Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Referenční hodnoty variability srdeční frekvence u dětí
Jan Novotný, Hana Hrstková, Martina Novotná, Ilona Dohnalová Masarykova univerzita Brno
2
Úvod Analýza HRV může napomoci diagnostice v kardiologii, neurologii, diabetologii, sportovní medicíně a řadě dalších oborů. Při hodnocení HRV jedince je potřeba srovnat jeho výsledky s referenční hodnotou populace. HRV se u dětí různého věku značně liší.
3
Cíl Vytvořit referenční hodnoty analýzy HRV pro děti různého věku.
Najít metodiku vhodného vyšetření HRV. Najít způsob srovnání výsledků vyšetření jedince s referenčními hodnotami.
4
Vyšetřené děti 155 dětí : 87 děvčat a 68 chlapců
MŠ a ZŠ v Brně a Tišnově věk: 4-18 roků rozdělení dětí do 7 věkových skupin (společné pro obě pohlaví) bez subjektivních a klinických projevů onemocnění bez vrcholových sportovců
5
Metodika Vyšetření HR systémem VariaCardio TF3 SIMA MEDIA Olomouc
z 256 R-R intervalů, 5 minut - vleže a vstoje Výpočet MSSD, SDRR, spektrální výkon VLF, LF, HF a TP Výpočet percentilů (3., 25., 50., 75., 97.) pro každý ukazatel HRV v každé věkové skupině zvlášť. Sestrojení percentilových grafů závislosti ukazatelů HRV na věku Sestrojení hodnotící škály
6
VariaCardio TF4 SIMA MEDIA Olomouc
7
Spektrální výkon HF pásma u vybraných věkových skupin dětí vleže
Výsledky Spektrální výkon HF pásma u vybraných věkových skupin dětí vleže
8
Percentilový graf závislosti HRV-TP vleže na věku
Výsledky Med Sport Boh Slov 7, 1998, 2: Percentilový graf závislosti HRV-TP vleže na věku 97.p. 75.p. 50.p. 25.p. 3.p.
9
Hodnocení ukazatele HRV a použití fuzzy logiky
10
Závěry Byla vytvořena percentilová pásma ukazatelů HRV zdravých dětí ve věku 6-18 roků v klidu vleže Pásma jsou použitelná jako referenční hodnoty (Med Sport Boh Slov 7, 1998, 2: ) Je potřeba doplnit hodnoty změny leh-/-stoj Bylo by vhodné prověřit další možnosti výpočtu a hodnocení HRV: např. individuální nastavení hranic mezi frekvenčními pásmy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.