odpočinout na chatě Barborka. Posilněni obědem jsme dále pokračovali přes NPR Velká kotlina do Karlova. Pitný pavilón v Karlové StudánceVelká kotlina

9 Vodopády Bílé Opavy

10 Chata pod Kloboukem v Karlově pod Pradědem se pro nás stala na 2 dny naším domovem. Občas byly k vidění zajímavé věci.

11 4. Den Poslední den naší exkurze jsme navštívili sopky Uhlířský Vrch a Velký Roudný, z kterých byl nádherný výhled do okolí. Studenti se zde dověděli něco z geologické minulosti naší země. Potom nás čekala poslední zastávka, v metropoli Hané, Olomouci. Zde jsme si prohlédli historické centrum, olomoucký orloj a sloup Nejsvětější trojice, který je také zapsán na seznamu světového dědictví UNESCO. Uhlířský vrch Velký Roudný

12 Olomouc Sloup Nejsvětější trojice Radnice s orlojem Horní náměstí

13  A co závěrem ?  Prožili jsme čtyři příjemné dny na zajímavých místech, s nevšedními zážitky, které byly obohaceny o spoustu nových věcí. Škola trávená v přírodě má něco do sebe, i když počasí není vždy ideální. Přesto jsme zdárně překonali všechny nástrahy a užili si i mnoho legrace. Například také noční bojovku s profesory pod názvem „Najdi si svůj pokoj“.

Stáhnout ppt "Geograficko-historická exkurze do Jeseníků Ve dnech 14. - 17.10. 2008 proběhla pro studenty kvarty E a F exkurze. Důvodem bylo prohloubení znalostí o České."