Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Zahraniční zkušenosti s alternativními možnostmi financování sportovního prostředí a jejich možná aplikace v ČR“ 8. dubna 2013 Centrum pohybové medicíny.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Zahraniční zkušenosti s alternativními možnostmi financování sportovního prostředí a jejich možná aplikace v ČR“ 8. dubna 2013 Centrum pohybové medicíny."— Transkript prezentace:

1 „Zahraniční zkušenosti s alternativními možnostmi financování sportovního prostředí a jejich možná aplikace v ČR“ 8. dubna 2013 Centrum pohybové medicíny Praha 4

2 Česká republika Struktura výdajů do oblasti sportu
Přímé výdaje ze státního rozpočtu Vyhlašování státních podpor nestátních neziskových organizací Výdaje na úrovni krajů a obcí Příjmy z poplatků za povolení provozování výherních automatů Výdaje do oblasti sportu z loterijních činností Nepřímé výdaje státu © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

3 Rozdělení státního rozpočtu 2013 v oblasti sportu
Česká republika Rozdělení státního rozpočtu 2013 v oblasti sportu Rozpočet celkem: mil Kč Sportovní reprezentace mil Kč Resortní sportovní centra a ADV 365 mil Kč Všeobecná sportovní činnost mil Kč Program III Všeobecná sportovní činnost 63 mil Kč Program IV Údržba a provoz. sport. zařízení 154 mil Kč Program V Organizace sportu 780 mil Kč Kapitálové výdaje mil Kč Program Všeobecná sportovní činnost 63 mil Kč Program Sportovní reprezentace 154 mil Kč Zdroj: Rozdělení státního rozpočtu 2013 v oblasti sportu, MŠMT © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

4 Slovenská republika – daňová asignace
2% daňová asignace zavedena na Slovensku od r. 2001 Možnost transferu daně mezi 9 odlišných oblastí, mimo jiné sportu Daňovou asignaci využívá odhadem 40% plátců daně z příjmu fyzických osob © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

5 Možnost implementace slovenského modelu do české daňové soustavy
Omezený výběr příjemců daně – snaha o zamezení zneužívání daňové asignace právnickými osobami Možné cílové oblasti daňové asignace: Sport Sociální služby Školství, věda a výzkum Církve Zdravotnictví Životní prostředí Kultura © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

6 Daň z příjmů právnických osob (v mld. Kč)
Rok Daňová sazba Příjem SR z DPPO Příjem obcí a měst z DPPO Celkový příjem veřejných rozpočtů z DPPO Celkový příjem veřejných rozpočtů z DPPO % změna oproti předchozímu období Roční míra inflace3 tempo růstu reálného HDP5 1995 41 % 63,340 3,140 66,480 _ 9,1 5,9 1996 39 % 47,676 14,139 61,815 -7,0 8,8 4,3 (4,2) 1997 42,202 13,361 55,563 -10,1 8,5 -0,8 (-0,7) 1998 35 % 51,324 16,232 67,556 +21,6 10,7 -1,2 (-1,1) 1999 51,343 18,773 70,116 +3,8 2,1 0,5 (1,2) 2000 31 % 52,322 23,470 75,792 +8,1 3,9 3,3 (3,9) 2001 68,8771 (56,87)4 23,200 92,0001 (80,000)4 +5,64 4,7 3,1 (2,6) 2002 76,900 28,820 105,72 14,9 1,8 2,0 (1,5) 2003 84,27 26,16 115,9 9,6 0,1 2,9 (3,1) 2004 28 % 85,5 34,3 119,8 2,8 2005 26 % 100,3 44,5 144,8 20,9 1,9 6,1 2006 24 % 95,5 46,3 141,8 -2,1 2,5 6,1 (6,8) 2007 114,75 51,6 166,4 33,55 6,6 (5,9) 2008 21% 127,1 60,44 187,6 12,7 6,3 3,1 2009 20% 83,34 43,8 -32,25 1,0 -4,1 2010 19% 86,30 43,2 129,6 1,96 1,5 2,2 2011 82,30 41,028 123,3 - 4,8 1,7 2012 70,65 - 3,3 1,2 1 Nárůst způsoben neopakovatelnou platbou za prodej opcí a finanční operace. 2 od roku 2007 po započtení dodatečných vlivů (viz výše) 3 Míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen vyjadřuje procentní změnu průměrné cenové hladiny za 12 posledních měsíců proti průměru 12ti předchozích měsíců. 4 bez započítání vlivu neopakovatelné platby 5 údaje (v HDP) uvedené v závorce jsou data po revizi provedené v roce 2004 a v roce 2008 * Předběžný odhad ©doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

