Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"— Transkript prezentace:

1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Rozdělení hlásek I Číslo: VY_32_INOVACE_16

2 Základní škola Včelákov, okres Chrudim
Škroupovo náměstí 55, Včelákov, Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Včelákov“ Název: Rozdělení hlásek I III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona: Sada: Český jazyk I. stupeň Pořadové číslo: 16 Autor: Mgr. Lenka Novotná Ověření: Třída: 2. Datum: 14. listopadu 2011

3 Hlásky rozdělujeme na:
Rozdělení hlásek Hlásky rozdělujeme na: SAMOHLÁSKY SOUHLÁSKY

4 Samohlásky Samohlásky podle délky dělíme na: Samohlásky krátké jsou:
DLOUHÉ Samohlásky krátké jsou: a, e, i/y, o, u Samohlásky dlouhé jsou: á, é, í/ý, ó, ú/ů Dvojhlásky jsou: ou, au

5 V básničce podtrhni krátké samohlásky modře, dlouhé samohlásky červeně a dvojhlásku zeleně.
Mlsouni V kleci sedí bílá myška. Říkáme jí Pampeliška, že je bílá jak ten pýr. K snídani má ráda sýr, k obědu zas piškoty. K večeři je ale nejí. Na noc mlsá nejraději sladký hrášek jako ty.

6 Zkroužkujte taková modrá slova, která obsahují dvojhlásku ou nebo au.
Z komína stoupá – dým, mrak, kouř. Tatínek rád řídí – auto, motorku, traktor. Malé ucho je – očko, ouško, očičko. Maminka koupila – ananas, meloun, banán. Opak chytrého je – hbitý, zabedněný, hloupý.

7 Doplňte správné samohlásky a vyznačte čarou, kdo co dělá.
dobývá uhlí staví domy pečuje o lesy šije obleky léčí nemocné stříhá vlasy čistí komíny k_d_řn_k l_sn_k h_rn_k šv_dl_n_ k_m_n_k l_k_ř z_dn_k

8 Ú nebo ů? Patří-li na začátek slova, píšeme ú (s čárkou).
úkol, úl, úpatí, úleva Je-li uprostřed slova, píšeme ů (s kroužkem). sůl, půda, škůdce Je-li na konci slova, píšeme také ů. dolů, pánů, mužů, hradům, bratrův

9 Do neúplných slov doplň u, ú, nebo ů.
Slůně Děti dostaly za _kol namalovat sl_ně. L_děk sedí doma u stol_ a _silovně kreslí. Tl_sté nohy, k_laté bříško, ohn_tý chobot, veliké _ši. A na kly že by _plně zapomněl? Kdepak, ale malé sl_ně mnoho zub_ ještě nemá. Jak by s takovými z_bisky c_calo mléko?

10 Rozdělení hlásek I Autor: Mgr. Lenka Novotná Předmět: Český jazyk
Třída: 2. Obsah: Žáci se mají seznámit s rozdělení hlásek na samohlásky a souhlásky a sdělením samohlásek podle délky. Poznámky pro učitele: ● str. 3, 4 – teorie doplňující výklad ● str – žáci dle zadání na každé stránce plní úkoly Použité materiály: Mühlhauserová H., Janáčková Z., Český jazyk 2, Nová škola, Brno, 2005. Nováková Z., Švejdová V., Český jazyk 2, Alter, Praha 2008.


Stáhnout ppt "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"

Podobné prezentace


Reklamy Google