Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEduard Mareš
1
„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu
Barbora Slavíčková
2
Základní Informace Příjemce dotace: Zaměstnavatelský svaz IT průmyslu
Registrační číslo: CZ.1.04/3.4.04/ Doba realizace projektu je od do
3
Cíle projektu informační a osvětové působení na obor technologických a informačních technologií v oblasti problematiky genderu odbourávání genderových nerovností a slaďování soukromého a pracovního života zaměstnaných působení na zaměstnavatele/ky v ICT sektoru prostřednictvím dobré praxe
4
Cílová skupina zaměstnavatelé/ky a zaměstnaní v ICT firmách
HR manažeři/rky zapojených ICT firem, muži či ženy vracející se po rodičovské dovolené na trh práce nebo pečující o závislého člena rodiny
5
Klíčové aktivity Celkem 6 Slouží k naplnění stanovených cílů projektu
Všechny KA jsou zaměřené na práci s lidským potenciálem a jeho efektivním využitím Orientují se na potřeby zaměstnaných s ohledem na jejich soukromý život
6
1) Vzdělávání HR manažerů/ek v oblasti rovných příležitostí + e-learning
Cílem zvyšování povědomí, odborné zdatnosti a způsobilosti HR manažerů/ek IT firem HR manažeři/rky firem mají možnost se díky školení seznámit s problematikou zákoníku práce, s fungováním sociálního systému, s připravovanými novinkami ve slaďování rodinného a pracovního života Forma vzdělávací aktivity bude přednáška/workshop a e-learning.
7
2) Kulaté stoly a konference na téma rovných příležitostí pro ICT průmysl
Slouží k přenosu know-how z praxe při realizaci politiky slaďování ve firmách Témata kulatých stolů budou reagovat na aktuální otázky ve společnosti v oblasti slaďování Na konferencích budou přednášet vždy odborníci/ice v oboru, budou prezentovány výsledky pilotních genderových auditů a výsledky analýzy flexibilních forem práce
8
Harmonogram Vzdělávání HR manažerů/ek
semináře budou probíhat 1x za 2 měsíce (celkem 9) a budou jednodenní, pro max osob Kulaté stoly pro HR manažery/ky kulaté stoly budou probíhat 1x za 3 měsíce (celkem 8), pro max HR manažerů/ek IT firem Konference na téma rovných příležitostí pro ženy a muže 1x za rok (celkem 2), určeny pro osob, pořádání konferencí je předpokládáno i po ukončení projektu
9
3) Genderové audity ve vybraných ICT podnicích + analýza flexibilních forem práce
Genderový audit bude sloužit k pilotnímu ověření uplatnění genderové citlivosti v oblasti IT Analýza flexibilních forem práce bude studovat současný stav a možnosti flexibilních úvazků pro IT segment Obě aktivity budou sloužit k získání doporučení a návrhů řešení a k jejich přenosu do praxe
10
4) Zřízení kontaktního místa - Family and Job Friendly Point (FJFP)
Jedná se o pilotní provoz zařízení péče o děti Tato KA bude realizována v sídle ICT společnosti eBrána, s. r. o., která je partnerem projektu Odborný/á garant/ka tohoto kontaktního místa se bude zúčastňovat kulatých stolů a konferencí a bude na nich prezentovat výsledky FJFP
11
5) Zřízení a provoz informačního portálu www.zenyamuzivict.cz
Informační portál bude mít propojení na všechny klíčové aktivity projektu Portál bude interaktivní, tzn., že přispívat do portálu budou moci spolupracující zaměstnavatelé/ky, realizační tým projektu, spolupracující organizace, své náměty a připomínky může zasílat i široká veřejnost a zájemci/kyně o tuto problematiku
12
6) Monitoring a evaluace projektu
Jednotliví/é účastníci/e KA budou požádáni o poskytnutí informací ohledně zastoupení žen a mužů v ICT profesích v jejích firmách, forem flexibilních úvazků a pracovní situace zaměstnanců/kyň na rodičovské dovolené Situace v těchto podnicích bude monitorována pomocí dotazníků Úzká spolupráce s FJFP umožní průběžně monitorovat dopady jednotlivých opatření
13
Děkuji za pozornost Barbora Slavíčková Genderová expertka
Tel: Podrobnější infromace o projektu:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.