Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
„IT nad 40 let“ „IT nad 40 let“ Středočeský kraj „Dobrá praxe“
„Počítačová gramotnost pro nové zaměstnání uchazečů a zájemců nad 40 let“ , Praha 1
2
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Příbrami Regionální individuální projekt „Počítačová gramotnost pro nové zaměstnání uchazečů a zájemců nad 40 let“ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ a státního rozpočtu ČR
3
Základní informace k projektu
Úřad práce České republiky - Krajská pobočka v Příbrami (realizováno v rámci Středočeského kraje) Financováno z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR Doba trvání projektu (PLÁNOVANÁ): 1. březen února 2012 Dodavatel (skrze výběrové řízení): S-COMP Centre CZ s.r.o. Praha Rozpočet projektu: 38 972 750,- Kč
4
Doba a místo realizace projektu
Skutečná doba realizace projektu: Projekt probíhal v každém okrese Středočeského kraje. Každý běh (celkem 10 běhů) trval dva měsíce a vždy zahrnoval všechny aktivity.
5
Projekt – téma a cíle projektu:
IT nad 40 let - počítačová gramotnost. Prostřednictvím realizace projektu přispět k většímu uplatnění uchazečů a zájemců o zaměstnání z cílové skupiny (věk nad 40 let, vzdělání vyučen a vyšší), u kterých je neznalost počítačových dovedností výraznou překážkou v získávání zaměstnání a k udržení zaměstnání stávajícího. Jde o prováděcí nařízení EK, jehož jedním z bodů je informace a propagace. Článek 9 objasňuje technické vlastnosti informačních a propagačních opatření k operaci. 5
6
Popis cílové skupiny – důvod projektu
uchazeči a zájemci o zaměstnání v evidenci Úřadu práce České republiky s působností ve Středočeském kraji věková skupina nad 40 let → byla stanovena proto, že tyto osoby zpravidla opustily vzdělávací systém před zahájením pravidelné výuky výpočetní techniky a práce s PC na školách minimálně ukončené vzdělání střední odborné (vyučen) a vyšší účast v aktivitách projektu pro klienty zdarma účinnost aktivit projektu založena na individuálním přístupu, který vede k pojmenování problémů účastníků
7
Základní informace k projektu - Aktivity pro účastníky projektu
Úvodní modul (Vstupní informační setkání, Právní minimum, Bilanční diagnostika a Individuální poradenství) Osobnostní rozvoj Dovednosti IT (rekvalifikační kurz) Závěrečný pohovor a hodnocení Individuální podpora a poradenství Doprovodná opatření (příspěvek na dopravu a stravné)
8
OPATŘENÍ - Popis jednotlivých aktivit
Úvodní modul – skládá se ze čtyř bloků: 1. Vstupní informační setkání – základní seznámení s projektem, instruktáž o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci 2. Právní minimum – poskytnutí všeobecného přehledu o právním prostředí se zaměřením na základní pracovněprávní předpisy a další související předpisy, základy živnostenského podnikání, principy agenturního zaměstnávání
9
OPATŘENÍ - Popis jednotlivých aktivit
3. Bilanční diagnostika – komplexní vyhodnocení schopností a možností účastníka vzhledem k jeho ideálnímu uplatnění na trhu práce 4. Individuální poradenství – projednání a sestavení individuálního plánu pro každého účastníka projektu
10
OPATŘENÍ - Popis jednotlivých aktivit
Osobnostní rozvoj - cílem aktivity bylo rozvinout osobní portfolia jednotlivých účastníků za účelem zkvalitnění profilu uchazeče o zaměstnání a to tak, aby se zvýšila pravděpodobnost na nalezení zaměstnání Dovednosti IT (rekvalifikační kurz) - aktivita zaměřená na získání a rozšíření základních znalostí v oblasti obsluhy osobního počítače s aplikací nové metody vzdělávání e-learningu - kurz „Obsluha PC dle osnov ECDL – START“ byl realizován na základě platné akreditace
11
OPATŘENÍ - Popis jednotlivých aktivit
Závěrečný pohovor a hodnocení - tato aktivita měla za cíl zhodnotit projekt z pohledu účastníka projektu formou závěrečného pohovoru a vyplněním hodnotícího dotazníku Individuální podpora a poradenství - tato aktivita je jednou z nejdůležitějších v celé realizaci projektu. Jejím základním principem je individuálně pomoci účastníkům projektu při hledání zaměstnání. Doprovodná opatření - příspěvek na dopravu a stravné
12
Výstupy projektu - indikátory
Počet osob podpořených projektem plán 1250 osob skutečnost 1281 osob Počet úspěšných absolventů kurzů plán 1640 osob skutečnost 2333 osob Počet nově vytvořených pracovních míst (bez finančního příspěvku) plán 12 nově vytvořených pracovních míst skutečnost 16 nově vytvořených pracovních míst V průběhu projektu nastoupilo do zaměstnání cca 415 účastníků
13
Závěr Z pohledu účastníků projektu i realizátora byl tento projekt velmi úspěšný. Zájem o účast vysoce převyšoval kapacitu projektu. Během účasti v projektu docházelo oproti předpokladům k minimálním úbytkům školených klientů, což mělo za následek předčasné vyčerpání finančních prostředků na aktivity přímo související s účastníky projektu. Z výše uvedených důvodů bude projekt ukončen o 6 měsíců dříve (původní termín ukončení byl ).
14
Děkujeme za pozornost. Úřad práce ČR Krajská pobočka v Příbrami
Referát projektů EU Nám. T. G. Masaryka 145 Příbram 1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.