Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniel Blažek
1
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/15. 3. 2013, Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět: PřírodopisTřída: VII. Tematický okruh: Botanika Téma: Botanika - úvod Druh výukového materiálu: prezentace v ppt. Použití ICT: interaktivní tabule, prezentace v.ppt, interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad stručně objasňuje termín botanika, obory botaniky a seznamuje s rostlinným systémem a přechodem rostlin na souš Použité zdroje: - Přírodopis, učebnice pro sedmý ročník ZŠ a víceletá gymnázia. FRAUS 2003, Plzeň. - Poznámky k učebnicím přírodopisu. Dostupné online z: http://web.gin.cz/ngin2131/html/predmety/zapisy/prirodopis.html - Vlastní poznámky
2
VĚDA O ROSTLINÁCH
3
Věda o rostlinách Obory : geobotanika (ekologická botanika) fytogeografie (rozšíření rostlin) paleobotanika (zkoumá vyhynulé r.) fyziologie (funkci orgánů, …) systematika (druhy) ekologie (vztahy) anatomie rostlin (vnitřní stavba těla) …………………….
4
Švédský vědec Carl von Linné vytvořil druhová jména většiny organismů
5
Každá rostlina i živočich má dvouslovné pojmenování Rodové jméno –rod: např. jahodník Druhové jméno –druh: lesní Jméno: jahodník lesní hlavní taxonomické kategorie říše podříše oddělení třída řád čeleď rod druh
7
Nejstarší rostliny – vodní řasy Změna atmosféry – postupný přechod na souš Pro život na souši nutná pletiva Soubor buněk stejného tvaru a funkce Vodivá – rozvádí živiny a vodu Podpůrná – tvar Krycí – chrání před vysycháním Zásobní – při nepříznivých podmínkách
8
Nejstarší rostliny – mechorosty Nemají podpůrná a vodivá pletiva Tělo – stélka Význam rostlin: Producenti – fotosyntéza
10
BakterieHoubyŘasyŽivočichovéRostliny Kolik buněk tvoří tělo? Mají ohraničené jádro? Mají chlorofyl? Přijímají jako potravu anorg.látky? Přijímají jako potravu org.látky?
11
Doplň text: Producenti jsou organismy, které …………………… Konzumenti jsou organismy, které …………………… …………………. jsou organismy, které rozkládají org. látky mrtvých těl na látky ……………………. Fotosyntéza probíhá v …………………………, které mají v buňkách …………………………………………. Rostliny přijímají …................... a ………………….. Z přijatých anorganických látek vytvoří ………………. a …………………………..
12
Popiš obě buňky
13
ROSTLINNÁ BUŇKAŽIVOČIŠNÁ BUŇKA
14
http://www.insektenbox.de/fibel/bilder/linne.jpg http://www.insektenbox.de/fibel/bilder/linne.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Carl_Linn%C3%A9 http://cs.wikipedia.org/wiki/Carl_Linn%C3%A9 http://vyuka.zsjarose.cz/data/swic/lessons/2155.jpg http://vyuka.zsjarose.cz/data/swic/lessons/2155.jpg http://media.daz.ni.cz/photos/2011/07/25/7387- pampeliska-kytka.jpg http://media.daz.ni.cz/photos/2011/07/25/7387- pampeliska-kytka.jpg http://vyuka.zsjarose.cz/index.php?action=lesson_detai l&id=237 http://vyuka.zsjarose.cz/index.php?action=lesson_detai l&id=237 http://www.skola.mezimesti.cz/321-chemie- ix/files/24%20fotosynt%C3%A9za.jpg http://www.skola.mezimesti.cz/321-chemie- ix/files/24%20fotosynt%C3%A9za.jpg http://www.tapety-na-plochu-pc- zdarma.okamzite.eu/tmp/priroda-rostliny-7.jpg http://www.tapety-na-plochu-pc- zdarma.okamzite.eu/tmp/priroda-rostliny-7.jpg
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.