Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MEDIAN listopad 2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MEDIAN listopad 2013."— Transkript prezentace:

1 MEDIAN listopad 2013

2 MEDIAN = VÝZKUM + SOFTWARE
založen 1993 česká nezávislá společnost centrála Praha pobočka Bratislava vlastní tazatelská síť členství ESOMAR SIMAR oficiální partner Kantar Media Group pro ČR a SR MEDIAN = VÝZKUM + SOFTWARE

3 VÝZKUM Výzkum Komplexní výzkumné služby Trhu Médií Veřejného mínění
Zajištění kompletního výzkumu Pokrytí všech výzkumných metod

4 DLOUHODOBÉ MULTIKLIENTNÍ PROJEKTY
MEDIA OFFICE DATA ANALYZER, MEDPLAN, DATA MEDIA Od 1997 MARKET & MEDIA & LIFESTYLE (MML – TGI) Od 2003 MEDIA PROJEKT Od 2005 RADIOPROJEKT

5 Sběr a kontrola dat

6 VLASTNÍ TAZATELSKÁ SÍŤ
ODDĚLENÍ V Praze pro Českou republiku V Bratislavě pro Slovenskou republiku TAZATELÉ Proškolení a zkušení tazatelé 1000 v České republice 500 na Slovensku Pokrytí všech regionů Pravidelná školení všech tazatelů Školení pro speciální projekty Minimálně středoškolské vzdělání

7 KONTROLA TAZATELŮ A DAT
KONTROLY TAZATELŮ Lokalizace a nahrávání aplikace v mobilním telefonu zaznamená místo a čas, kde tazatel dotazuje naprogramované audio nahrávaní krátkého úseku rozhovoru KONTROLY PŘED ZAHÁJENÍM SBĚRU DAT Funkčnost elektronických dotazníků, vazeb a filtračních otázek Správné naplňování hodnot proměnných v elektronickém dotazníku Kontroly vzorů pro skenování papírových dotazníků SKENOVÁNÍ / POŘIZOVÁNÍ DOTAZNÍKŮ elektronické podoby skenování minimalizuje chybovost ČIŠTĚNÍ DAT A LOGICKÉ KONTROLY DAT Kontrola logických vazeb mezi otázkami, jejich dočištění před započetím statistických analýz, kontrola chybějících odpovědí u papírových dotazníků a jejich eventuální dohledávání Lokalizace (pro CAPI a PAPI); Nahrávání (CAPI a CATI); Standartní k. (vše)

8 VÝZKUMNÉ METODY

9 METODY SBĚRU DAT I CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing)
CAPI centra v Praze/ Bratislava, pokrytí všech regionů Speciálně vyškolení a zkušení CAPI tazatelé (170 v ČR, 70 v SR) FACE TO FACE, PEN & PAPER (metoda využívající tištěné papírové dotazníky) Vlastní tazatelská síť, vyškolení a zkušení tazatelé ve všech regionech Centrum tazatelské sítě v Praze a Bratislavě (1000 tazatelů v ČR, 500 v SR) CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Vyškolení a zkušení tazatelé, pokrytí všech regionů CATI centry Kapacita CATI studia: 40 stanic v Praze, 20 stanic v Bratislavě CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) Obsáhlá databáze kontaktů, důraz Medianu na kvalitu CAWI panelu ( v ČR, v SR) Vlastní rekrutace respondentů, kvalitní plnění kvótních předpisů Robustnost systému (možnost i rozsáhlých dotazníků, audio and video ukázky) CASI (Computer Assisted Studio Interviewing) Kombinace kvantitativního a kvalitativního dotazování, vlastní systém AVL (Audio Video Likebility) CASI centra v Praze a v Bratislavě Mobilní studio (technika) s pokrytím všech regionů v České i Slovenské republice

10 METODY SBĚRU DAT II SKUPINOVÉ DISKUSE, HLOUBKOVÉ ROZHOVORY
Vlastní moderátoři, Rekrutace a moderace také náročných cílových skupin, studia v Praze a v Bratislavě Mobilní technické vybavení s možností zajistit rozhovory (FG i IDI) v libovolné lokalitě On-line spojení (Klient – Moderátor) Videostreaming/ On-line přenos obrazu Simultánní tlumočení DVD k dispozici okamžitě po rozhovoru DISKUSNÍ FÓRUM MEDIAN uživatelsky příjemný software, přesně definovaná oprávnění, Možnost exportu příspěvků do Wordu i Excelu výhody např: citlivá témata, více účastníků, náročné cíl. skupiny, anonymita MYSTERY SHOPPING/MYSTERY CALLS Speciálně vyškolení tazatelé (mystery shoper) DALŠÍ METODY Desk research Sekundární analýzy (včetně analýz na datech klienta) Kombinace metod Fúze dat Vývoj nových metod

11 NEJČASTĚJŠÍ VÝZKUMNÁ TÉMATA
U & A (Usage and Attitudes Study) Mapping Study Tracking Study Concept Testing Pre - test Post-test Cenové testy Spokojenost Re-branding Image Hodnocení

12 VÝVOJ VLASTNÍCH TECHNOLOGIÍ PRO VÝZKUM

13 Schéma procesů v projektu adMeter
Optimalizace obsahu vysílání Analýza poslechovosti Komprimovaný záznam Výstupy z měření Audio matching a zpracování dat Aplikace v mobilu

