Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Představení IDS a novinky v IDS IDOL
IDS v Libereckém kraji Představení IDS a novinky v IDS IDOL Žďár nad Sázavou, Zpracoval: Ing. Otto Pospíšil, Ph.D, zástupce ředitele
2
Osnova prezentace Představení KORID LK a jeho role ve vztahu k odboru dopravy Standardy dopravní obslužnosti a kvality Aplikace standardů v rámci dopravní obslužnosti území Informace o IDS IDOL a jeho rozvoji Projekt modernizace OS Projekt mezikrajských linek LK - SČK Smluvní zabezpečení dopravy v LK zkušenosti se zadáváním smluv v linkové dopravě zkušenosti se zadáváním smluv v železniční dopravě vnitřní dopravce
3
Představení KORID LK Odbor dopravy KÚ LK
jízdní řády (vč. řešení připomínek) a vyhodnocení využití veřejné dopravy; správce tarifu IDOL; Centrální dispečink IDOL; Zákaznické centrum IDOL; propagace veřejné dopravy; přepravní kontrola v PAD; koncepce a projekty (např. Modernizace Opuscard/IDOL). Odbor dopravy KÚ LK přenesená působnost státní správy; dozor nad financováním systému; uzavírání smluv s dopravci; ostatní smlouvy (obce, zaměstnavatelé).
4
Standardy dopravní obslužnosti
Standardy v LK jsou součástí PDOÚ a jsou zaměřeny na: Nabídku veřejné dopravy (rozsah a dostupnost) docházková vzdálenost (doba); min. garantovaný počet spojů v závilosti na charakteristikách sídel min. garantovaný počet spojů v závislosti na využití. Kvalitu veřejné dopravy nízkopodlažnost; dostatečná kapacita; informační systémy; sledování polohy vozidel online a propojení s centrálním dispečinkem; ostatní informace; aj.
5
Aplikace standardů v rámci zajištění dopravní obslužnosti území
Liberecký kraj garantuje standardní rozsah dopravní obslužnosti, na který obce přispívají solidární příspěvek 90 Kč/obyv./rok. Na základě pravidel PDOÚ byl identifikován nadstandardní rozsah, na kterých si obce přispívají dle skutečných nákladů. Každá obec má možnost si „přiobjednat” spoje v rámci nadstandardu – je to efektivnější, než aby v rámci „ostatní dopravní obslužnosti” měly obce samostatné smlouvy s dopravci.
6
Informace o IDS IDOL a jeho rozvoji
IDS zaveden v celém kraji, u některých linek s přesahem do vybraných míst za hranicí kraje např. Česká Kamenice, Mladá Boleslav, Vrchlabí, Zgorzelec, Bogatynia, Varnsdorf, Rumburk, nově Kytlice, Snědovice-Sukorady, Sezemice. Zónově–relační tarif cena konstatní pro každou dvojici zón (viz Tarifní počítadlo), nezávisí na trase konkrétního spoje. Do IDS IDOL zapojeny: regionální vlaky i rychlíky ; regionální autobusy; vybrané dálkové autobusové linky – po území LK; MHD (Liberec, Jablonec n.Nis., Česká Lípa, Turnov). Výhody IDS t.č. vázány na BČK Opuscard
7
Aplikace státem nařízených slev v tarifu IDOL
Slevy dle Výměru MF aplikovány jednotně v celém IDOL vč. měst s MHD města dobrovolně přistoupila ke stejným pravidlům; na linkách MHD za hranicemi města jsou slevy kompenzovány státem, u vnitroměstských nesou náklady města; upravena kompletně struktura tarifu; vyšší zvýhodnění plateb elektronickou peněženkou; vyšší zvýhodnění časových kupónů; širší nabídka celosíťových dokladů; celosíťový doklad pro osoby 70+ za 500,- Kč/rok (sleva 95 %, jinak celosíťový kupón stojí ,- Kč/rok); cena se nezměnila; méně využíváno (pokles cca o 40 %).
8
Modernizace odbavovacích systémů Stav v r. 2019
Stávající zařízení již je na hranici životnosti a nevyhovující. ... (info v rámci prezentace v r. 2018) Veřejná zakázka na „službu” poskytnutí odbavovacích zařízení neproběhla úspěšně (zrušeno na základě rozhodnutí ÚOHS) komplikace pro: nové smluvní vztahy, především v nově vysoutěžené oblasti Jablonecko a Turnovsko-Semilsko; další rozvoj IDOL.
9
Projekt mezikrajské linky LK – SČK
V návaznosti na Středočeský kraj a integraci Mladoboleslavska do PID se kraje zaměřují mj. na: dálkové linky Praha – Mladá Boleslav – Jičín – Jilemnice – Rokytnice n.Jiz./ Špindlerův Mlýn; dálkové linky Praha – Mladá Boleslav – Turnov – „hory”; dálkové linky Praha – Mělník – Česká Lípa – Nový Bor – Rumburk; lepší propojení mezikrajských regionálních linek. Pozn.: Pro Liberecký kraj jsou mezikrajské dálkové linky důležité (spojení regionů s Prahou, turistika do hor). Dálkové linky doplňují a v některých relacích přímo nahrazují chybějící spojení po železnici. Cílem spolupráce se SČK je mj. optimalizovat vedení dálkových linek a nabízet celodenní a celotýdenní nabídku spojení.
11
Smluvní zabezpečení dopravy Zkušenosti se zadáváním smluv v linkové dopravě
VZ pro období (celý kraj – rozdělení na 3 oblasti) => „úspěšně“ zablokováno ze strany ÚOHS Přechodné smlouvy (JŘBU > Jablonecká výzva -> JŘBU 2017) VZ (připravováno pro 5 oblastí, nakonec soutěženy 2* – zbytek pravděpodobně zajistí vnitřní dopravce) V obou oblastech dva uchazeči, z toho jeden nesplnil zadávací podmínky (překročení maximální nabídkové ceny). Založení vnitřního dopravce
12
Smluvní zabezpečení dopravy Zkušenosti se zadáváním smluv v železniční dopravě
VZ Jizerskohorská železnice VZ ve spolupráci s německým partnerem (ZVON) a Ústeckým krajem (Liberec – Zittau – Varnsdorf) před podpisem smlouvy, období Úvaha o dalších VZ navazujících na smlouvy do r zkomplikována, protože: nebylo jasné, zda bude možné získat dotace na nová vozidla není dořešena ze strany státu otázka síťových služeb na železnici Přechodný stav s využitím režimu přímého zadání, ALE nikoliv automaticky stávajícímu dopravci => průzkum trhu a tzv. „rozstřel“. Všechny smlouvy (vyjma JHŽ do r. 2026) „brutto“.
13
Smluvní zabezpečení dopravy Vnitřní dopravce
Je ještě veřejná doprava konkurenční trh? (zásah státu v oblasti mezd) Co mají vlastně dopravci soutěžit? (rozhraní: „řidič” – „vozidlo” – „výbava vozidla v návaznosti na odbavovací zařízení” – „odbavovací zařízení”; problematika aut.nádr. a mýtného) Koho chrání ÚOHS? LK založil vnitřního dopravce - spol. Autobusy LK, která se stala majoritním vlastníkem jednoho ze stávajících dopravců (ČSAD Liberec). Čeká podobný scénář i železniční dopravu?
14
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.