Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Identifikace rizikových faktorů na železničních přejezdech

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Identifikace rizikových faktorů na železničních přejezdech"— Transkript prezentace:

1 Identifikace rizikových faktorů na železničních přejezdech
Ing. Jiří Ambros, Ph.D. Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

2 Úvod ČR = celkem cca 8000 železničních přejezdů (ŽP)
Název akce, místo, datum Úvod ČR = celkem cca 8000 železničních přejezdů (ŽP) Kritická místa silniční i železniční sítě se závažnými nehodami Je známo mnoho rizikových faktorů Odpovědi mohou pomoci zefektivnit rozhodování Řešení v představeném projektu… Které to jsou? Jak „změřit“ jejich působení? Které z nich jsou nejvýraznější? Konference Dopravní infrastruktura 2019, Litomyšl, 15. – Ing. Jiří Ambros, Ph.D.,

3 Název akce, místo, datum Sběr dat Výběr kategorie „PZS bez závor“ (čtvrtina počtu, polovina obětí!) ČR: cca 2400, výběr n = 206 ze 20 m (zastavení při běžné rychlosti) ze 4,3 m (mezní zastavení) Konference Dopravní infrastruktura 2019, Litomyšl, 15. – Ing. Jiří Ambros, Ph.D.,

4 Název akce, místo, datum Ukázka dokumentace Konference Dopravní infrastruktura 2019, Litomyšl, 15. – Ing. Jiří Ambros, Ph.D.,

5 Predikční model nehodovosti
Název akce, místo, datum Predikční model nehodovosti 7 výsledných rizikových faktorů: intenzita silniční dopravy míra překračování rychlosti 60 km/h intenzita drážní dopravy nápadnost plochy ŽP délka rozhledu ze 4,3 m krátký ŽP délka rozhledu ze 20 m Konference Dopravní infrastruktura 2019, Litomyšl, 15. – Ing. Jiří Ambros, Ph.D.,

6 + jedno neočekávané zjištění
Název akce, místo, datum Identifikované rizikové faktory Přímá úměra Nepřímá úměra Intenzita silniční dopravy Intenzita drážní dopravy Překračování rychlosti 60 km/h Délka rozhledu (ze 4,3 m) Nenápadnost plochy ŽP Krátký ŽP Délka rozhledu (ze 20 m) nárůst  více nehod „ano“ nárůst  méně nehod … vše dle předpokladů + jedno neočekávané zjištění Konference Dopravní infrastruktura 2019, Litomyšl, 15. – Ing. Jiří Ambros, Ph.D.,

7 Název akce, místo, datum Možnosti řešení Intenzity … ideálně zrušení přejezdu nebo mimoúrovňové křížení Rychlost … zajistit dodržování limitů, ideálně s využitím kamerového systému Rozhled ze 4,3 m není tak kritický řidič se soustředí na výstražník Rozhled ze 20 m nutno zajistit odstranitelné překážky Krátký přejezd vjezd vozidel do přejezdu ve výstraze koordinace signalizace Nenápadná plocha zvýraznit hranici vodorovným dopravním značením Konference Dopravní infrastruktura 2019, Litomyšl, 15. – Ing. Jiří Ambros, Ph.D.,

8 Děkuji vám za pozornost
Ing. Jiří Ambros, Ph.D. tel Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, Brno


Stáhnout ppt "Identifikace rizikových faktorů na železničních přejezdech"

Podobné prezentace


Reklamy Google