Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilFrantišek Horák
1
Co vzít na cestu a co raději nechat doma Doslovně i obrazně myšleno Plachtařský závod je skvělý podnik. Nemusím přemýšlet kam poletím. Ráno se probudím a někdo to vymyslí za mně.
2
Přihláška na závody Informace získám na adresách www.gliding.cz http://www.lkka.cz/sport/pk_aecr.htm • Přihlášení bude platné po platné registraci po zaplacení startovného
3
Bez čeho se neobejdu Kluzák se sadou platných dokladů Transportní vlek s platnými doklady Auto s tažným zařízením s platnými doklady Padák s platnými doklady Platné osobní doklady (OP, Pilotní průkaz, Průkaz radiofonisty, Průkaz AeČR, zápisník letů) Záznamové zařízení (http://www.fai.org/gnss- recording-devices/igc-approved-flight-recorders)
4
Na co je dobré nezapomenout Aktualizace databáze Příprava kluzáku (polepy křídel) Zařízení pro přenos dat, prodlužováky, nabíječky atp. Osobní výbava (brýle, osobní věci všeho druhu) Užitečné domácí zvířátko, tj. pomocníka opatřeného řidičským průkazem, navigačními a opravárenskými dovednostmi, popř. bednou s vercajkem, o trpělivosti a dobré náladě ani nemluvě (nebo bytost s jinými přednostmi nutnými pro pohodu v týmu)
5
Co nás čeká první den? Registrace soutěžícího Vážení První briefing, rozlosování startovního pořadí pro první soutěžní let Ubytování Volný večer, setkání s přáteli, popř. pozorování hektické aktivity pořadatelského týmu
7
Je tady první soutěžní den Stavění letadel, stavění na grid Briefing Příprava na let, navigační příprava Soutěžní disciplína Odevzdání IGC souboru Údržba letadla a odpočinek V horším případě „hasičské cvičení“ Fakultativně: cesta z pole a bezesná noc naplněná sebezbytem
9
Soutěžní disciplíny Rychlostní let po deklarované trati Rychlostní úloha přes určené prostory AAT (Assigned area task)
10
AAT
11
Start a odlet na trať Aerovlek do vypínacího sektoru (600 – 700 m QFE) Oznámení času startu (20 min po startu posledního v dané třídě, je opakovaně hlášeno do rádia) Start je možno opakovat, počítá se čas skutečně strávený na trati po „ostrém“ protnutí pásky
13
Nějaká překvapení? Ve vypínacím prostoru je jediný stoupák a jsou tam všichni Rychlosti v kroužení jsou vyšší než jsme zvyklí Spolupracující skupiny za letu „Odstartuj první a bezpečně přistaň“
14
Přílet na cílové letiště Cílový kruh má průměr 2-3 km se středem situovaným ke vztažnému bodu cílového letiště a výška jeho dosažení není limitována Závodník hlásí dosažní 5. km ke vztažnému bodu letiště do rádia Po dosažení cílového kruhu závodník bez prodlení disciplinovaně přistane
16
Přistání do terénu Po přistání do terénu závodník bez prodlení nahlásí pořadatelům souřadnice místa přistání Transport z pole si závodník zajišťuje sám Při přistání na blízké letiště je možno zpravidla dohodnout s pořadateli převlek
18
Kalkulace ceny za závody Startovné Aerovleky Ubytování Stravování Případné vedlejší náklady (cesty z pole, drobné opravy) Dovolená (dostatek volného času)
19
Osobní bezpečnost a zdraví Dodržování pitného režimu (schopnost těla vstřebat tekutiny je podporována cukrem, jednorázově nelze hydratovat) Alkohol v pitném režimu nenahradí vodu Ochrana před sluncem Uvědomění si únavy a jejího vlivu na celkovou kondici a pozornost
20
I soutěžní let je přelet Nepodceňovat pravidla pro výběr nouzových ploch Nezapomínat na obecná pravidla Zachovat si rozvahu a důvěřovat vlastnímu úsudku
21
Otočný bodVzdálenostKursPozorovací sektor 001 HOSIN2,0km K následujícímu OB, Ohraničení 6,0km 177 FURTHER DRACHENH 121,5km284° Cylindr R=500m 064 KAPLICE133,9km117° Cylindr R=500m 065 KASPERK83,0km305° Cylindr R=500m 001 HOSIN67,1km101° Cylindr R=2,0km Celkem:405,5km
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.