Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Milan Babický Štěpán Barák
Ubytovací zařízení Milan Babický Štěpán Barák
2
Cíl: Hlavním cílem je definovat ubytovací zařízení a seznámit studenty s tímto tématem
Metodika: Seznámení se s tématem a zpracování základních a důležitých informací z tématu Klíčová slova: ubytování, zařízení, hotel, pension
3
Ubytovací zařízení slouží k přechodnému ubytování hostů mimo místo jejich trvalého bydliště budují se společně s odbytovými středisky, které poskytují služby stravovací a společensko – zábavní nebo se budují jako samostatné UZ ( chatová osada, kempy)
4
Charakteristika ubytovacích zařízení
veřejné UZ- objekty, kde je veřejnosti poskytováno za úhradu přechodné ubytování a služby s ním spojené ubytovací objekt - samostatně stavebně oddělené uzamykatelná část UZ (chata, srub, bungalov) ubytovací část zahrnuje pokoje hostů a vstupní prostory pro příjem (recepce, vrátnice) odbytová část jsou prostory ve kterých je zabezpečeno stravování a spol.- zábavní služby
5
Dělení ubytovacích zařízení
-podle 3 kritérií 1) podle způsobu výstavby pevné – hotely, motely částečně pevná – montované chaty přenosná – stany pohyblivé – lůžkové a lehátkové vozy, obytné přívěsy
6
2) podle časového využití
celoroční sezónní 3)podle kategorií na tradiční – hotely, penziony, hostely doplňkové – chaty, kempy, ostatní zařízení, které poskytují služby 9 měsíců v roce ostatní – studentské koleje, domovy mládeže
7
Kategorizace zařízení
UZ se dělí podle druhu vybavení, úrovně a rozsahu poskytovaných služeb do kategorií:
9
Asociace a klasifikace ubytovacích zařízení
10
Charakteristika jednotlivých ubytovacích zařízení
Hotel Hotel garni Depandace Motel Botel Penzion
11
Turistické ubytování Hostel Ubytovna Chatová osada Kulturně-historické objekty
12
Funkce zaměstnanců ubytovacích zařízení
Recepční provádí registraci hostů péče o hosta dodržuje zásady chování kontrola dokladů znalost alespoň 2 světových jazyků dodržování platných cen
13
Žurnalistka vede hotelový deník a účty hostů vede přehled o využití lůžkové kapacity vyhotovuje účty hostů a odpovídá za správnost účtovaných cen
14
F&B manažer řídí personál hotelu stará se o skladování zásob spolu s manažerem odpovídá za provoz podniku za vyhlášky a směrnice strava a nápoje
15
Fakturantka odpovídá za správnou fakturaci všech služeb vede knihu faktur zpracovává hotelové faktury
16
Zdroje Cs.wikipedia.org www.booking.com
HOUŠKA, Petr. Klasifikace ubytovacích zařízení jako způsob podpory kvality služeb v cestovním ruchu. Praha : Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, c2007. ISBN
17
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.