14 AUDIOMETRY A JEJICH PŘÍNOS
Audiometr je přístroj schopný monitorovat a vyhodnotit, to co respondent právě slyší Jaké informace audiometr poskytuje Jaké stanice respondent během dne poslouchal/sledoval V kolik hodin stanici zapnul, přepnul (přeladil), vypnul Zda v jeden okamžik sledoval dvě média najednou Možnost vyhledávání konkrétních reklam v televizním/rádiovém vysílání Výhody: Aplikace v mobilním telefonu Mobilita (měření možné na jakémkoliv místě) Jednoduchá obsluha Okamžitá dostupnost výsledků, minutová přesnost Velmi dobrá zvuková citlivost, podobná lidskému sluchu

15 AUDIOMETRY - MĚŘENÍ 1. Audiometr provede kompresi zvuku a zaznamená jeho sekvence 2. Software porovná data se zvukovými stopami televizních a radiových stanic 3. Následně je provedeno vyhodnocení shody

16 SKENOVÁNÍ Pořizování dat z tištěné do elektronické podoby
Rychlejší a levnější pořízení dat z PAPI Možnost kompletního skenování příp. v kombinaci s manuální pořízením informací Umělá inteligence pro rozpoznávání ručně psaných znaků

17 Median - SPECIALISTA NA MEDIÁLNÍ VÝZKUM

18 OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ
ČESKÁ REPUBLIKA OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ (zavedeno a realizováno Medianem): MEDIA PROJEKT (od 1994) respondentů ročně Kontinuální výzkum 7 dní v týdnu Face to face dotazování Od roku 2006 CAPI RADIOPROJEKT (od 2006) CATI metodologie 2.000 face to face Kombinace mobilních a pevných linek

19 OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ
SLOVENSKÁ REPUBLIKA OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ (zavedeno a realizováno Medianem): MML- TGI (od 1997) Oficiální mediální měření pro tisk a rádia 8.000 respondentů ročně Kontinuální výzkum Kombinace osobního dotazování a CAWI

20 MARKET & MEDIA & LIFESTYLE (MML-TGI)

21 MML-TGI: PROFIL PROJEKTU
Market & Media & Lifestyle MML - TGI Česká republika Market & Media & Lifestyle MML - TGI Slovenská republika Realizováno v dalších 60 zemích na světě MEDIAN Britská licence Kantar Media Group TGI (Target Group Index) Cílová skupina Česká republika: věk 12 – 79 let, respondentů ročně Slovenská republika: věk 14 – 79 let, respondentů ročně Sběr dat Celoročně, kontinuálně Pro výzkum je osloven vždy jen jeden člen domácnosti podle náhodného klíče

22 DATA „ Z JEDNOHO ZDROJE“
MML-TGI: DATA Sociodemografie Spotřební chování RESPONDENT Mediální chování DATA „ Z JEDNOHO ZDROJE“ Životní styl

23 SoftwarOVÁ PODPORA

24 MEDIA OFFICE DATA MEDIÁlNÍ AD-HOC ANALÝZA DATA ANALYZER PLÁNOVÁNÍ
Kompletní softwarový balík pro práci s daty z oblasti médií a marketingu: DATA MEDIÁlNÍ AD-HOC ANALÝZA DATA ANALYZER PLÁNOVÁNÍ MEDPLAN OBCHOD BUYING DATA MEDIA

25 DATA ANALYZER Nástroj pro vyhodnocování výsledků výzkumů trhu, veřejného mínění a sledovanosti médií MML-TGI Media projekt Radioprojekt NetMonitor ScreeNet LAE další Vhodný i pro zpracování libovolných jiných dat

26 DATA ANALYZER – pokročilé analýzy
Tvorba nových proměnných Složitější cílové skupiny Tvorba segmentací Vícerozměrné škálování Logistické a linární regresní analýzy Testy rovnosti středních hodnot Klasifikační a regresní stromy (MCART)

27 MEDPLAN Nástroj pro tvorbu mediálních plánů reklamních kampaní
Optimalizační modul Vyhodnocování úspěšnosti mediálních kampaní Porovnání ceníků

28 DATA MEDIA Obsáhlá databáze ceníků reklamního prostoru v: tisku
rozhlasu televizi teletextu kinech outdooru www stránkách Technické informace a kontaktní údaje Pokrytí médií cca v ČR cca v SR

29 BUYING Evidenční a nákupní systém pro mediální agentury
Napojení na plánovací nástroje (Medplan) a databáze ceníků (Data Media) Exportní můstek do účetnictví

30 PRODUKTY SW MEDIAN Sofistikované nástroje pro práci s daty
Vysoký důraz na jednoduchost ovládání a rychlost zpracování Více než 15letá tradice vývoje Široká klientela uživatelů

31 reference

32 KLIENTI Koncoví uživatelé Agentury Média GlaxoSmithKline
Aegis Media (Carat) Český rozhlas Hartmann Rico Initiative Media ČT Kofola Médea Economia Komerční banka Mediaedge: cia Evropa 2 Masarykova Univerzita Mediacom Frekvence 1 Mora MindShare FTV Prima Nadace SIRIUS OMD Czech Mafra Novartis PHD Nova TV Sociologický ústav AV ČR Starcom Ringier Axel Springer CZ Úřad Vlády ČR Universal McCann Rozhlas a televize Slovensko Zentiva ZenithOptimedia TV Markíza

33 MEDIAN s.r.o., Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9 median@median.cz


Stáhnout ppt "MEDIAN listopad 2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google