7 Daň z příjmů fyzických osob (v mld. Kč)
Rok Sazba daně* Příjem SR z DPFO Příjem obcí a měst z DPFO Celkový příjem veřejných rozpočtů z DPFO 1999 % 35,224 60,078 95,302 2000 % 34,771 63,501 98,272 2001 78,547 25,848 104,395 2002 82,14 32,264 114,404 2003 88,631 34,387 123,018 2004 95,215 38,114 133,329 2005 94,775 47,656 142,431 2006 % 91,591 45,192 136,783 2007 102,141 49,32 151,461 2008 15% 94,957 48,358 143,315 2009 85,809 41,738 127,547 2010 87,676 43,592 131,268 2011 90,832 43,086 133,918 Zdroj: Ministerstvo financí ČR, * Od roku 2008 je sazba daně počítána ze „superhrubé mzdy“ ©doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

8 Daň z příjmu fyzických osob
Rok 2011 Odhadovaný podíl dle preferencí obyvatelstva (v %)* Rozdělení příjmu z daně mezi jednotlivé kapitoly dle účasti daňových poplatníků v milionech Kč 100% účast daňových poplatníků 40% účast daňových poplatníků 60% účast daňových poplatníků 75% účast daňových poplatníků Církve 5 133,92 53,57 80,35 100,44 Kultura Sociální služby 25 669,59 267,84 401,75 502,19 Sport 10 107,13 160,70 200,88 Školství, věda a výzkum 20 535,67 214,27 321,40 Zdravotnictví 30 803,51 482,10 602,63 Životní prostředí * Jedná se o odhad na základě experimentu provedeného na Vysoké škole ekonomické v Praze © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

9 Daň z příjmu právnických osob
Rok 2011 Odhadovaný podíl dle preferencí obyvatelstva (v %)* Rozdělení příjmu z daně mezi jednotlivé kapitoly dle účasti daňových poplatníků v milionech Kč 100% účast daňových poplatníků 40% účast daňových poplatníků 60% účast daňových poplatníků 75% účast daňových poplatníků Církve 5 123,30 49,32 73,98 92,48 Kultura Sociální služby 25 616,50 246,60 369,90 462,38 Sport 10 98,64 147,96 184,95 Školství, věda a výzkum 20 493,20 197,28 295,92 Zdravotnictví 30 739,80 443,88 554,85 Životní prostředí * Jedná se o odhad na základě experimentu provedeného na Vysoké škole ekonomické v Praze © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

10 Daň z příjmu fyzických i právnických osob
Rok 2011 Odhadovaný podíl dle preferencí obyvatelstva (v %)* Rozdělení příjmu z daně mezi jednotlivé kapitoly dle účasti daňových poplatníků v milionech Kč 100% účast daňových poplatníků 40% účast daňových poplatníků 60% účast daňových poplatníků 75% účast daňových poplatníků Církve 5 257,22 102,89 154,33 192,91 Kultura Sociální služby 25 1286,09 514,44 771,65 964,57 Sport 10 205,77 308,66 385,83 Školství, věda a výzkum 20 1028,87 411,55 617,32 Zdravotnictví 30 1543,31 925,98 1157,48 Životní prostředí * Jedná se o odhad na základě experimentu provedeného na Vysoké škole ekonomické v Praze © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

11 Rozdělení státního rozpočtu 2013 v oblasti sportu
Slovensko Rozdělení státního rozpočtu 2013 v oblasti sportu Zdroje státního rozpočtu: mil Kč Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR 760 mil Kč Ministerstvo obrany SR 101 mil Kč Ministerstvo vnútra SR 42 mil Kč © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

12 Struktura financování sportu v EU
Zdroj: Study of public and private financing of sport in Europe (2008) © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

13 Struktura financování sportu v EU za rok 2005 (mil. EUR)
Country Total Public Finance State Finance Sports ministry Other ministries Local authorities Německo 5090,5 210,5 144,2 66,3 4880,0 Francie 12020,0 2930,0 640,0 2290,0 9090,0 Maďarsko 247,7 70,5 70,0 0,5 177,1 Polsko 548,2 175,3 43,6 131,7 372,9 Česká republika* n/a 66,2 Slovensko 174,2 40,3 32,2 8,2 133,8 * Zdroj: Study of public and private financing of sport in Europe (2008) © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

14 Porovnání veřejných výdajů na sport na jednoho obyvatele
Zdroj: Analýza financování sportu v ČR, MŠMT (2008) © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

15 Porovnání veřejných výdajů na sport vůči HDP
Zdroj: Analýza financování sportu v ČR, MŠMT (2008) © doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.


Stáhnout ppt "„Zahraniční zkušenosti s alternativními možnostmi financování sportovního prostředí a jejich možná aplikace v ČR“ 8. dubna 2013 Centrum pohybové medicíny."

Podobné prezentace


Reklamy Google