Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které."— Transkript prezentace:

1 Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které jsou financovány MŠMT prostřednictvím programu EUPRO II. Výzkum – cílové populace Mgr. Jana Hamanová, SC&C Liberec, 7. května 2014

2 • Výběr • Pravděpodobnost • Reprezentativita • Zobecnění • Cílová populace • Základní soubor • Operacionalizace Jaké termíny dnes uslyšíme? • Opora výběru • Sběr dat • Metoda výběru • Výběrový soubor • Přesnost • Respondent

3 • Druh zjišťované informace: – Kvalitativní – Kvantitativní – O lidech – jednotlivcích – O jiných jednotkách (domácnosti, firmy, knihy, patenty, texty, školy… )

4 • Kanály sběru dat aneb jaké máme možnosti: – Osobní rozhovory – Telefonické rozhovory – Self-completed

5 • Kdy přemýšlíme o výběrech? – Nemůžeme se zeptat všech – Požadujeme specifickou informaci – Máme omezený rozpočet / čas – Vědecký výzkum – Nechceme anketu…

6 • Co je to anketa? – Neřízený sběr informace – Příliš mnoho neznámých faktorů – Žádná reprezentativita, možnost zobecnění – Zkreslení

7 http://zpravy.kurzy.cz/362985-anketa- zlomi-ukrajina-putinovi-vaz-nebo- potvrdi-jeho/ http://www.bankovnipoplatky.com/co-je-to-kodex-mobility-uzitecna- vec-o-ktere-lide-vubec-netusi-13223.html Výsledky ankety: Víte, co je to Kodex mobility bankovních klientů? • Ano, pomohl mi změnit banku. (44) 9 % • Zaslechl jsem o tom. (70) 14 % • Vůbec nevím, o co jde. (383) 77 % Celkem: 497 odpovědí

8 Cílová populace  definovaná s ohledem na cíle výzkumu  obecná definice nebo detailní definice pro konkrétní výzkum  jednoznačné určení budoucího respondenta výzkumu – přesná operacionalizace  firmy / instituce nebo domácnosti / jednotlivci  základní soubor (statistické závěry)

9 • Reprezentativita – vlastnost zaručující, že výběr bude dobře odrážet charakteristiky základního souboru • charakteristiky zjevné (sociodemografické / geografické proměnné) • charakteristiky skryté (postoje, názory, znalost)

10 • Reprezentativita závisí na: – Přesnosti vymezení populace – Adekvátnosti výběru – Homogenitě / heterogenitě populace • reprezentativitu výběrového souboru dokáže nejlépe zajistit náhodný (= pravděpodobnostní) výběr, kdy má každý prvek základního souboru stejnou šanci (=pravděpodobnost) dostat se do výběru

11 • Metoda výběru – Pravděpodobnostní – Ostatní (kvótní, záměrný, snow-ball atd.)

12 • Výběrový soubor vs. vzorek – jaký je v tom rozdíl? – jak přesný je můj výběr? – co všechno mě to bude stát?

13 • Velikost výběrového souboru je dána: – cíl výzkumu – základní cílová populace – požadovaná přesnost výsledků – srovnatelnost – finanční náročnost & návratnost investice – časové hledisko

14 • Přesnost výsledků – velikost souboru Tabulka hodnot vychází z předpokladu pravděpodobnostního výběru.

15 • Přesnost výsledků – návratnost

16 Monitoring • Počet kontaktovaných osob / firem • Počet odmítnutých • Počet nevyhovujících / mimo screening, kvótu • Počet nezastižených • Počet nemocných • Celková návratnost • Poměr odmítnutí / respondenti • Regionální přehledy • Přehledy podle sociodemografických nebo jiných charakteristik

17 • Co s výběrem souvisí? – Screening – Kvóty – Váhy – Komparace – Projekce


Stáhnout ppt "Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které."

Podobné prezentace


Reklamy Google