Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
IGOR LUHAN 22.9.09 Vedení projektu bez formální autority
2
Příznaky: Jak motivovat subdodavatele, zvlášť pak externisty na bodyshop? Jak motivovat členy týmu ze strany zákazníka? Nepodléhají mi a kašlou na to Jak motivovat klíčové pracovníky zákazníka, ale i vlastní, když PM nemůže hospodařit s budgetem projektu?
3
3 berličky Formalistní Procesy Metriky Osobnostní Vliv
4
Procesy (1) Využívejte procesy, které již existují (ale třeba je nevyužíváte) Především v oblasti obstarávání Využívejte osoby, které pomohou najít ten „správný bič“ Hledejte možnosti uplatnit prémie a penále (určitě existují) Přesně specifikujte výstup, definujte odpovědnosti To vše chce moc a moc času Precizně definujte proces řízení změn Má to smysl i na triviálních projektech D: definujte pravidlo, že default odpověď na změnu, která neprošla změnovým řízením, je ZAMÍTNUTO
5
Procesy (2) Řízení rizik Již od samého začátku Závislost na určité osobě je rizikem – pracujte s ním Řízení kvality Kvalitář může být největším spojencem Standardy jsou dány a kontrolovány Odpovědnost se přenáší na vedení … ale musí chápat podstatu problému … ale i největším nepřítelem
6
Procesy (3) Řízení toku informací Moc ukrytá v tomto procesu je značná, stejně jako v možnosti publikovat informace Informace jsou zdrojem řízení Nové procesy = hodně práce, nutnost přesvědčit, podpora okolí (projektová kultura) Dobře definované a dokumentované procesy jsou jedním z největších nástrojů PM D: navázat na běžící a živé procesy pod dozorem managementu (životní proces) D: rozpracovat dokument popisu rozsahu (definici) do detailu
7
Metriky (1) Metriky determinují způsob chování na projektu Definujte metriky tak, aby vedly k žádoucímu způsobu chování Primárně definujte chování a z k němu přizpůsobujte metriky Typicky je právě toto zanedbáváno Věnujte pozornost názvu a zdůvodnění metriky Je snadno měřitelná? Je objektivní? Nevyužívat pro „trestání“, ale pro motivaci Definovat akceptační kritéria, exaktně a včas (během návrhu)
8
Metriky (2) Využívat issue list Málokdo chce vidět své jméno na něm Opatrně, nezneužívat, nebezpečí inflace Déletrvající projekty Ztráta motivace Nahradit metrikami, které budou ukazovat pokrok Opakování = rutina, buďte kreativní
9
Vliv (1) Styl rozhodování Konsenzus vždy zlepšuje možnost řídit Vyvážit čas potřebný na ztotožnění se s rozhodnutím s časem, který je tomu třeba věnovat Motivace Herzberg - motivační faktory: úspěch, uznání, práce jako taková, odpovědnost, postup a růst. Většina z nich je v rukou PM (ale chce to kreativitu) Faktory hygieny nejsou v rukou PM, neřiďme je, stejně nemotivují.
10
Vliv (2) Komunikace Redundantní komunikace není chybou D: písemné potvrzení obsahu telefonického rozhovoru Obsah a forma komunikace podílníkům definuje jejich pohled na projekt a váš vliv na ně Včasné varování vs. mrtvý brouk Přenášení formální odpovědnosti za dílčí části na ně Návodné otázky D: Je tento postup jediný možný, nebo existují alternativy? D. Je to v souladu s celkovými prioritami? Při odmítnutí pokládejte otázku PROČ?
11
Vliv (3) Něco za něco (princip bártru) V případě PM je to o kreativním nalezení „zboží“ ke směně Individuální pro každého člena týmu – poznat a pochopit Náměty: Je to správná cesta k seberealizaci Získáte přístup k zajímavým běžně nepřístupným informacím Je tam příležitost osobního rozvoje Získáte novou hračku Je to něco úplně nového Jde o prestižní projekt / Budete pracovat ve špičkovém týmu Zvýrazníte svůj význam pro firmu Získáte nové kontakty etc.
12
Vliv (4) Osobnostní charakteristiky Buďte vždy pozitivní Zapisujte, registrujte, publikujte Sdílení odpovědnosti s kýmkoliv (např. PO) je jako sdílet banán s gorilou
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.