Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Pavel Smolka. • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Pavel Smolka. • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část."— Transkript prezentace:

1 Ing. Pavel Smolka

2 • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část výuky - aktivity 1. Realizována ve škole – rozhovor, poslech s navazujícím cvičením, scénky 2. Realizováno „doma“ - ?

3  Pro žáka jsou rozhodně živější a přitažlivější  Často ani neví, že se vlastně učí  I když se nám to nebude líbit, tuto generaci k studiu z knih, tak jak ho známe my, nevrátíme  Našim cílem je vytvořit jazykové kompetence  Nelze setrvávat na stávajících, byť osvědčených metodách  Společnost se často mění až příliš rychle

4 • Domácí úkoly - studium rozhodně nelze považovat za přežitek! • Jiné vzdělávací soustavy (USA, Německo) zatěžují žáky stejným způsobem, ne-li více. • Problematická je koncepce! • Je nepřípustné aby do splnění úkolu musel v masivní míře vstupovat rodič! • Některé oblasti se bez domácí složky neobejdou – cizí jazyky. • Říct „nastudujte si to“ je scestné pokud není propracován systém studijních zdrojů! • Tato činnost by měla být aktivní! A to je těžké!

5 • Koncepce LMS systému je založena na rovnoměrné kombinaci pasivní a aktivní složky výuky. • Nabízí atraktivní prostředí pro mladou generaci. • Bohužel představuje problém pro řadu učitelů z hlediska jejich ICT kompetencí. • Učitel musí uvidět tento systém jako celek! Než se pustí do náročné práce, musí znát přínosy pro něj. • LMS Moodle – přijatelná platforma!

6  Úkoly – jsou problematické z hlediska jejich kopírování.  Testy – jedinečná interakce mezi systémem a žákem.  Fóra – podpora a rozvoj komunikačních dovedností v daném jazyce.  Chat – nástroj pro nadšence!

7 • Diagnostika – test koncipovaný pro tento účel je test striktní, většinou tvrdě nastaven a sloužící k sběru informací • Autodiagnostika – tu absolvují jen premianti. • Prostředek učení – tento test by měl splňovat následující znaky: • Více pokusů • Adaptivní složka testu – možnost opravy • Obsah vychází z výuky • Jeho absolvování se promítá do hodnocení studenta

8  Dvě komponenty  Banka úloh s možností kategorizace  Vlastní sestavení testů s mnoha proměnnými  Využitelné typy úloh  Úloha s výběrem odpovědi  Úloha přiřazovací  Krátká tvořená odpověď  Cloze úloha – komplexní doplňovačka

9  Více průchodů testem pro žáka.  Báze úloh, z které žák čerpá musí mít dostatečnou kapacitu.  Míchání pořadí úloh a míchání voleb úloh.  Žák je omezen časem – interval testu, přístupnost testu  Adaptivní chování spojené s penalizací.  Hodnocení různým způsobem:  Nejlepší výsledek  Průměrný výsledek  Poslední výsledek  Žák test skládá mimo školu

10


Stáhnout ppt "Ing. Pavel Smolka. • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část."

Podobné prezentace


Reklamy Google