Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Připravenost studentů a zavádění e-learningu na Fakultě chemické VUT v Brně Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
2
osnova motivace, výchozí podmínky
jsou nastupující studenti připraveni na e-learning? informační gramotnost studentů dostupnost IT pro studenty motivace studentů e-learning na FCH VUT implementace LMS systému(ů) využívané e-learningové učební opory zkušenosti a přínosy
3
motivace, výchozí podmínky
nutnost adaptace studijních programů v souvislosti s přechodem na třístupňovou formu studia vytváření nových učebních opor, požadavek jejich sjednocení na jedné platformě postupné využívání e-learningových technologií až po implementaci LMS blended learning
4
motivace, výchozí podmínky
potřebné podmínky pro úspěšné využívání e-learningu: technické zázemí motivace pedagogů motivace a připravenost studentů ? především u nastupujících studentů: možno využít e-learningu hned v 1. ročníku (nejvíce studentů, individualizace, nevyhraněnost) NEBO nutná příprava studentů na e-learning ?
5
průzkum na začátku ZS i LS 2004/2005 průzkum mezi studenty 1.ročníku (>80% studentů) cíl: informační gramotnost nastupujících studentů ? její ovlivnění výukou informatiky v 1. semestru ? dostupnost IT pro studenty mimo fakultu ? motivace studentů pro využívání e-learningu ? výsledky ?
6
informační gramotnost nastupujících studentů – 1. střední školy
Střední škola celková úroveň výuky: 3,4 výuky stylem „ volná činnost“ 74 % se považuje za samouky 4,5 % studentů dosud nepracovala s počítačem !
7
informační gramotnost nastupujících studentů - 2. úroveň výuky na SŠ
8
dostupnost výpočetní techniky pro posluchače – přístup k PC
87 % počítačů s připojením na Internet
9
dostupnost výpočetní techniky pro posluchače – využívání PC
10
motivace studentů pro využívání e-learningu
11
shrnutí průzkumu: na SŠ nedostatečná výuka
přibližně 10 % nastupujících studentů počítačově negramotných studenti se naučili pracovat intuitivně stylem pokusu a omylu mnohdy nesprávné návyky ALE skoro každý má k dispozici počítač s Internetem po zaškolení výborné podmínky pro využití e-learningu
12
e-learning na FCH VUT VUT FCH – blended learning
využívané učební opory: učební texty v elektronické formě animace a videoklipy k návodům fyzikálního praktika multimediální návody pro obsluhu software zkušební testy nástroje pro komunikaci ‚průvodce studiem / kalendář přehled výsledků studia ankety
14
kurz fyzikálního praktika
15
výhled do budoucna implementace celouniverzitního LCMS další předměty
provázanost s dalšími oblastmi výuky propagace a používání dálkově řízené experimenty
16
Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost
Připravenost studentů a zavádění e-learningu na Fakultě chemické VUT Martin Weiter, Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.